HP עקפה את אפל; שבה למקום הראשון במכירות המחשבים ברחבי העולם

על אף שמחשבי ה-iPad תרמו תרומה חשובה למכירות של אפל ברבעון האחרון, הצליחה HP לחזור למקום הראשון בטבלה של מכירות המחשבים ברחבי העולם - כך על פי נתונים של גרטנר ● בקרב על הבכורה ברבעון השני של השנה, כל האפשרויות עדיין פתוחות, במיוחד נוכח הפער הקטן בין החברות ברבעון הראשון

לאחר שבסוף 2011 איבדה HP את המקום הראשון במכירות המחשבים ברחבי העולם לאפל (Apple), שבה החברה בתוך רבעון אחד בלבד והחזירה לעצמה את הבכורה – כך עולה מדו"ח חדש שפרסמה גרטנר (Gartner).

עם זאת, הפער בו הובילה HP במכירות המחשבים ברבעון הראשון על פני אפל היה זעום והסתכם ב-40 אלף יחידות בלבד. ברבעון הרביעי של 2011 הצליחה אפל לעקוף את HP בעיקר הודות למכירות הגואות של מחשבי iPad, וברבעון האחרון היא דיווחה על מכירות של 11.8 מיליון יחידות של מחשבי iPad, מתוך 15.8 מיליון יחידות של מחשבים אישיים שמכרה בו אפל בסך הכול.

אם לוקחים בחשבון את ההערכה של חברת המחקר Canalys שעל פיה מחשבי הלוח מייצגים את הפלח בעל שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בשוק ה-PC – שיעור שעומד על 200% בשנה – ואת העובדה ש-HP זנחה את שוק מחשבי הלוח, נראה שבקרב על הבכורה ברבעון השני, כל האפשרויות עדיין פתוחות. זאת, במיוחד נוכח הפער הקטן בין החברות ברבעון הראשון.

החברות המשלימות את החמישייה המובילה במכירות המחשבים ברחבי העולם הן לנובו (Lenovo), אייסר (Acer) ודל (Dell).

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מנהל ישראלי

    רגע.... אני מבולבל: הכותרת מדברת על יבמ - אבל בגוף הידיעה כתוב ש- HP עקפה את אפל, והעיסוק הוא בכלל במחשבי טבלט ומחשבי מחברת (תחום שאותו עזבה יבמ לחלוטין כאשר מכרה את עסקי ה- PC שלה ללנובו). אתם בכלל קוראים את מה שאתם כותבים?

אירועים קרובים