סקירה: מחשב נייד לעסקים Portege R830 של טושיבה

ה-Portege R830 של טושיבה הוא מחשב עוצמתי שכולל כמעט הכל: כונן אופטי, סוללת המספקת זמן עבודה של 10 שעות, מעבד Core i7 2620 - אחד החזקים והמהירים שקיימים בשוק וכונן SSD בנפח של 256 ג'יגה-בייט ● בנוסף, הוא מצויד בלא פחות מ-8 ג'יגה-בייט זיכרון במהירות 1,333 מגה-הרץ, ובמסך דק בגודל 13.3 אינץ' עם תצוגה נהדרת וזוויות ראייה טובות ● החיסרון העיקרי שלו הוא תג המחיר, שעומד על 10,699 שקלים ומייעד אותו לאוכלוסיית אנשי העסקים האמידים ● ציון סופי: 89

ה-Portege R830, המחשב העסקי המוביל הנוכחי של טושיבה (Toshiba), ממשיך את סדרת המחשבים הדקיקים שלה שמציעים מפרט שיש בו הכל – כולל כונן אופטי. מדובר במחשב המיועד לתת את כל התשובות לאנשי העסקים, הכולל בין היתר דקיקות יחסית, עוצמה אדירה, זמן סוללה מרשים מאוד, ובנוסף על כל אלה, כמעט את כל הטכנולוגיות המתקדמות הקיימות כיום. המחשב הזה פונה במפורש לאוכלוסיית אנשי העסקים האמידים, ונדמה כאילו בטושיבה אומרים: "אתם את הכי טובים ולכן, גם תשלמו בהתאם".

ולמה אנחנו אומרים זאת? כי תג המחיר של ה-Portege R830 עומד על 10,999 שקלים, זאת לפי המחירון הרשמי של היבואנית. אחת הסיבות לכך, היא השילוב של כונן SSD בנפח של 256 ג'יגה-בייט, שנחשב עדיין לכונן גדול יחסית, וגם יקר בהתאם. בחינה של השוק מגלה שכונן כזה לבד, עולה למעלה מ-2,000 שקלים במונחים של ישראל.

אבל זה לא רק הכונן. בטושיבה בהחלט ניסו להרשים במחשב הזה. המעבד שלו הוא איכותי ביותר – ה-Core i7 2620, הדור השני של משפחת ה-Core i, שהיה עם יציאת המחשב לשוק המעבד המהיר ביותר שניתן היה למצוא בתחום המעבדים למחשבים ניידים. מאז, כבר יצאו עוד כמה מעבדים מהירים יותר, אבל עדיין מדובר במעבד מרשים ביותר שמגיע לקצב של 3.4 ג'יגה-הרץ במצב הטורבו שלו. בנוסף, מצויד המחשב בלא פחות מ-8 גיג'ה-בייט זיכרון במהירות 1,333 מגה-הרץ שמשלימה תמונת חומרה מרשימה ביותר. אמנם המחשב לא מגיע עם שבב תצוגה עצמאי, אבל מכיוון שהוא במפורש מיועד לאנשי עסקים, השבב הפנימי במעבד של אינטל (Intel) בהחלט מספק.

מידות וסוללה
עובי המחשב מקדימה הוא 18 מ"מ בלבד, ובצד האחורי הוא כבר מגיע ל-44 מ"מ, הסיבה לכך: סוללת 9 תאים (בנפח ענקי של 93,010mWh), בה הוא מצויד. בסך הכל מדובר במחשב דקיק, ולא פלא שבטושיבה מתארים אותו כמחשב הכי דק שיש בשוק, המצויד בכונן אופטי. אבל, כמו במחשבים דומים, הדקיקות באה על חשבון הגנה על המסך – המסך דקיק מאוד, וכל נגיעה במעטפת מורגשת היטב בתצוגה מקדימה.

מראה כללי ותפעול
המראה הכללי של המחשב אפור, והוא מזכיר במידה רבה את הדורות הישנים של המחשבים הניידים שבהם לא התאמצו במיוחד החברות להרשים בעיצוב. זאת, כנראה בשל העובדה שהוא מיועד לשוק העסקי.

משטח השליטה בינוני בגודלו אך מדויק ונעים מאוד למגע. שני הכפתורים מתחתיו מעט נוקשים אבל במידת הסביר, וביניהם נמצא גם חיישן טביעת האצבע. המחשב גם מצויד בכפתור מיוחד להפעלה וכיבוי של משטח העכבר וכפתוריו, שממוקם ממש מתחת למקלדת – במרכז, בדיוק מעל משטח השליטה.

המקלדת היוותה אכזבה מסוימת: המרחק בין המקשים אמנם טוב, והסיכוי ללחוץ על מקש בטעות כמעט אפסי, אבל המקשים קטנים וצרים מדי – וזו חצי הכוס המלאה. לא אהבנו את המגע של המקשים בעת ההקלדה. הם נוקשים ולא יורדים נמוך מספיק כדי לאפשר הקלדה נוחה. דווקא מקשי הפונקציות נוחים למדי לשימוש וקצת גדולים יותר מהמקובל.

תצוגה וסאונד
מעל המקלדת נמצאים שני הרמקולים – למרות שהם קטנים למדי, מדובר ברמקולים יחסית חזקים. המסך בגודל 13.3 אינץ' ומתוצרת עצמית של טושיבה. הוא אינו מבריק – כמו ברוב המחשבים העסקיים, וטוב שכך. התמונה שמתקבלת נהדרת ומדויקת מבחינת צבעים, וגם זוויות הראייה טובות.

חומרה וביצועים
החומרה שמציע המחשב בהחלט מנפקת את התוצאות להן ניתן לצפות: במבחן PCMark Vantage חילצנו את התוצאה הטובה ביותר שקיבלנו אי פעם בבדיקות המחשבים שלנו. הוא הגיע לציונים גבוהים במיוחד, הן במבחן ה-"תפוקתיות" והן במבחן הכונן הקשיח, שכמובן הביא לידי ביטוי את העובדה שמדובר בכונן SSD. גם במבחן PCMark 7 Basic, שנועד לבחון את העבודה עם חלונות 7 (Windows 7) הגיע המחשב לתוצאה הגבוהה ביותר אי פעם. עוד מבחן בו היה ה- Portege R830 קרוב לשיא, היה מבחן הכיווץ של WinRAR בו הוא הגיע לקצב של 2,619 קילו-בייט/לשנייה.

במבחן חשוב אחר – מבחן זמן העבודה, שבו כרגיל השתמשנו ב-MobileMark 2007 של BaPCO, הגיע המחשב ל-602 דקות עבודה, בערך שעתיים פחות ממה שמצהירים בחברה. למרות זאת, עדיין מדובר בזמן מרשים למדי, הודות לסוללה הגדולה שלו. למעשה, זמן עבודה של 10 שעות ויותר (ללא הפעלת WiFi בזמן הבדיקה), הוא כבר סיבה מספקת לרכישה עבור מי שזקוק למחשב לטווח נסיעה ארוך. בתוספת מסך יחסית בהיר, המחשב הזה אמור להספיק לרוב המסעות, אפילו הארוכים, שדורשים התנתקות מהשקע החשמלי למשך מספר שעות.

בשורה התחתונה, המחשב הזה מיועד עבור מי שהכסף אינו מהווה בעיה עבורו, ובמיוחד עבור אנשי עסקים שזקוקים לעוצמה בשילוב עם יכולת עבודה ממושכת במיוחד. כשלוקחים בחשבון שהוא שוקל 1.64 ק"ג בלבד – למרות הסוללה הגדולה, זה בהחלט מחשב שאפשר להמליץ עליו.

ציון סופי: 89

מעבד: Intel Core i7 2620M במהירות 2.7 גה"ץ (עד 3.4 גה"ץ במצב טורבו)
|ערכת שבבים: Intel QM67
זיכרון: 8 ג'יגה-בייט זיכרון במהירות 1,333 מגה-הרץ
כונן קשיח: Toshiba THNSNC256GBS, כונן SSD בנפח 256 ג'יגה-בייט
כונן אופטי: Mathista UJ8A2ES
צורב DVD דו שכבתי
מסך: Toshiba TOS5091, LCD בגודל 13.3 אינץ'
רזולוציה מרבית: 1,366×768
כרטיס תצוגה: Intel GT2 כחלק מהמעבד
קישוריות: Intel Centrino Advanced-N 6230 (802.11 abg/n), Bluetooth 3.0, מודול HSPA Evolution F5521gw לפס רחב נייד
חיבורים ויציאות: USB 2.0, USB 3.0, USB 2.0+eSATA, HDMI, VGA, RJ45
שונות: קורא כרטיסי SDHC, מצלמת VGA
סוללה: 9 תאים, 93,010mWh
מערכת הפעלה: Windows 7 Professional 64 bit
מידות: 316x227x18-44 מ"מ
משקל: 1.64 ק"ג

ספק לבדיקה: "מפעיל"
מחיר: 10,699 שקלים
אחריות: 3 שנים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים