IDC: נתח השוק של מחשבי iPad יגדל על חשבון אנדרואיד

המאפיינים החדשים של מחשבי iPad 3 והחלטתה של אפל להפחית את המחירים של מחשבי iPad 2 יתרמו לגידול בנתח השוק שלהם על חשבון מחשבי הלוח עם מערכות אנדרואיד, מעריכים אנליסטים של IDC ● ככלל, החברה העלתה את תחזית מכירות מחשבי הלוח במחצית השנייה של השנה ל-107.4 מיליון יחידות

הנתח של מחשבי ה-iPad בשוק הגואה של מחשבי הלוח יגדל השנה על חשבון זה של מחשבי הלוח המצוידים במערכות אנדרואיד (Android) – כך צופה חברת המחקר IDC. על פי החברה, הסיבות לכך הן המאפיינים החדשים של מחשבי iPad 3 והחלטתה של אפל (Apple) להוריד עוד יותר את המחירים של מחשבי iPad 2.

בדו"ח, שפורסם בסוף השבוע, מציינים האנליסטים של IDC, כי במחצית השנייה של השנה צפוי ביקוש גבוה למחשבי לוח המשמשים לצפייה במדיה. הם העלו את התחזית שלהם בתחום זה וצופים עתה,  כי בסך הכול יימכרו השנה 107.4 מיליון יחידות של מחשבי לוח, בהשוואה לתחזית המקורית, בה צוין נתון של 106.1 מיליון יחידות. התחזית של IDC ל-2013 הועלתה מ-137.4 מיליון יחידות ל-142.8 מיליון. ב-2016, צופים בחברה, יימכרו 222.1 מיליון יחידות של מחשבי לוח.

תחזית המכירות הכוללת של מחשבי הלוח הועלתה, בין השאר, עקב ציפייה להשקה הקרובה של טאבלטים עם מערכת ההפעלה חלונות 8 (Windows 8) של מיקרוסופט (Microsoft), שתפעל לא רק במחשבים עם מעבדי x86 אלא גם במחשבים עם מעבדי ARM. טום מיינלי, מנהל מחקר ב-IDC, ציין שהטאבלטים זוכים לעניין גם מצד חברות עסקיות, ולא רק מצד צרכנים פרטיים.

"הביקוש למחשבי לוח המשמשים לצריכת מדיה נותר איתן, ואנחנו עדים לעניין גובר בקטגוריה מהבחינה המסחרית", כתב מיינלי בהודעה שפורסמה מטעם IDC. "אנחנו מצפים למוצרים חדשים מצד שחקניות מרכזיות, למחשבים זולים במיוחד שפונים למיינסטרים וכן למתקפה שיווקית עזה מצד מיקרוסופט, עם ההשקה של חלונות 8, שתגביר את העניין בקטגוריה לקראת סוף השנה".

אולם, הנהנית העיקרית מהצמיחה של השוק תהיה, על פי האנליסטים של IDC, אפל. בשנת 2011 עמד נתח השוק של מחשבי ה-iPad ושל מערכת ההפעלה iOS על 58.2%, בעוד שהשנה הוא צפוי לעלות ל-62.5%. זאת, על חשבון מחשבי לוח שמצוידים באנדרואיד, שנתח השוק שלהם ירד מ-38.7% ב-2011 ל-36.5% השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים