הלן ארמיטאז', יבמ: "הטכנולוגיות החדשות משנות את תפקיד המנמ"ר באופן משמעותי"

"השינויים שבפתחם אנו נמצאים יביאו לכך שמערך המיחשוב הארגוני יהיה מורכב ומעורב בין ה-IT המסורתי שברישיון ליישומים ושירותים שיהיו בענן פרטי, ציבורי ובן כלאיים", אמרה ארמיטאז', מנכ"לית חטיבת מערכות תוכנה ופתרונות צמיחה ביבמ ● לדבריה, " כל מערך המיחשוב הזה ידרוש ניטור וניהול, והוא יצטרך להיות שקוף למשתמשים" ● "המצב הזה ישנה את תפקידו של המנמ"ר ויהיה עליו להיות מעורב ברמה גבוהה יותר בהיבטים העסקיים של הארגון", הוסיפה

"הטכנולוגיות החדשות, ובראשן מיחשוב נייד ומיחשוב ענן, משנות באופן מהותי ומשמעותי את תפקיד המנמ"ר, ועליו להיערך בהתאם לשינויים הללו", כך אמרה הלן ארמיטאז', מנכ"לית חטיבת מערכות תוכנה ופתרונות צמיחה ביבמ (IBM).

ארמיטאז' דיברה בפתח יומו השלישי והאחרון של כנס Pulse2012 שנערך השבוע בלאס-ווגאס. לכנס, המתקיים במרכז הכנסים במלון MGM בעיר ההימורים, הגיעו יותר מ-8,000 משתתפים מ-79 מדינות – לקוחות ושותפים עסקיים של הענק הכחול. הוא נערך תחת המוטו "עסקים ללא גבולות".

לדברי ארמיטאז', "השינויים שבפתחם אנו נמצאים יביאו לכך שמערך המיחשוב הארגוני יהיה מורכב ומעורב בין כמה סוגי IT: זה המסורתי שברישיון לצד יישומים ושירותים שיהיו בשלושה סוגי מיחשוב ענן – פרטי, ציבורי ובן כלאיים. כל מערך המיחשוב הזה ידרוש ניטור וניהול, והוא יצטרך להיות שקוף למשתמשים, הלקוחות הפנימיים והחיצוניים. המצב הזה ישנה את תפקידו של המנמ"ר ויהיה עליו להיות מעורב ברמה גבוהה יותר בהיבטים העסקיים של הארגון. בהיבט המיחשובי הוא יידרש לרמה גבוהה יותר של ממשל IT, שליטה ובקרה, ניהול, לטיפול בהגירה דו-כיוונית בין מערכות ולהעמקת הטיפול בהיבטי אבטחת מידע והלימה לרגולציות".

היא ציינה, כי מקורם של השינויים הללו בהתפתחות של מספר מגמות, כאשר מעל כולן משפיעה מגמת "הצטרכנות" ה-IT. הכוונה היא לכך שעובדי ארגונים מכניסים יותר ויותר רכיבי מיחשוב ניידים, לרבות טלפונים חכמים, לתוך הארגונים ודרישתם של אותם עובדים לקבל את היישומים והשירותים הארגוניים על גבי רכיבי מיחשוב אלה הולכת וגדלה. בהיבט הטכנולוגי, אמרה, "מערך המיחשוב בארגונים יורכב מארבעה חלקים, ועליהם יהיה לתקשר זה עם זה: מיחשוב מסורתי, תשתית כשירות (IaaS), פלטפורמה כשירות (PaaS) ותוכנה כשירות (SaaS)".

היא דימתה את השינויים שקורים כעת בעולם המיחשוב למה שטויוטה (Toyota) עשתה לשרשרת האספקה והייצור בתעשיית הרכב. לדבריה, "הדור הבא של השירותים יהיה מונע על ידי מודלים חדשים של יישומים שמקום הולדתם הוא בענן".

"מערך המיחשוב הארגוני החדש ייבנה לא לפי דרישות טכנולוגיות, אלא יהיה מוכוון נתונים ושירותים עבור הלקוחות", הסבירה ארמיטאז'. "הענן יעטוף את המיחשוב בארגון ויספק לו שירותים באופן מאוזן, מוקצה ומבוקר. הדטה סנטר החדש שלו יעוצב תוך עירוב בין תשתיותיו הפיזיות והווירטואליות, תוך שינוי גבולות ה-IT".

היא סיכמה בציינה, כי "המנמ"ר החדש יהיה ספק של שירותים ויהיה זה שמעצב אותם. הוא יביא לארגונו חדשנות מבוססת מיחשוב. יבמ תמשיך להיות לצידו ולתת לו מענה בצורת חומרה, תוכנה, מערכות ושירותים".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים