סקירה: מחשב נייד Series 6 600B4B של סמסונג

המחשב החדש של סמסונג מכוון לארגונים וגם מצויד בהתאם ● ה-600B4B מזכיר במראהו את מחשבי ה-ThinkPad של לנובו ומציע מארז קשיח ובסיס מוצק להגנה מפני זעזועים ונפילות ● עם מחיר מומלץ לצרכן של 5,999 שקלים מדובר במחשב שאינו זול, אך גם לא חורג מתג המחיר של מחשבים אחרים בתצורה שכזו ● ציון: 89

סמסונג (Samsung) עוברת תקופה נהדרת, לפחות מבחינת חטיבת המיחשוב האישי שלה. בשנה האחרונה זינקה החברה במצעדי המכירות בכל העולם והצליחה להגיע לנתחי שוק שמקרבים אותה לצמרת, תוך שהיא מציגה גידול עקבי משנה לשנה. לסמסונג יש יתרון על פני רוב מתחרותיה: היא מייצרת מסכים, כוננים קשיחים וגם כוננים אופטיים, יחד עם טושיבה (Toshiba). בנוסף, היא מובילה בתחום הזיכרונות. את היכולות הללו מנצלת סמסונג היטב בייצור המחשבים שלה, גם אם היא משתמשת לעיתים ברכיבים של חברות אחרות.

עכשיו, מנסים בחברה לנצל את ההצלחה כדי לחדור עמוק יותר לשוק הארגוני עם קו ייעודי חדש של מחשבים ניידים. מתוך הקו החדש קיבלנו לבדיקה מחשב נייד מסדרת 600B4B. המחשב מצויד במסך בגודל 14 אינץ' וכמו חבריו לסדרה החדשה, מציע מאפיינים ותכונות שאמורות לקרוץ במיוחד לאנשי העסקים המחפשים שילוב של ניידות וניצול זמן עבודה, יחד עם קשיחות והגנה על המידע.

במבט ראשון מזכיר ה-600B4B את סדרת מחשבי ה-ThinkPad של לנובו (Lenovo). המבנה הקשיח, הצבע השחור הכהה, השילוב של ג'ויסטיק שליטה עם כפתורים משלו מעל למשטח שליטה מגע רגיל; כל זאת, יחד עם סידור המקשים, מזכירים מאוד את המחשבים הפופולאריים של הענקית מסין. צורת המקשים של המקלדת והקשיחות של המשטח התומך מלמטה, יגרמו לכל מי שמכיר את המקלדת של ה-ThinkPad להרגיש מיד בבית. בנוסף, המקלדת גם עמידה בפני חדירת נוזלים.

המארז והחומרה
אחרי שעוברים את מבחן המראה, קשה שלא להתרשם מהמאמצים שהשקיעה סמסונג במחשב הזה כדי להפוך אותו לפוטנציאל מכירות לארגונים. זה בא לידי ביטוי קודם כל בקשיחות המבנית של המחשב. השלדה מכונה Duracase Pro והיא אמורה לעמוד בזעזועים ובעומס של עד 500 קילוגרם על המארז, ובנפילה מגובה של שולחן עבודה (כ-75 ס"מ). הקשיחות באה לידי ביטוי גם בהגנה מצוינת על מסך המחשב ובבסיס מוצק שנועד להגן על החלקים הפנימיים. הכונן הקשיח מצויד בחיישן מיוחד שנועד לזהות נפילות ולהזיז באופן מיידי את המחטים מהפלטות במקרה שכזה. צירי המסך עשויים סגסוגת מתכת – הם חזקים, אבל לטעמנו לא מספיק. בנוסף, מצויד המחשב בקורא טביעות אצבע וכפתורים המאפשרים לכבות ולהדליק בקלות את כל המאפיינים האלחוטיים (כמו במצב טיסה, לדוגמה), להדליק ולכבות את המצלמה והמיקרופון, וכן לבצע נעילה מיידית.

התוכנות
גם התוכנות המגיעות עם המחשב מעידות על הכיוון הארגוני שאליו מכוונים בסמסונג. המחשב מגיע עם תוכנה בשם OmniPass, המאפשרת להשתמש בסיסמה יחידה לגישה לאתרים שבכל אחד מהם נדרשת הגדרת סיסמה ייחודית. בנוסף, מותקנת תוכנת עזר לתזמון "מצב שינה" ולקיצור זמן ההתעוררות של המחשב ממצב זה, והוא מצויד במערכת שלמה של עזרים לצורך גיבוי, שחזור והגנה על הכונן הקשיח. תוכנה נוספת שנמצאת ב-600B4B מאפשרת לשלוט בצריכת האנרגיה של הסוללה בהתאם לביצועים ולזמן השימוש, ותוכנה אחרת מבצעת התאמה עצמאית של מצב התצוגה של המסך כאשר צופים בסרטים (מעשירה את הצבעים).

הדגם הספציפי שבדקנו לא מצויד בתכונות מסוג Vpro, המאפשרות למנהל בארגון לשלוט במחשב מרחוק, אבל אפשרות זו קיימת במחשבי הסדרה עם ערכת שבבים שונה.

המסך והגרפיקה
בניגוד לרוב המחשבים המשווקים היום לשוק הפרטי, המסך עצמו אינו מבריק אך הוא מציג בהירות יחסית גבוהה. עם זאת, בזמן צפייה בסרטים הצבעים נראים קצת דהויים לעומת המסכים המבריקים, אם בוחרים שלא להשתמש בתוכנת העשרת הצבעים.

המסך מציע רזולוציה של 1,366X768 שהיא יותר מסבירה עבור מסך בגודל 14 אינץ', ובזכות כרטיס המסך מדגם NVS 4200 של Nvidia, המיועד לשוק הארגוני ומגיע עם 1 ג'יגה-בייט זיכרון עצמאי, גם ניתן להפעיל משחקים ברמה סבירה. כמו כל כרטיסי הדור הנוכחי של Nvidia, גם הכרטיס הזה תומך בטכנולוגיית Optimus. כשיש צורך בגרפיקה מינימלית, כמו בעת כתיבת מסמכים או גלישה באינטרנט, הכרטיס מדומם את עצמו ומעביר את השרביט אוטומטית לשבב הגרפי שמשולב במעבד הראשי של המחשב. הכרטיס גם תומך בשימוש ישיר בעד ארבעה מסכים בו זמנית, כך שמי שזקוק לשטח שולחן עבודה גדול במיוחד, צריך רק לחבר עוד מסכים.

המעבד והזיכרון
המעבד הראשי הוא מסדרת הדור השני של מעבדי Core i של אינטל (Intel). מדובר במעבד i5 במהירות 2.5 ג'יגה-הרץ עם יכולת Overclocking של עד 3.2 ג'יגה-הרץ לפי הצורך. למעבד שתי ליבות שכל אחת מהן יכולה להריץ שני תהליכים בו זמנית. יחד עם 4 גי'גה-בייט זיכרון RAM במהירות של 1,333 מגה-הרץ וכונן קשיח מהיר בנפח של 500 ג'יגה-בייט (סיפק במבחנים שלנו קצב העברה מצוין של 88.3 מגה-בייט/לשנייה) מדובר בפלטפורמת עבודה טובה.

במבחן PC Mark Vantage של Futuremark השיג המחשב 7,414 נקודות וזו התוצאה הגבוהה ביותר שהשגנו במבחנים השונים במהלך ארבעת החודשים האחרונים. גם במבחני Cinebench 11.5 הוא לא איכזב והשיג תוצאות נאות של 16.66 מסגרות גרפיות לשנייה במבחן OpenGL ו-2.87 נקודות במבחן המעבד. הוא השיג גם תוצאה נאה של 5,439 נקודות במבחן 3DMark06 ברזולוציה המרבית שלו. בסך הכל, המחשב מציג ממוצע תוצאות שהן מהטובות שיש כיום בשוק העסקי, ועוד יותר אם מתרכזים במחשבים שדומים לו.

המחשב הפתיע אותנו לטובה גם במבחן זמן העבודה שלו. הוא השיג במבחן הפרודוקטיביות של MobileMark 2007 זמן של 5 שעות ו-46 דקות, וזה מכובד מאוד למחשב מסוגו.

המחיר והמימדים
המחשב אינו זול. עם מחיר מומלץ לצרכן של 5,999 שקלים הוא נמצא בשלהי הצמרת הגבוהה של המחשבים המבוססים על מעבדי Core i5 ומסכי 14 אינץ', אם כי מדובר במחיר מקובל עבור מחשב בתצורת הגנה גבוהה שכזו. המחשב אינו דק גזרה – לא מבחינת ממדים ולא מבחינת משקל (2.4 ק"ג), אבל יש לקחת בחשבון את החיזוקים המיוחדים במכסה ובבסיס.

השורה התחתונה
אם אתם מחפשים מחשב לדרכים, ומשקל אינו נמצא במקום הראשון (או השני) ברשימת המאפיינים שלכם, מדובר במחשב שמצדיק רכישה – במיוחד כשמכניסים למשוואה את העובדה שהוא מאפשר זמן עבודה ממושך יחסית. אנחנו אהבנו, למרות שהוא מזכיר מאוד את ה-ThinkPad.

ציון: 89

מידע
זיכרון: 4 ג'יגה-בייט, DDR3-1333
כונן קשיח: נפח 500 ג'יגה-בייט, Hitachi Travelstar 7K500,  SATA II,  מהיר – 7,200 סיבובים לדקה
כונן אופטי: צורב די. וי. די מדגם TSSTcorp TS-L633J
מסך: Samsung SEC3449 בגודל 14 אינץ' וביחס 16:10
רזולוציה מרבית: 1,366×768
כרטיס תצוגה כפול: HD של אינטל ו –  Nvidia Quadro NVS 4200N  (זיכרון בלעדי – 1 ג'יגה בייט)
קישוריות: Intel Centrino Advanced-N 6230 (802.11 abg/n), Bluetooth 3.0
חיבורים ויציאות: USB 2.0, 2 x USB 3.0, USB 2.0+eSATA, HDMI, VGA, RJ45
שונות: קורא כרטיסי SDHC, מצלמת 1.3 מגה-פיקסל, (Express Card (34mm
סוללה: 6 תאים, 48,840mWh
מערכת הפעלה Windows 7 Professional 64 bit
מידות 335x236x20-35 מ"מ
משקל 2.4 ק"ג
מחיר: 5,999 ש"ח
אחריות: 3 שנים באתר הלקוח (מעבדות יבמ)
ספק: חיון מחשבים בע"מ

תצורה נבדקת
מעבד: Intel Core i5 2520M, במהירות 2.5 ג'יגה-הרץ
ערכת שבבים: Intel HM65

תוצאות מבחנים
במבחן PC Mark Vantage השיג 7,414 נקודות
במבחן PC Mark 7 Basic השיג 2,137 נקודות
במבחן 3DMark06 השיג6,067 נקודות (ברזולוציה של 1,024×768)
במבחן Heaven השיג191 נקודות (7.6 מסגרות לשנייה ברזולוציה של 1,366×768)
במבחן הפרודקיטביות של MobileMark 2007 עבד במשך זמן של 5:46 שעות

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים