Focal: האפליקציה שמגלה את מצלמת הסמארטפון מחדש

אם אתם מעוניינים לגלות במצלמת הטלפון החכם שלכם אפשרויות שלא ידעתם שקיימות, כדאי שתורידו את Focal ● האפליקציה מספקת איכות תמונה טובה יותר ומצמצמת את ההפרעות לצילום למינימום

משתמשי אנדרואיד (Android) רבים מכירים היטב את הרום CyanogenMod. החבר'ה שעומדים מאחורי הרום הזה בונים, באופן עקבי וממושך, הפצות שמבוססות על מערכת ההפעלה של גוגל (Google), אך עם תוספות ושיפורים רבים שמוצעים על ידי הקהילה. הדבר בא לידי ביטוי במיוחד באפליקציות שונות שמחליפות את אפליקציות ברירת המחדל שמוצעות יחד עם מערכת האנדרואידים הבסיסית.

באחרונה החליטו אנשי CyanogenMod להפוך להפצה שמוצעת לחברות לשיבוץ בטלפונים חדשים. כמו כן, הם החליטו לשחרר חלק מהאפליקציות הכלולות בהפצה כאפליקציות עצמאיות, אותן יוכל כל משתמש אנדרואיד להוריד מ-Google Play כדי להתקין בטלפון שלו. זאת, גם אם הוא לא התקין את CyanogenMod.

אחת האפליקציות הראשונות שצועדת במתווה זה היא Focal. מטרתה היא להחליף את אפליקציית הצילום הפשוטה יחסית שמוצעת עם אנדרואיד 4.1 (Android 4.1) ומעלה. המשתמשים בה יכולים לצלם כשכל מסך הטלפון מוקדש לכך, כמעט בלי הפרעות. הדברים היחידים שמופיעים הם כפתור צילום קטן בחלק התחתון של המסך וצלמית הגדרות זעירה. כל מה שצריך לעשות הוא לצלם: לכוון את המכשיר אל עבר מושא התמונה וללחוץ על הכפתור. הצילום מבוצע במהירות ולהוציא אנימציה קלילה שמראה שהוא נשמר בזיכרון, המסך נותר נקי. בנוסף, ניתן לקבוע במה התמונה תתמקד על ידי הזזת "הכוונת" שמופיעה על המסך למיקום הרצוי.

התפריטים השונים באפליקציה מסתתרים בקצוות המסך ומופיעים בגרירה. כפתור הצילום הוא גם תפריט קביעת מצב וכאמור, הוא נמצא בחלק התחתון של המסך, כברירת מחדל. תפריט זה מופיע בקשת מעל הכפתור בעת שנוגעים בו והוא מאפשר לבחור לצלם תמונות רגילות, וידיאו, צילומים פנורמיים או כדור של 360 מעלות, וכן לבחור האם להשתמש במצלמה הקדמית או האחורית של המכשיר.

הדבר הבולט באפליקציה מופיע כשגוררים את האצבע מהקצה השמאלי של הטלפון פנימה. מדובר בתפריט מרובה אפשרויות ששולט בכל היבט של הצילום. בדרך כלל הוא גם מציע אפשרויות רבות יותר מאלה המוצעות באפליקציית ברירת המחדל של המכשיר. לחיצה על צלמית פותחת על המסך תפריט משנה שמכיל את כל ההגדרות שקשורות אליו. יצוין שלפעמים יש צורך בגרירה קלה בתוך החלון כדי להציג את כל ההגדרות הזמינות. כך או כך, ניתן להציג על המסך מספר תיבות הגדרות בו זמנית וכדי לסגור כל אחת מהן יש ללחוץ שוב על האפשרות הראשית המתאימה בפס התפריט השמאלי. לדוגמה, ניתן לבחור את רגישות הצילום (ISO), סצנת הצילום, איזון לבן מדויק לתנאי הצילום, צילום מתפרץ של 5, 10 או 15 תמונות, או האם להשתמש בצילום דינמי או במבזק.

תחת כפתור ההגדרות הראשיות מאפשרת Focal לבחור את גודל התמונה, עד לרמת הצילום הגבוהה ביותר שמאפשרת המצלמה הפיזית ואת האפשרויות שיופיעו בעת שגוררים את התפריט הראשי פנימה. אפשרות נוספת היא לבצע מיטוב אוטומטי לתמונות המצולמות.

תפריט נוסף נמצא בחלק העליון של המסך ומציג את התמונות האחרונות שצולמו. אם רוצים, אפשר לעבור לגלריה כדי לצפות בתמונות הללו או לעבור לאפליקציה בעיבוד תמונות (אפשרות שבינתיים קיימת רק בתיאוריה).

Focal היא אפליקציה מומלצת מאוד למי שמחפש צילום ברמה גבוהה מעט יותר מזו שמושגת כאשר שולפים את הטלפון ומצלמים במהירות. היא מספקת יכולות שלא חשבתם שיש למצלמת המכשיר שלכם וחשוב מכל, מצמצמת את ההפרעות לצילום עד למינימום. כל עוד אתם לא זקוקים להגדרה כלשהי, אין סיבה שמי מהתפריטים יפריע לכם.

עם זאת, יש לציין שמדובר באפלקיציה שנמצאת במצב בטה ואם אתם לא רוצים לחטוף "התקפי לב" קטנים, כדאי לכם לחכות עד שתצא הגרסה הסופית שלה. בנוסף, נראה שלפחות בינתיים, היא לא מיועדת לטאבלטים, מאחר שבמחשבי הלוח בהם ניסיתי למצוא אותה היא לא הופיעה כלל בחנות של גוגל.

כדי להוריד את Focal מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים