הרווח של אפל על כל יחידה של מחשבי iPad החדשים יהיה נמוך יותר

מחשבי ה-iPad החדשים מציעים יותר בכל תחום, כמעט - מלבד שורת הרווח של אפל ● הסיבה לכך היא שהרכיבים המותקנים במחשבי ה-iPad החדשים יקרים יותר מהרכיבים המקבילים שהותקנו במחשבי iPad 2 ● עם זאת, עדיין אין צורך למהר ולערוך מגבית עבור אפל: מחיר הרכיבים של מחשבי ה-iPad החדשים עם תמיכה בדור רביעי וזיכרון בנפח של 16 ג'יגה-בייט מותיר לה רווח של 51%

מחשבי ה-iPad החדשים, שהושקו בשבוע שעבר, עשויים אמנם לזכות לשבחים על החידושים הטכניים, אך בכל הקשור לרווחי החברה – המציאות פחות מזהירה. הסיבה לכך היא שהרכיבים המותקנים במחשבי ה-iPad החדשים יקרים יותר מהרכיבים המקבילים שהותקנו במחשבי iPad 2. הדברים עולים מדו"ח ניתוח של UBM TechInsights, יחידה של החברה שמוציאה לאור את InformationWeek.

עם זאת, עדיין אין צורך למהר ולערוך מגבית עבור אפל (Apple). מחיר הרכיבים של מחשבי iPad החדשים עם תמיכה בדור רביעי וזיכרון בנפח של 16 ג'יגה-בייט מסתכם ב-310 דולרים, בעוד שמחיר המחירון של המחשב הוא 629 דולרים (בארצות הברית), מה שמותיר לאפל רווח של 51% לאחר ניכוי עלות הרכיבים ממחיר המחירון. יצוין, כי החישוב של UBM TechInsights מבוסס על מחירי הרכיבים נכון לחודש הנוכחי.

מחיר הרכיבים של מחשבי iPad 2  עם תמיכה בדור שלישי וזיכרון בנפח של 16 ג'יגה-בייט מסתכם כיום ב-248.07 דולרים, בעוד שמחיר המחירון של המחשב היה בתחילה 629 דולרים ובהמשך ירד ל-529 דולרים (בארצות הברית), מה שמותיר לאפל רווח של 53%, אחרי ניכוי עלות הרכיבים ממחיר המחירון לאחר ההוזלה. במועד ההשקה הסתכם מחיר הרכיבים של מחשבי iPad 2  אלה ב-276.27 דולרים, מה שהותיר לאפל רווח של 56%.

הרווח של אפל ממחשבי iPad המקוריים היה גבוה עוד יותר – 57% – לפי מחיר מחירון של 629 דולרים ועלות רכיבים של 270.86 דולרים.
עם זאת, ב-2010 אפל עדיין לא נאלצה להתמודד מול חברות מתחרות בשוק מחשבי הלוח. על אף שמנכ"ל אפל, טים קוק, טען במעמד ההשקה של מחשבי ה-iPad החדשים, כי מחשבי הלוח המתחרים אינם מצליחים לקנות אחיזה בשוק, נראה שמספרן ההולך וגדל של החלופות, דוגמת מחשבי Kindle Fire הזולים של אמזון (Amazon), מצליח לכרסם גם בשולי הרווח של אפל.

יצוין, כי הרכיב היקר ביותר במחשבי ה-iPad החדשים הוא הצג בטכנולוגיית Retina Display, שעולה 70 דולרים ליחידה. זאת בהשוואה ל-49.5 דולרים ליחידה שעלה הצג של מחשבי iPad 2.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים