זהירות סמארטפון!

בתקופה האחרונה מתפרסמים בכלי התקשורת יותר ויותר ידיעות על תאונות קטלניות שנגרמו כתוצאה משימוש לקוי בסמארטפונים ● רק בשבוע האחרון התוודענו למקרה שבו צעירה סינית נהרגה כתוצאה מהתחשמלות בעת שענתה לסמארטפון שהיה בהטענה ● אלי פינטו, מנהל רשת מעבדות סלדון נרתם כדי לתת מספר טיפים שיסייעו לכך שמקרים כאלה לא יקרו גם לכם

מאת: אלי פינטו, מנהל רשת מעבדות סלדון, העוסקת בשירותי תיקון ואחריות למכשירי סלולאר וטאבלטים

בתקופה האחרונה מתפרסמים בכלי התקשורת יותר ויותר ידיעות על תאונות קטלניות שנגרמו כתוצאה משימוש לקוי בסמארטפונים. רק לפני כשבועיים התוודענו למקרה שבו צעירה סינית נהרגה כתוצאה מהתחשמלות בעת שענתה לסמארטפון כאשר היה בהטענה. מקרה זה מצטרף לעוד שורה של תאונות שאירעו בעקבות שימוש לא בטיחותי בסמארטפונים בישראל ובעולם. התרגלנו למציאות שבה הסמארטפון הוא חברו הטוב של האדם ולא תמיד אנחנו זוכרים שמדובר במכשיר חשמלי, וכמו כל מכשיר חשמלי, הוא עלול להיות מסוכן במקרה של שימוש לא נכון.

מומחים מחברת סלדון מסבירים כי יש חשיבות עליונה להקפדה על שימוש בטוח בסמארטפונים. להלן מספר טיפים שיסייעו לכך שמקרים כאלה לא יקרו גם לכם:

חלקים מקוריים
אנשים רבים מעדיפים לרכוש חלקים ומוצרים נלווים לסמארטפון שאינם מקוריים, בעיקר בשל עלותם הזולה. מומלץ לרכוש מוצר מקורי שהגיע בייבוא מוסדר של יבואן מורשה. במידה והחלטתם לרכוש מוצרים לא מקוריים, הקפידו על מוצרים בעלי תו תקן שמיוצרים על ידי חברות מוכרות בעלות תהליכי איכות קפדניים. ההמלצה נכונה גם במקרה של מטענים לרכב וסוללות, רצוי להקפיד על חלקים איכותיים שיבטיחו שימוש בטוח לאורך זמן.

זכרו, סוללה תקינה לא אמורה להתפוצץ, גם אם היא בקרבה לשדה חשמלי/מגנטי. קרה בעבר שסוללות התפוצצו אך הנ"ל תקף לסוללות פגומות או לא מקוריות. לסוללות מקורית עם תו תקן של יצרנים גדולים יש מספר מנגנוני הגנה שאמורים למנוע מהסוללה להתפוצץ.

אין משוחחים בזמן הטעינה
רוב תאונות הסמארטפון שאירעו לאחרונה קרו בעת שהמכשיר היה בשימוש תוך כדי הטענתו. בזמן הטעינה הטלפון מחובר למקור מתח חשמלי, ביצוע שיחה עלול ליצור עומס על המכשיר ולכן מומלץ להימנע מכך, או לחילופין, להשתמש בדיבורית.

טעינת המכשיר
הסמארטפון ידוע כצורך אנרגיה גדול, מכשיר שהסוללה שלו מתרוקנת במהירות, בעיקר בעקבות השימוש הרב שנעשה בו באמצעות מסך גדול, אפליקציות, משחקים, גלישה ועוד. מסיבה זו, רובנו נוהגים לחבר אותו לשקע החשמל לשעות רבות מידי במהלך היום ובדרך כלל גם במהלך כל הלילה, נוהג שעלול לגרום להתחממות המכשיר. למזלנו, במוצרים ידועים, ישנן מערכות שמזהות מתי הסוללה מלאה ומפסיקות אוטומטית את הטעינה.  בכל מקרה רצוי להקפיד לנתק את הסמארטפון משקע החשמל, כך נמנע התחממות ובנוסף נאריך את חיי הסוללה.

טיפ נוסף שיכול להקטין את הישנותם של מקרים אלה, הוא להטעין את הסמארטפון במתח נמוך, דוגמה טובה לכך היא הטענתו של המכשיר דרך המחשב. את טעינת המכשיר רצוי לבצע הרחק מחדר השינה או בקרבת דברים שעלולים להתלקח בקלות מכיוון שסמארטפונים נוטים להתחמם במהלך הטעינה.

לשמור הרחק ממקורות חום
כמו כל מכשיר חשמלי, גם הסמארטפון נוטה להתחמם יתר על המידה כשהוא בקרבת מקור חום. חשוב להרחיק את הסמארטפון ממקורות חום כמו תנורים ואש, אך לא רק. שימו לב שבתקופת הקיץ הסמארטפון נוטה להתחמם יותר כשאתם נמצאים בשמש, ידוע על מקרים בהם מכשיר שמתחמם יתר על המידה הוא מכבה את עצמו לדקות ארוכות עד שהמכשיר מתקרר.

טיפ נוסף כתוצאה מניסיון העבר הוא לא להוציא את הסמארטפון מהרכב בעת התדלוק.

לנשום קצת אוויר
הסמארטפון שלנו נמצא רוב הזמן בתוך כיסוי שנועד להגן עליו או עמוק בתוך הכיס שלנו. רצוי להימנע משימוש בכיסויים אטומים שמגבירים את סיכוייו להתחמם ולהשתמש בכיסויים שמאפשרים את אוורור המכשיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים