QuickPic: עוד תחליף לגלריה של אנדרואיד

לפעמים הגלריה הבסיסית ואפשרות הצפייה בתמונות הבסיסית שמגיעה עם הסמארטפון שלנו פשוט לא מספיקה לנו ● השאלה היא האם התחליף שצבי קצבורג עושה את העבודה?

תמיד אפשר להסתפק במה שמקבלים עם המכשיר. מבלי לערוך סקר אמיתי, אני חושב שאני יכול לקבוע שכל טלפון חכם חדש, כלומר מאלו שנמכרים ללקוחות בפועל, מכיל בתוכו כברירת מחדל את כל האפליקציות הבסיסיות שצריך כדי להשתמש בטלפון על יכולותיו השונות. שיחה, יש כמובן. שליחת וקבלת מסרונים, בוודאי. גלישה בדפדפן אינטרנט, כן. התחברות לשרת דואר אלקטרוני. צילום וצפייה בתמונות וב-וידיאו – איזו שאלה.

אבל אנחנו לא חיים בעולם מושלם, ובעולם שלנו האפליקציות שמגיעות כברירת מחדל לא רק מספקות את הצרכים הבסיסיים, אלא הן בפני עצמן בסיסיות. זו כנראה הסיבה בגללה/זכותה אנחנו נפגשים כאן בכל יום במדור.

ועל השולחן הפעם נמצאת אפליקציית צפייה בתמונות בשם QuickPic, שזמינה למעשה לבעלי כל המכשירים מבוססי אנדרואיד (Android), להוציא עתיקי יומין עם גרסה 1.5 ו-1.6 של מערכת ההפעלה מבית גוגל (Google), שמתיימרת ובדרך כלל גם מצליחה לספק יעילות רבה יותר עבור אלו מכם שאוהבים לדפדף בין התמונות הנמצאות במכשיר שלהם, וההדגשה היא על התמונות שבמכשיר עצמו, וגם לעשות עימן פעולות שונות.

הדבר הראשון שהאפליקציה מבטיחה, וגם מקיימת, היא מהירות. כמי שבילה את זמנו לא אחת באפליקציית הגלריה של אנדרואיד, למדתי להעריך מייד את העובדה שברגע פתיחת האפליקציה, בדרך כלל לאחר שביצעתי כמה צילומים, כל התיקיות השונות במכשיר המכילות תמונות הוצגו מייד כשהן מעודכנות וכוללות את מה שצילמתי, במצלמה או מהמסך.

גם המעבר בין התיקיות, פנימה, החוצה, למעלה או למטה בין הרמות השונות של התיקיות במכשיר, כולל כרטיס ה-SD, מבוצע במהירות רבה מאוד שמוסיפה לאיכות ולנוחות השימוש.

התצוגה הראשית, כאמור, מציגה את כל התיקיות בהן יש תמונות. את צורת התצוגה אפשר לבחור על ידי לחיצה על אייקון התמונה בפס התפריט. אפשר לבחור בתצוגת Explorer, מציגה את כל התיקיות הקיימת כולל אלו שאינן מכילות תמונות, וכן אפשר לבחור כיצד יוצגו התיקיות מבחינה ויזואלית.

לחיצה קצרה על תיקייה פותחת אותה ומציגה את כל התמונות שבה, ושוב במהירות שיא גם אם היא מכילה כמה עשרות תמונות. פס התפריט משתנה ומציג אייקון שמאפשר להציג את כל התמונות כשקופיות אחת אחרי השנייה בקצב סביר, ואייקון נוסף שפותח תפריט לטיפול בתמונות. לחיצה ארוכה על תמונה, כמו גם על תיקייה, בוחרת אותה ופותחת את התפריט באופן מיידי.

במקרה של שתמונה התפריט ארוך למדי ומכיל אפשרויות להצגת מידע, אפשרויות עריכה, אפשרויות העברה והעתקה וכן אפשרות להגדיר את התמונה כתמונת רקע למסך הנעילה, למסך הבית, כטפט ועוד. מדובר בתפריט רגיש להקשר שמשתנה עם בחירה של מספר תמונות. מעבר לכך מוצגים כמה אייקונים נוספים שמאפשרים לסובב תמונות באופן מיידי ב-90 מעלות, למחוק או לשתף עם כל יישום שמאפשר שיתוף במכשיר, כולל אפליקציות לעריכת תמונה.

האפשרויות ברמה העליונה, הקשורות לתיקיות, מעט שונות. כשבוחרים תיקייה אפשר לשנות את שמה, כמו שם של תמונה יחידה, אבל אפשר גם להסתיר אותה מיישומי תמונה אחרים (על ידי הוספת קובץ nomedia שגורם לכל האפליקציות שעוסקות במדיה להתעלם מהתיקייה ומתיקיות המשנה שלה), או לבחור באפשרות שמעלימה את התיקייה רק בתוך QuickPic.

בשורה התחתונה מדובר כאמור באפליקציה שמספקת תחליף נוח ומהיר לגלריה של אנדרואיד, רק שאין לה גישה לתיקיות התמונות ששמורות ברשת בחשבון ה-Google Plus של המשתמשים, ואם אתם זקוקים לגישה כזו, היא לא בשבילכם.

להורדה מ-Google Play, לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים