סלקום: ירידות בהכנסות וברווחים, עלייה במספר מנויי הטלוויזיה
החברה סיימה את הרבעון והשנה עם ירידות של יותר מ-20% ברווח הנקי ● לעומת זאת, הרווח התפעולי הרבעוני זינק ב-40% ומספר לקוחות סלקום TV עבר את ה-180 אלף
סלקום סיימה את 2017 ואת הרבעון האחרון שלה עם ירידות, כאשר בשורת הרווח הן אף בולטות – כך עולה מהתוצאות שהחברה פרסמה היום (ב'). בצד החיובי ניתן לציין שחרף התחרות בשווקי הטלוויזיה והמובייל, החברה סיימה את השנה עם 183 אלף מנויי סלקום TV ויותר מ-29 אלף לקוחות פוסט-פייד בסלולר. מצבת מנויי הסלולר של החברה עמדה בסוף השנה על כ-2.817 מיליון.
במהלך השנה ההוצאות של קבוצת התקשורת קטנו ב-3.85% ל-3.57 מיליארד שקלים וההכנסות שלה ירדו בשיעור ניכר יותר – 3.9% – ועמדו על 3.87 מיליארד. הרווח התפעולי השנתי הסתכם ב-297 מיליון שקלים, לאחר שקטן ב-4.2%, והרווח הנקי רשם ירידה בולטת, של 24.7%, וסיים את 2017 כשהוא עומד על 113 מיליון שקלים. ה-EBIDTA ירד ב-0.6% ל-853 מיליון שקלים.
במהלך הרבעון נרשמו מגמות דומות, למעט ברווח התפעולי, שזינק ב-40.6% ל-45 מיליון שקלים. כמו כן, ההוצאות הכלליות של החברה קטנו ברבעון ב-2.31% ל-930 מיליון שקלים, ההכנסות פחתו ב-0.9% ל-975 מיליון, הרווח הנקי קטן ב-28.6% ל-10 מיליון וה-EBITDA רשם עלייה של 9.2% ל-189 מיליון.
ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "התחרות הגבוהה בשוק הסלולר ב-2017 המשיכה לתת את אותותיה על תוצאות המגזר הנייד. חרף התחרות הנמשכת, סיימנו את השנה עם גידול של כ-29,400 לקוחות פוסט פייד במגזר הנייד, והוכחנו שוב שסלקום TV היא החלופה המוצלחת והכדאית ביותר בשוק שידורי הטלוויזיה בישראל".
הוא הוסיף כי "הרבעון הרביעי של השנה מהווה רבעון שיא בהצטרפות הלקוחות לשירות הקוואטרו שלנו, המשלב את סלקום TV יחד עם שירותי האינטרנט, הטלפוניה הביתית והסלולר. בתוך פרק זמן קצר הפכה חבילת הקוואטרו למוצר מבוקש בקרב לקוחותינו, שמחזק את נאמנותם לשירותי הקבוצה".
תגובות
(0)