ועדת הסחר הבינלאומי של ארצות הברית אסרה לייבא ולשווק חלק מהטלפונים החכמים של סמסונג

ההחלטה הגיעה לאחר שבסוף השנה שעברה המליץ השופט המנהלי של הוועדה לחסום את ייבואם של כמה מדגמי סמסונג לארצות הברית, משום שהם מפירים ארבעה פטנטים של אפל ● חודש לאחר מכן הבטיחה הוועדה לקיים בדיקה נוספת וההחלטה הנוכחית היא תוצר שלה ● איסור הייבוא ייכנס לתוקף תוך 60 יום

במקביל לערעור שנדון בימים אלה בין אפל (Apple) לסמסונג (Samsung) בקרב פטנטים אחר, החליטה ועדת הסחר הבינלאומי של ארצות הברית (ITC) בסוף השבוע, כי סמסונג הפירה שני פטנטים של אפל. לפיכך, פסקה הוועדה, כי ייאסר ייבואם למדינה של כמה מדגמי המכשירים של החברה הדרום קוריאנית שמכילים את הרכיבים המפירים.

השופט המנהלי של ועדת הסחר, תומאס פנדר, המליץ בסוף השנה שעברה לחסום את ייבואם של כמה מדגמי סמסונג לארצות הברית משום שהם מפירים ארבעה פטנטים של אפל. חודש לאחר פסיקתו הודיעה הוועדה שתשקול שוב את ההחלטה ופסק הדין, שניתן ביום ו' האחרון, הוא תוצאה של הבדיקה החוזרת.

בפסק זה דין קבעה הוועדה, כי סמסונג הפירה שני פטנטים של אפל שנוגעים למסך המגע ולחיבור אוזניות, אך לא הפירה את הפטנטים האחרים שנבדקו. "פסיקת הוועדה היא סופית, וגם הבדיקה הסתיימה", הודיעה ה-ITC בהצהרה.

השפעתה של החלטה זו עדיין אינה ברורה, משום שהתביעה המקורית דנה בארבעה דגמים של סמסונג שכבר אינם משווקים כיום.

איסור הייבוא ייכנס לתוקף תוך 60 יום אלא אם יינתן תסקיר נשיאותי על ידי המשרד של נציגות הסחר של ארצות הברית (USTR). על אף שהתערבות כזו של נציגות הסחר היא נדירה מאוד, לפני כשבוע ביטלה נציגות הסחר החלטה שניתנה על ידי ה-ITC על איסור ייבוא של מכשירי אפל, מתוקף פסיקה שאפל הפירה פטנטים של סמסונג.

אירועים קרובים