הטיפ השבועי: בעיה בפתיחת קבצי EXE
לעיתים קורה, כי תוכנית מסוימת משייכת את הסיומת EXE אליה, כך שכל תוכנית או קובץ שתנסו לפתוח, יפתח באותה תוכנה כל הזמן. מצב זה חוסם את האפשרות לבצע שחזור מערכת, שכן גם שחזור המערכת מתבצע באמצעות הפעלת קובץ EXE.
שיטה ראשונה
פתרון אפשרי אחד לבעיה הזו הוא הורדה של קובץ אוטומטי המתקן את הבעיה מאתר מיקרוסופט (Microsoft).
לחצו על הקישור ובחרו באפשרות Run (או הפעל).
בהמשך יפתח חלון נוסף ובו נקליק שוב על Run (או הפעל)
המשיכו על פי ההוראות שעל המסך.
לסיום, הפעילו מחדש את המחשב וסיימתם.
אם קובץ התיקון מפעיל את אותה התוכנה שהשתלטה על שיוך קבצי ה-EXE וקובץ התיקון האוטומטי אינו פועל, המשיכו לשיטה השניה.
שיטה שניה
הורידו את הקובץ הבא ושמרו אותו בכונן C.
שימו לב: כדי שהתהליך יעבוד, עליכם לשמור את הקובץ בכונן \:C עצמו ולא בכל מיקום אחר.
אז כיצד שומרים בכונן C? בחלונות 7 (Windows 7) תיקיית השמירה המוגדרת כברירת מחדל באינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) היא Downloads, שנמצאת בתיקיית המשתמש שלכם. במקום לנסות לאתר את התיקייה אחרי השמירה, שמרו את הקובץ ישירות על כונן C:
א. לחצו על הקישור ואז על Save (או שמור)
ב. יפתח חלון שישאל אתכם היכן לשמור את הקובץ. בחרו באפשרות מחשב ושם בחרו בכונן C
ג. לחצו על שמור
עכשיו הקובץ שמור בכונן C.
כאשר הקובץ נמצא בכונן C, לחצו על Start => All Programs => Accessories => Run (התחל => כל התוכניות => עזרים => הפעלה)
רשמו CMD ולחצו על Enter.
מיד יפתח החלון השחור של ה-CMD. כברירת מחדל, המיקום נמצא בתוך תיקיית המשתמש שלכם ולא במיקום שאנחנו מעוניינים בו.
בתוך חלון זה כתבו CD\ ולחצו על Enter. שימו לב כי מדובר בסימן \ שנמצא לרוב מעל הכפתור Enter ולא ב-/ שנמצא בסימן שאלה.
עכשיו החלון יראה כך:
כתבו את השורה הבאה:
REG IMPORT exe.reg
לחצו על Enter
מיד תופיע ההודעה הבאה:
הפעילו את המחשב מחדש וסיימתם!
נכתב על ידי שחר שושן, צוות התמיכה של כלנית במיקרוסופט
טיפים נוספים ניתן למצוא באתר כלנית.
אתם מוזמנים לבקר בדף הפייסבוק של כלנית.
תודה ענקית! גאלת אותי!