הטאבלט החדש של אפל: לא iPad 3, אולם מכשיר משופר מקודמו

אפל שוב הפתיעה - וקראה לטאבלט החדש שלה "The New iPad" ולא iPad 3, כפי שכולם ציפו ● כך או כך, מדובר במכשיר שונה לחלוטין מקודמו: הוא תומך בטכנולוגיית LTE ומתהדר במסך Retina חדש, מעבד ארבע-ליבתי ומצלמת חמישה מגה-פיקסל ● מדובר במכשיר מעט דק יותר מ-iPad 2, אך גם כבד יותר ● לצד הטאבלט החדש הציגה אפל את מכשיר ה-Apple TV החדש, שתומך בסרטים וסדרות ב-HD ובשיתוף דרך iCloud

אפל (Apple) אמנם השיקה אמש (ד‘) את ה-iPad החדש, אולם, בניגוד להערכות, לא מדובר ב-iPad 3, אלא ב-"New iPad", ללא תוספות.

כמיטב המסורת של אפל, המכשיר החדש הושק על ידי טים קוק, המנכ"ל. יחד עימו השיק את המכשיר פיל שילר, מנכ"ל השיווק של החברה.

"The New iPad" דומה במראהו ל-iPad 2 אך שונה לחלוטין בתוכנו. גם מידותיו שונות מאלה של קודמו: העובי של ה-iPad החדש קטן ב-0.1 אינץ‘ לעונת ה-iPad 2, אולם שוקל יותר ממנו ב-50 גרם: 0.65 ק"ג לעומת 0.6 ק"ג.

ה-iPad החדש כולל מסך Retina, ש-”יובא“ ממכשירי ה-iPhone 4 ו-4S. הגודל שלו הוא 1,546 על 2,048 פיקסלים. המכשיר כולל מעבד ארבע-ליבתי המכונה A5X (אכזבה למי שציפה ל-A6), שמעניק ל-iPad החדש מהירות משופרת ובהירות החזקה ב-44% לעומת קודמו. גם מצלמתו של ה-iPad החדש חדשה ומשופרת, וכוללת חיישן חמישה מגה-פיקסל, שיטת 5, ש-"יובאה" ממכשיר ה-iPhone 4S וצילום באיכות HD מלא – 1080p. היא כוללת גם זיהוי פנים ובעזרת הג‘יירוסקופ המובנה ניתן למנוע רעידות בסרטון.

המכשיר אמנם לא כולל את Siri, אך יש בו אפשרות להכתבת תמלילים והוא יעיל לכתיבת מיילים, מסמכים ב-iWork והודעות ב-iMessage.

אחד החידושים המרכזיים ביותר ב-"New iPad" הוא התמיכה שלו בטכנולוגיית LTE, מה שמאפשר למשתמשים בו גלישה ברשת סלולרית מדור רביעי, במהירות של עד 73 מגה-ביט לשנייה. ישנם גם שיפורים בגלישה ברשת סלולרית מדור שלישי – המהירות עלתה לעד 21 מגה-ביט לשנייה ב-+HSPA ולעד 42 מגה-ביט לשנייה ב-DC-HSDPA. כמו כן, ניתן מעכשיו להשתמש ב-iPad כנקודת גישה לאינטרנט דרך מכשירים אחרים.

בטריית המכשיר נותרה כפי שהייתה: 10 שעות של בטרייה בגלישה דרך רשת אלחוטית ותשע שעות בגלישה דרך רשת סלולרית. מחירו של ה-iPad החדש נשאר כפי שהיה, וניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת שלו החל מהיום. המכירה של המכשיר בחנויות תחל ב-16 במרץ.

יישומים חדשים
לאחר הצגת החידושים ב-"New iPad", עלו על הבימה בזה אחר זה מנכ“לים של חברות כמו Epic Games ו-Autodesk, שהציגו דרך יישומים חדשים, שישוחררו בקרוב, עד כמה מסך ה-Retina מדהים ביופיו וחד בפרטיו, כמו גם את חוזקו של המעבד. מנכ"ל Epic Games אף הציג את החלק השלישי בסדרת משחקי Blade, המכונה Dongeuns, שלדבריו ”ישוחרר בקרוב“. מנכ“ל Autodesk הציג גרסה חדשה ליישום ה-Sketchbook, שישוחרר באפריל.

כמו כן, במהלך ההשקה הוצגו עדכונים ליישומים שמשתמשים יכולים לרכוש דרך ה-App Store ל-iPad. בין היתר, הוצגו עדכונים ל-iWork, המקבילה של אפל לאופיס (Office) מבית מיקרוסופט (Microsoft). במסגרת העדכון נוספו אנימציות וטבלאות בתלת-מימד, כמו גם אפקטים מצגתיים וחזותיים חדשים; מימדי הפריטה והנגינה ביישום Garageband הוקטנו מעט בכדי להרחיב את אפשרויות הנגינה. היישום המעודכן אף כולל הוספת הערות לכל שיר מוקלט, תמיכה בהעברת שירים דרך iCloud ופיצ‘ר חדש שמאפשר לעד ארבעה מכשירים מבוססי iOS לנגן בו זמנית. כהדגמה, הוצג סרטון ובו ארבעה חברים מנגנים להנאתם דרך ארבעה מכשירי iPad חדשים; ביישון iMovie הוסיפה אפל אפשרות לערוך בקלות ובמהירות קדימונים ביתיים לסרטים – פיצ‘ר שהוצג בראשונה בחבילת iLife ’11 למערכת OS X. בשילוב המצלמה החדשה והמסך החד, iMovie הוא כלי נוח לעריכה מיידית.

אפל אף השיקה במהלך האירוע את יישום iPhoto ל-iPad, שמצטרף ל-Garageband ול-iMovie, שכבר "יובאו" למחשב הלוח שלה. הגרסה הזאת לתוכנת הארגון ועריכת התמונות כוללת ממשק גרפי נוח וקליל יותר לעבודה, ומאפשרת עריכה מתקדמת יותר של תמונות, עריכה באמצעות Multi-Touch, מברשות חדשות, חיפוש תמונות הזהות במראה (”Smart Browsing“) ושיתוף תמונות לפייסבוק (Facebook) ולטוויטר (Twitter). היישום תומך בתמונות באיכות של עד 19 מגה-פיקסל.

לאחר כל החידושים, היישומים והדמואים הציגו בכירי אפל סרטוני פרומו ל-iPad החדש. אפל ציינה בנוסף, כי תמשיך למכור את ה-iPad 2 במחיר מוזל, המתחיל ב-399 דולרים לדגם ה-16GB וב-529 דולרים לדגם ה-3G. יצוין, כי לפי קוק, ברבעון האחרון בלבד נמכרו יותר מ-15.4 מיליון מכשירי iPad 2 – יותר מכל טאבלט אחר בעולם.

בהמשך חשף מנכ"ל אפל את מכשיר ה-Apple TV החדש, שהינו בעל ממשק גרפי חדש לחלוטין, תמיכה בסרטים ובתוכניות טלוויזיה באיכות 1080p ותמיכה ב-iCloud. הוא אף הכריז על שחרורה לקהל הרחב של גרסה 5.1 של iOS, והיא ניתנת להורדה ישירות דרך המכשיר או לעדכון באמצעות iTunes. הגרסה החדשה כוללת תמיכה ביפנית ל-Siri.

המצב הכלכלי של אפל
קוק אף הציג במהלך האירוע נתונים שונים אודות המצב הכלכלי של אפל. על פי המצגת, 76% מהכנסות החברה ברבעון האחרון הגיעו ממכירת יותר מ-315 מיליון מכשירים מבוססי iOS. החברה מכרה ברבעון האחרון 172 מיליון מוצרי Post-PC, מתוכם 62 מיליון מכשירי iOS. מספר המשתמשים ב-iCloud, ממשק הענן של אפל, עבר את ה-200 מיליון. מדובר בהישג מרשים מאוד, בהתחשב בעובדה שהוא הושק רק באוקטובר האחרון. עוד הוזכר, כי מספר היישומים שהורדו מ-App Store עבר באחרונה את ה-25 מיליארד וכי מספר החנויות הפיזיות של אפל ברחבי העולם עומד על 362. ברבעון האחרון פקדו אותן יותר מ-110 מיליון מבקרים.

לסיכום אמר קוק, כי ”שוב הגדרנו מחדש את הקטגוריה שאפל עצמה המציאה לפני שנתיים, עם ה-iPad המקורי. רק אפל מסוגלת ליצור חדשנות שכזו בצורה יפה, מתואמת ונוחה לשימוש. זה מה שאנחנו אוהבים לעשות“. בסיום דבריו הוצגה על המסך שקופית שנכתב בה: ”2012 – There‘s a lot to look forward to“. ”אנחנו רק מתחילים“, לפי קוק.

ככל הנראה, ההשקה הבאה של אפל תיערך ביוני הקרוב. עדיין לא ידוע מה ייכלל בה, אולם ייתכן שהיא תכלול השקות של מוצרים בתחום המקינטוש (Macintosh) או מכשירי ה-iOS. אנחנו נחכה לשמועות, שוודאי יציפו את הרשת בקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים