מערכות ניהול תכנים עוברות לענן

יישומי סלולר ארגוניים הם כיום עובדה ברורה ● הם צורך עבור כל ארגון לשם הגדלת הכנסות, הקטנת הוצאות והעצמת מותג הארגון ● הגידול בכמויות התכנים אותם אנו צורכים, מחירן הגבוה של מערכות לניהול תכנים והצורך לקרב את התכנים אל צרכן הקצה יצרו צורך בפתרון ניהול תכנים מבוזר ● את הצורך הזה הבינה כבר לפני שנים מוביליטק החיפאית, וכיום מי שמבינה את זה טוב היא גוגל, עם פתרונות המובייל מבוססי פלטפורמת הענן שלה

השאלה "האם נדרש יישום סלולרי ללקוחות הארגון?", שהתעוררה עד לפני מספר חודשים לא רב, הפכה זה מכבר לעובדה ברורה – זו כבר לא שאלה, אלא צורך. צורך ביישומי סלולר, לשם הגדלת הכנסות, הקטנת הוצאות והעצמת מותג הארגון. כדי שהלקוחות ישתמשו ביישום הסלולרי אותו פיתח הארגון, עליו לאפשר למשתמשים בו, ערכים מוספים הדורשים ברוב המקרים חיבור אל מערכות המכילות כמויות תכנים עצומות וכן אל מערכות הליבה הארגוניות.

את הצורך בניהול כמות גדולה של תכנים הבינה כבר לפני שנים רבות חברת מוביליטק החיפאית כאשר פיתחה מערכת לניהול תכנים. הצלחת המוצר והרעיון העומד מאחריו הביאה לרכישת החברה על ידי חברת אלקטל לוסנט העולמית.

הגידול האקספוננציאלי בכמויות התכנים אותם אנו צורכים, מחירן הגבוה של מערכות לניהול תכנים, הצורך לקרב את התכנים אל צרכן הקצה והצורך לעמוד בעומסים נקודתיים, יצרה צורך בפתרון ניהול תכנים מבוזר.

מיד עם הבנת הצורך פיתחה גוגל (Google) את פתרונות המובייל מבוססי פלטפורמת הענן (Mobile Solutions on Google Cloud Platform). פתרון זה מאפשר בין היתר גידול אוטומטית של כוח המחשוב הנדרש לצורך עמידה בעומסים רגעיים, איזון עומסים אוטומטי, גישה לתוכן סטטי המתעדכן בתדירות גבוהה, רמת אמינות, ביצועים ואבטחה גבוהים, יכולת ניטור וניהול, הגנת DoS ואינטגרציה עם חשבונות גוגל לצורך אימות המשתמש במכשיר iOS או האנדרואיד (Android).

יתרונה הגדול של מערכת ניהול התכנים בענן של גוגל, הוא בחיסכון העצום המושג כתוצאה מביטול הצורך בהקמת תשתית ניהול תכנים ארגונית, חיסכון בצורך לבנות טופולוגית פתרון מבוססת Firewalls ושרתים שמותקנים ב-DMZ. בנוסף, היתרון בא לידי ביטוי בהגנה על התכנים ואפשור הגדלת תשתית שרתי ה-Backend באופן אוטומטי, ובכך, עמידה בעומסים רגעיים הנגרמים מאירוע חדשותי מרובה צפיות – כדוגמת נאומו של נשיא המדינה במהלך חגיגת יום הולדתו שגרמה לגידול של מאות אחוזים בכמות הצפיות בו.

והתשלום הוא כמובן תשלום בסגנון גוגל – תשלום לפי צריכה בפועל.

אני צופה שבחודשים הקרובים השימוש במערכת לניהול תכנים בענן יגדל משמעותית וארגונים רבים יבחרו להעביר את התכנים שלהם אל הענן של גוגל.

אודות הכותב:
אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט המספקת פתרונות מובייל מתקדמים ומתמחה בהגדלת הכנסות והקטנת הוצאות באמצעות יישומי מובייל.
מעביר סדנת 4X4 בנושא בניית אסטרטגיית מובייל ארגונית, בשיתוף ג'ון ברייס ואנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים