סמסונג שלחה מכשירי Galaxy לעיתונאים – והם כבו אחרי יומיים

מכשירי ה-Samsung Galaxy Fold שקיבלו כמה עיתונאים לבדיקה חדלו מלפעול אחרי זמן קצר ● בהתחשב במחירם היקר, שעומד על כ-2,000 דולר, הממצא מטריד וכן מעורר זיכרונות מדאיגים מפרשיית ה-Note 7 המתפוצץ

קודם כשלים טכניים וכעת עיכוב בייצור? ה-Galaxy Fold. צילום: סמסונג

Galaxy Fold, המכשיר המתקפל החדש של סמסונג, עדיין לא הגיע לחנויות, אבל כבר גורם לכותרות שליליות. זאת, לאחר שהחברה שלחה אותו לקבוצה נבחרת של מבקרים ומשפיעים, וכמה מהם חשפו שהוא פשוט לא עומד באתגר.

כבר במהלך ההשקה הובעו חששות לגבי עמידות התצוגה המתקפלת של ה-Fold – חששות שחלק מהעיתונאים שקיבלו את המכשיר מסמסונג איששו: הם דיווחו שהמכשיר חדל מפעולה לאחר יום-יומיים, בחלק מהמקרים עקב עמידות ירודה. בפעמים אחרות הסיבה לכך הייתה, כנראה, האופן שבו טיפל בו המשתמש.

המסך הגדול לא עומד בקיפול

ה-Galaxy Fold מורכב משני מסכי מגע: מסך קטן יותר, שמופעל כאשר המכשיר מקופל, ואחר גדול בהרבה, בגודל טאבלט, שמופעל כשהמכשיר נפתח. אתמול (ד') דיווחו כתבים מ-The Verge, בלומברג ו-CNBC שהמסכים הגדולים יותר ביחידות המכשיר שקיבלו לסקירה חוו כשלים בכמה וכמה אופנים.

שני מבקרים מ-CNBC חוו כשלים קשים, שנטרלו את האפשרות להשתמש במכשיר. סטיב קובאץ' דיווח כי התצוגה של ה-Fold שקיבל נהרסה ממש לאורך הקפל – כל הפיקסלים באזור הקיפול הפכו לשחורים והמסך התחיל להבהב כמו משוגע. טוד האסלטון סיפר שחצי מהצג הפסיק לפעול כעבור יום אחד של בדיקה בלבד, כפי שניתן לראות בסרטון הווידיאו שהעלתה CNBC לערוץ היוטיוב שלה. לדברי האסלטון, לא מדובר בכשל שניתן לתקן באמצעות תוכנה, אלא כנראה בפגם רציני בחומרה.

כתב The Verge, דיטר בון, פרסם טוויט שבו הוא מציין כי זיהה פגם שצץ על הצג שלו ושהוא לא יודע כיצד הדבר קרה. לדבריו, הכתם התפשט על המסך ולבסוף השבית אותו לגמרי. מארק גורמן מבלומברג צייץ תמונות של המסך ההרוס שלו, שחצי ממנו הפך לשחור.

אירוע השקת ה-Galaxy Fold. לא זה מה שציפו בסמסונג שיקרה עם המכשיר. מקור: סמסונג

אירוע השקת ה-Galaxy Fold. לא זה מה שציפו בסמסונג שיקרה עם המכשיר. מקור: סמסונג

תזכורת לפרשיית מכשירי ה-Galaxy Note 7

סמסונג הבטיחה עם ההשקה שהמסך החדשני של ה-Fold יכול לעמוד ב-200 אלף פעמים של קיפול ופתיחה, או, אם תרצו, ב-100 פעמים ביום לאורך חמש שנים. החברה טענה שבדקה את המכשירים באמצעות מכונות שקיפלו ופתחו אותם שוב ושוב, ושאלה היו "התוצאות הנהדרות" של הבחינה.

ה-Galaxy Fold אמור להתחיל להימכר ב-26 באפריל בארצות הברית, ובהתחשב בתווית המחיר שלו – 1,980 דולר ליחידה, הוא אחד הטלפונים היקרים ביותר וככזה, חייב להפגין ביצועים ללא רבב.

בתגובה על הדיווחים הלא פשוטים מבחינתה מסרה סמסונג שהיא תבדוק מה בדיוק אירע. יש להניח שהיא מקווה שלא מדובר בעוד פרשייה קשה ומביכה כמו פרשיית הסוללות המתפוצצות של ה-Galaxy Note 7, שאותה חוותה ב-2016. אז, הסוללות של המכשיר החלו להתנפח ולהתפוצץ, ואילצו את סמסונג להוריד את המכשיר כליל מהמדפים.

אותה פרשייה הסבה לחברה הדרום קוריאנית נזקים כספיים קשים, כמו גם פגיעה אמיתית במותג, שממנה הצליחה להתאושש לבסוף. אבל ספק אם פגיעה נוספת, כתוצאה ממכשיר יוקרתי שמתקלקל בקלות, תהיה משהו שסמסונג תוכל לו שוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים