חוקרים הצליחו לייצר לראשונה סוללת ליתיום-יון גמישה

הסוללה, שפותחה במכון המדע והטכנולוגיה הקוריאני, יכולה לספק נפח שעות עבודה גדול אף יותר מאשר סוללות ליתיום-יון רגילות ● למרות שמדובר במחקר מתמשך, התוצאות נראות מבטיחות לפי החוקרים ● ייצור סוללה שכזו יכול להוביל לגאדג'טים עתידניים, כמו נגן מדיה שלובשים על היד כמו שעון, טלפון מעוגל ועוד

חוקרים במכון המדע והטכנולוגיה הקוריאני (KAIST) הצליחו לייצר לראשונה סוללת ליתיום-יון גמישה, שיכולה לספק נפח שעות עבודה גדול אף יותר מאשר סוללות ליתיום-יון רגילות. ייצור סוללה גמישה שניתנת לכיפוף יכול להוביל למגוון רחב מאוד של גאדג'טים ואביזרי מיחשוב, שבהתאם יוכלו גם הם להיות גמישים וברי יכולת כיפוף, לדוגמה: נגן מדיה שלובשים על היד כמו שעון, טלפון מעוגל ועוד.
למרות שמדובר במחקר מתמשך, התוצאות נראות מבטיחות לפי החוקרים. המבחנים הראו שלכיפוף הסוללה יש השפעה על הביצועים שלה, לעומת סוללה רגילה בנפח זהה, אך לדברי החוקרים מדובר בהשפעה שאינה משמעותית במידה שיכולה להפוך את הסוללות הגמישות ללא יעילות. החוקרים סיפרו שהם בחנו את הסוללה בכיפוף ברדיוס קבוע של 16 מילימטר, ולאחר 100 מחזורי טעינה, ירד הנפח המרבי שלה ב-7% לעומת 3% בסוללה רגילה.

לדברי פרופסור קיאון ג'אי לי, שעומד בראש הפרויקט, "אין הבדלים מבחינת צפיפות האנרגיה, נפח ומחזור חיים, בין הסוללה הגמישה שלנו ובין הסוללות הפופולריות. במקרה שלנו, הביצועים טובים יותר בכ-10%, בזכות אפקט שחרור הלחץ של הסוללה הכפופה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים