ARK – האפליקציה שמספרת על המוצרים של אינטל

האפליקציה מספקת מידע מדויק על כל מוצריה ומאפשרת, מעבר לחיפוש אחר פרטי התצורה, לסמן מוצרים דומים כדי להשוות ביניהם ● אם אתם גיקים או אנשים שעובדים באופן שוטף עם מוצרי אינטל, האפליקציה הזו היא פשוט חובה עבורכם

מזה שנים רבות, אינטל (Intel) היא לא רק יצרנית מעבדים למחשב. למעשה, אין כמעט חלקה בתחום המיחשוב האישי והעסקי שהיא לא מציעה עבורה פתרון כזה או אחר. לצד מעבדים, אינטל מייצרת פתרונות תקשורת, כונני SSD, מוצרי רשת וגם לא מעט תוכנה. זו הסיבה שאחד הכלים הכי שימושיים באתר של החברה הוא ARK – כלי שמספק מידע מדויק על כל מוצריה ומאפשר, מעבר לחיפוש אחר פרטי התצורה, לסמן מוצרים דומים כדי להשוות ביניהם.

עבור אנשי מקצוע, גיקים וכתבי טכנולוגיה מדובר בכלי חשוב מאין כמותו. זו הסיבה שאינטל החליטה לפני מספר חודשים להוציא את הכלי גם אל מחוץ לאתר האינטרנט וליצור אפליקציה שתספק אף היא את כל המידע הזה, גם באופן לא מקוון.

מדובר באפליקציה פשוטה לשימוש. לאחר שמפעילים אותה היא בודקת אם יש עדכונים לבסיס הנתונים של המוצרים המוצעים על ידי החברה. יצוין שמדובר רק במוצרים שכבר הוכרז עליהם באופן רשמי או שמועד ההשקה שלהם ידוע. אם יש עדכון מופיעה שורה מתאימה בראש התפריט הראשי שמודיעה על כך ואפשר לבצע את העדכון באופן ידני.

לאחר מכן מוצג תפריט שמכסה את כלל המוצרים שהחברה מציעה: מעבדים למחשבים שולחניים, למחשבים ניידים או לשוק השרתים, מוצרי אחסון וכדומה. בשלב הבא מופיעים תפריטים נוספים, לפי הצורך, שמחדדים עוד יותר את היכולת להגיע בדיוק למוצר המבוקש. בסופו של דבר מגיעים לרשימה של משפחות מוצרים שלצידן מופיע מספר שמראה כמה מוצרים הושקו ושייכים לאותה משפחה. כך, לדוגמה, אפשר ללמוד באמצעות האפליקציה שבמשפחת ה-SSD 300 הושקו 21 כוננים.

כשלוחצים ברשימה המפורטת על מוצר סופי מקבלים את התצורה המלאה שלו, כולל כל הפירוט האפשרי וברוב המקרים גם את המחיר שיידרש יצרן שרוכש מאינטל חלקים שונים לשלם עבור כל יחידה, בעת רכישה של 1,000 יחידות בבת אחת. בנוסף, כאמור, ניתן לסמן כמה מוצרים מאותו סוג כדי לערוך השוואה ביניהם.

בדף התצורה ניתן להשתמש בתפריט התחתון שמופיע כדי לבצע פעולות כמו שיתוף המידע בכמה אתרי רשתות חברתיות, לעבור לאתר המלא כדי לצפות בנתונים ולראות כיצד אפשר לבצע הזמנה.

בנוסף, לצד רוב הפרטים מופיע סימן שאלה קטן שמאפשר ללמוד במדויק למה התכוון המשורר בפריט התצורה המסוים הזה. אם תרצו, מדובר באנציקלופדיה קטנה. כך, לדוגמה, בעמוד המעבדים, לחיצה על סימן השאלה שמופיע ליד הכיתוב Lithography תגרום להופעת מסך בו כתוב, כי "ליטוגרפיה מתייחסת לטכנולוגיית הייצור של שבבים מוליכים למחצה בננו-מטר בה משתמשים כדי ליצור את המעבד".

אפשרות נוספת בתפריט הראשי מציעה ביצוע חיפושים לפי שמות קוד. עד ההשקה הרשמית מעניקה אינטל לכל משפחת מוצרים חדשים שם קוד. כך, לדוגמה, המעבדים החדשים שמציעה החברה מכונים באופן רשמי 4th Generation Intel Core i Processors, אבל הכינוי או שם הקוד שלהם הוא האסוול (Haswell). בחירת האסוול בתפריט שמות הקוד תגרום להצגת כל המעבדים ששייכים לדור הנוכחי, כולל כל המעבדים לשרתים, נייחים וניידים וכדומה.

בשורה התחתונה: אם אתם גיקים או אנשים שעובדים באופן שוטף עם מוצרי אינטל, ובמיוחד אם אתם מבקרים לעתים ב-ARK באתר של החברה, האפליקציה הזו היא פשוט חובה עבורכם.

להורדה מ-AppStore לחצו כאן (נדרש iOS 5.0 ומעלה והאפליקציה עברה מיטוב עבור iPhone 5).

להורדה מ-Google Play לחצו כאן (נדרש אנדרואיד 2.3 ומעלה).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים