הישג לסמסונג: בית המשפט אישר לחדש מכירת מחשבי Galaxy Tab 10.1 במרבית מדינות אירופה

צו המניעה הזמני שהוצא נגד החברה, לבקשתה של אפל, בוטל בכל מדינות האיחוד האירופי, למעט בגרמניה, לאחר שהועלו ספקות באשר לשאלה האם בסמכותו של בית המשפט הגרמני להורות על צו מניעה קבוע למכירת המכשירים בכל מדינות האיחוד ● פסק הדין הסופי במשפט בין אפל לסמסונג יינתן בחודש הבא

אנחת רווחה נשמעה ודאי היטב במסדרונות ההנהלה של סמסונג (Samsung) לאחר שבית משפט בגרמניה ביטל את צו המניעה הזמני שאסר על המכירה של מחשבי Galaxy Tab 10.1 בכל מדינות האיחוד האירופי, למעט הולנד. עם זאת, הוא הותיר על כנו את צו המניעה בגרמניה.

צו המניעה הזמני הוצא בשבוע שעבר בבית המשפט בדיסלדורף, שבו מתנהלים מרבית הדיונים ביחס לתביעות על הפרת זכויות בפטנטים באירופה, לבקשתה של אפל (Apple), בטענה שסמסונג מפירה פטנטים שלה. רבים ראו בהישג הזמני של אפל בגרמניה אות לצפוי גם במשפטים הרבים הנוספים המתנהלים ברחבי העולם בין שתי החברות בסוגיות דומות.

על פי מאמר שהתפרסם בניו-יורק טיימס (New York Times), בית המשפט ביטל את הצו לאחר שהתעוררו ספקות ביחס לסמכותו להוציא צו מניעה שיהיה תקף בכל מדינות אירופה. משום כך, החליט בית המשפט להותיר את צו המניעה בתוקף בגרמניה בלבד, מה שמאפשר לסמסונג לחדש את ההפצה של מחשבי הלוח מדגמי Galaxy Tab 10.1 בכל מדינות האיחוד האירופי, למעט גרמניה.

מסמסונג נמסר בשבוע שעבר, כי בחברה הופתעו מאוד מצו המניעה, משום שלא היה ידוע להם אפילו שבבית המשפט דנים על הוצאתו. "העתירה לצו מניעה הוגשה ללא הודעה מוקדמת לסמסונג, והצו הוצא מבלי שניתנה לה הזדמנות להעלות עדים או להציג ראיות", נמסר מהחברה. סמסונג הוסיפה אז ש-"ננקוט בכל האמצעים הנחוצים כדי להבטיח שהמכשירים הניידים המתקדמים של סמסונג יהיו זמינים ללקוחות באירופה וברחבי העולם".

באפל קיוו לקבל צו מניעה קבוע שיאסור על סמסונג להפיץ את מחשבי Galaxy Tab 10.1, אך ייתכן שאפל חיבלה במו ידיה במהימנות הטיעונים שהציגה לבית המשפט. זאת, לאחר שהועלה חשד, כי בתצלום שהגישה אפל כראייה להעתקה של סמסונג נעשו שינויים משמעותיים, על פי פרסומים בהולנד. בתצלום מופיעים מכשירים של אפל וסמסונג באותו גודל ועיצוב, אף על פי שבמציאות, הממדים והעיצוב של המכשירים שונים מאוד.

בית המשפט קבע דיון נוסף במשפט בין אפל לסמסונג ל-25 באוגוסט, והוא אמור לפרסם את פסק הדין הסופי בפרשה בספטמבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים