‏אושרה הצעת החוק להקמת רשות אחת לשידורים מסחריים בטלוויזיה וברדיו

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') את הצעתו של שר התקשורת להקים רשות אחת, פנים ממשלתית, שתרכז את הסמכויות המצויות היום בידי כמה גופים ● במסגרת ההצעה יבוטלו גם דמי הזיכיון השנתיים, מה שאמור לפנות כ-40 מיליון שקלים בשנה לזכייניות לטובת היצירה ● השר גלעד ארדן: " השינוי המבני ישמש מנוף לקידום ענף השידורים, לפיתוח התחרות בו ולהעשרת המסך - והכל לרווחת הצופים" ● ההצעה תועבר למליאת הכנסת להצבעה בקריאה ראשונה

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. צילום: מתוך ויקיפדיה

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') את הצעתו של שר התקשורת גלעד ארדן להקים רשות אחת לשידורים מסחריים בטלוויזיה וברדיו. הקמת הרשות לשידורים מסחריים בטלוויזיה וברדיו נועדה ליצור גוף אחד שיהווה רגולטור, וירכז את סמכויות ההסדרה המצויות היום בידי כמה גופים: הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו ובתוכה מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, והמועצה לשידורי כבלים ולוויין.

לדברי השר ארדן, "במקום מציאות שבה פועלות שתי מועצות המקיימות מערכות כפולות, תוקם רשות אחת בעלת ראיה כוללת. השינוי המבני ישמש מנוף לקידום ענף השידורים, לפיתוח התחרות בו ולהעשרת המסך – והכל לרווחת הצופים. זאת, נוכח המצב בענף השידורים"

הכוונה היא, שהרשות המאוחדת תפעל כרשות פנים ממשלתית, ובהתאם לזאת, במסגרת ההצעה יבוטלו גם דמי הזיכיון השנתיים שמשלמים בעלי הזיכיון לפי חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, התש"ן- 1990. ביטול דמי הזיכיון יחסוך, על פי ההצעה, כ-40 מיליון שקלים בשנה לזכייניות, סכום שיכול להיות מושקע במסך ולטובת היצירה הישראלית.

בניגוד למצב הנהוג כיום, לרשות החדשה תהיה ראייה כוללת בנוגע לשוק השידורים המסחריים. במסגרת הרשות, תפעל מועצה ציבורית שתהיה עצמאית במילוי תפקידיה, והיא תופקד על כלל ההסדרה של תחום השידורים. פעולתה תעוצב על פי עקרונות ציבוריים וחברתיים, כאשר ההיבטים הציבוריים בעבודת הרשות יבואו לידי ביטוי בתפקידיה, במבנה הרשות ובנציגי הציבור  אשר ירכיבו את המועצה.

כיום, תוכנית המשודרת בערוצים שונים, זוכה להתייחסות רגולטורית שונה – בהתאם לגורם המפקח עליה. אותה תכנית – אם תשודר בערוץ 10 תפעל לפי הכללים של הרשות השנייה, אך אם תשודר בערוצי הכבלים או הלוויין, תפעל לפי הכללים של המועצה לשידורי כבלים ולוויין. את המצב הזה רוצים במשרד התקשורת למנוע וזו אחת הסיבות העיקריות להנחיית השר ארדן לפעול להקמת גוף בעל ראיה כוללת. יש להדגיש, כי למרות איחוד הגופים, תישמר העצמאות לגופים המשדרים ובתוך כך, תישמר העצמאות של חברות החדשות.

הקמת הרשות מהווה צעד ראשון לקראת הקמתה של רשות לאומית לתקשורת אשר תהיה מופקדת על כלל ההסדרה בתחום התקשורת – הן של תחום הבזק (טלקומוניקציה) והן של תחום השידורים (למעט השידור הציבורי). זאת, בהמשך להחלטת הממשלה בנושא הקמת רשות לאומית לתקשורת, ובהמשך להצעת חוק הרשות הישראלית לתקשורת, התש"ע -2010.

הצעת החוק תועבר למליאת הכנסת להצבעה בקריאה ראשונה, לקראת העברתה להכנה בוועדת הכלכלה, לפני אישורה בקריאה שנייה ושלישית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים