פרטנר: צניחה ברווח הנקי; שוקלת לקנות את לאומי קארד

החברה דיווחה לבורסה כי היא שוקלת להיכנס לתחומים חדשים ולרכוש חברת כרטיסי אשראי ● הדו"חות שהיא פרסמה אפורים למדי, עם ירידה של 86% ברווח הנקי ושל 70% בזה התפעולי ● העובדים יקבלו מענק בסך כולל של עד מיליון שקלים

איציק בנבנישתי, המנכ"ל היוצא של פרטנר. צילום: סיון פרג'

פרטנר בוחנת בימים אלה רכישה של חברת כרטיסי אשראי – כך דיווחה החברה במסגרת התוצאות הכספיות שפרסמה הבוקר (ה'). בקבוצת התקשורת לא ציינו את שמה של החברה הנבחנת, אולם ההערכות בשוק מדברות על כך שמדובר בלאומי קארד, שנמצאת על המדף עקב הרפורמה של משרד האוצר.

במסגרת הרפורמה מכריח האוצר את הבנקים לוותר על האחזקות שלהם בחברות כרטיסי האשראי. לפיכך, המועמדות לרכישה הן ישראכרט ולאומי קארד, ש-80% ממנה נמצאים בבעלות בנק לאומי (והיתר בבעלות קבוצת עזריאלי).

מהתוצאות הרבעוניות שפרסמה החברה עולה כי גם כשמצב ענף הסלולר סובל מתחרות יתר שפוגעת בביצועים העסקיים של החברות בענף (למשל תוצאות סלקום ופלאפון, שפורסמו באחרונה), פרטנר הצליחה להגדיל את הכנסותיה ב-3% ואת מספר מנויי הסלולר שלה ב-16 אלף. עם זאת, הרווח הנקי הרבעוני שלה צנח בחדות – ב-86%. אם כי בסעיף הרווח צניחה דו ספרתית חדה.

הנתונים מראים שההוצאות הכלליות של החברה גדלו ב-13.75% ל-794 מיליון שקלים וההכנסות עמדו על 826 מיליון לאחר שכאמור, גדלו בקרוב ל-3%. מתוכן, ההכנסות מענף הסלולר עלו ב-2% ל-644 מיליון שקלים ומפעילות הטלפוניה הקווית – ב-6% ל 225 מיליון. הרווח הנקי של החברה עמד על תשעה מיליון שקלים והרווח למנייה – על חמש אגורות, לאחר שצנח בכ-88%.

עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הגולמיות רשמו ירידה של 5.2% ל-688 מיליון שקלים, הרווח הגולמי פחת ב-7.38% ל-138 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 16.71%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-140.95% ל-106 מיליון שקלים והרווח צנח ב-69.52% לתשעה מיליון.

במקביל לפרסום התוצאות דיווחה פרטנר לבורסה כי הדירקטוריון שלה אישר לאמץ תכנית לרכישה עצמית של מניות בסכום של עד 200 מיליון שקלים. כמו כן, ההסתדרות דיווחה היום כי עובדי החברה יקבלו מענק מיוחד במסגרת מנגנון ההשתתפות ברווחים שעליו הסכים ארגון העובדים עם ההנהלה. במסגרת ההסדר, יקבלו העובדים סכום כולל של כמעט מיליון שקלים עבור רווחי 2017.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, הצביע על ההיבטים החיוביים בתוצאות. "התחלנו את 2018 בתנופה משמעותית – ברבעון הראשון המשכנו לצמוח במספר מנויי ה-Post-Paid בסלולר, ולפרטנר TV מחוברים, נכון להיום, יותר מ-77 אלף משקי בית. בנוסף, פריסת תשתית הסיבים האופטיים הואצה משמעותית, ובכוונתנו להגיע עד סוף השנה כבר ליותר ממחצית הערים בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים