אפליקציות לתיירות זה לא רק airbnb ואקספדיה

האפליקציות הפופולריות הללו הן האסוציאציות הראשונות שעולות כשחושבים על החיבור שבין תיירות לסלולר, אבל האקתון של משרד התיירות המחיש עד כמה מדובר בתחום רחב הרבה יותר ● אילו הן האפליקציות הזוכות?

מה שנשאר הוא לקנות כרטיס טיסה. צילום אילוסטרציה: BigStock

כשמדברים על אפליקציות בעולם התיירות, האסוציאציות הראשונות שעולות הן "שלוחות" סלולריות של airbnb, אקספדיה (Expedia) ושאר אתרים שמציעים פתרונות מגורים ביעדים שונים בעולם, או אפליקציות עם המלצות לטיולים, כמו Trip Advisor. אלא שעולם האפליקציות לתיירות הוא הרבה יותר מזה, ולא מעט סטארט-אפים מעורבים בעניין.

הדבר בא לידי ביטוי בהאקתון השנתי של משרד התיירות, שנערך באחרונה. התחרות התמקדה השנה בתחום מורי הדרך וזכו בה שלוש אפליקציות, בפרסים בסך של 17,500 שקלים בסך הכל.

במקום הראשון זכתה אפליקציה ששמה הוא משחק מילים משעשע – Tourbo. האפליקציה משפרת את חוויית הביקור לתיירים שמגיעים לישראל לזמן קצר, אבל מעוניינים להספיק כמה שיותר. הפלטפורמה מחוברת בזמן אמת לאלפי ספקי תיירות ומאפשרת לכל אחד להזמין בקלות שירותים שונים באופן מידי. אנשי Tourbo קיבלו 10,000 שקלים.

מימין: אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות; אפרת מאיר גרומן מהרשות המוסמכת למורי דרך במשרד התיירות; ד"ר נועם קוריאט, מנהל אגף מערכות מידע, דיגיטל וניו מדיה במשרד; גיא בן יעקב, מנהל פיתוח עסקי ב-Tourbo; אופיר רפאל, מנהל מכירות בחברה; וטמיר טרטמן, מנכ״ל Tourbo. צילום: חן גלילי, משרד התיירות

מימין: אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות; אפרת מאיר גרומן מהרשות המוסמכת למורי דרך במשרד התיירות; ד"ר נועם קוריאט, מנהל אגף מערכות מידע, דיגיטל וניו מדיה במשרד; גיא בן יעקב, מנהל פיתוח עסקי ב-Tourbo; אופיר רפאל, מנהל מכירות בחברה; וטמיר טרטמן, מנכ״ל Tourbo. צילום: חן גלילי, משרד התיירות

למקום השני הגיעה האפליקציה Guider, שאנשיה זכו ב-5,000 שקלים. הם פיתחו אפליקציה שנותנת מענה לאחד התחומים שלדבריהם לא מכוסים כיום בעולם התיירות אונליין – בניית לוח זמנים לביקור בחו"ל. צוות השופטים קבע כי האפליקציה נותנת מענה לאתגר זה בדרך היברידית, המשלבת טכנולוגיה חדשה ויצירתית עם ידע וניסיון של מורי דרך מסביב לעולם – מה שיוצר חווית תכנון מהירה, מקצועית ואמינה. המטיילים מקבלים ממשק קל לניווט, המחבר אותם למורי דרך מקומיים ומוסמכים, שמסייעים להם להתנהל ולתכנן נכון את לוח הזמנים שלהם. מורי הדרך מחוברים גם הם לאפליקציה, ובכך מגדילים את יכולתם לרכוש לקוחות.

האפליקציה שהגיעה שלישית היא MyGroup, שאנשיה קיבלו פרס בסך 2,500 שקלים. האפליקציה מסייעת לתיירים רבים בעולם שיוצאים לטיולים בקבוצות מאורגנות. היא מאפשרת קשר בין המדריך לבין כל חברי הקבוצה, כשעוצרים במקום מסוים, מבלי צורך לשכור את מערכות השמע המסורתיות. הקשר מתבצע בקבוצות סגורות שמוקמות, ללא יציאה לרשת התקשורת או לאינטרנט ובלי צורך של שימוש בנתונים. האפליקציה מותאמת לשימוש בכל מערכות ההפעלה הסלולריות. החזון של אנשי MyGroup הוא להגיע למצב שבו המדריך ידבר בשפתו והאפליקציה תאפשר למטיילים לשמוע את מה שהוא אומר – כל אחד בשפה שלו.

ד"ר נועם קוריאט, מנהל אגף מערכות מידע, דיגיטל וניו מדיה במשרד התיירות, אמר כי "התחרות הנערכת זו השנה השלישית ברציפות, והפעם היא התמקדה במורי הדרך. לגמר הגיעו אפליקציות מרתקות וחדשניות, שנותנות מענה לפערים שקיימים בתחום, תוך רתימת עוצמת הדיגיטל וחשיבה מחדש על מודלים עסקיים, ויצירת נוכחות דיגיטלית למדינת ישראל כיעד תיירותי".

בנוסף לד"ר קוריאט נמנו בין חברי צוות השופטים אתי בק, מנהלת תכנית החממות של רשות החדשנות, אדיר רון, מנהל תחום חדשנות וקוד פתוח במיקרוסופט (Microsoft) ישראל, ועו"ד כפיר כחלון מחברת ההשקעות Ourcrowd.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים