משרד התקשורת ממליץ לשחרר את הוט מחובת פריסה אוניברסלית של סיבים אופטיים

לא יהיה כל שינוי בחובת הפריסה הקיימת של הוט בנוגע לשירותים הניתנים על רשת הכבלים הקיימת

משרד התקשורת

משרד התקשורת פרסם היום להערות הציבור את המלצות הצוות הבין-משרדי לבחינת מדיניות פריסת תשתיות תקשורת אולטרה רחבות פס נייחות בנוגע לחברת הוט, שעיקרן הוא כי לא תוטל כל חובת פריסה על הוט עבור רשת סיבים אופטיים, אך לא יהיה כל שינוי בחובת הפריסה הקיימת של הוט בנוגע לשירותים הניתנים על רשת הכבלים הקיימת.

כיום קיימת להוט חובת אוניברסליות בנוגע לפריסה ואספקת שירותים על גבי רשת הכבלים שלה. לעמדת הצוות, החלת חובה זו גם על רשתות חדשות מבוססות סיבים אופטיים עד לבית הלקוח שתבקש הוט לפרוש (כלומר רשתות חדשות שאינן מתבססות על רשת הכבלים של הוט), אינה מוצדקת ולא תאפשר להוט להציע שירות אולטרה רחב פס על גבי רשת סיבים. לכן הטלת חובה זו לא תסייע ולא תעודד פריסה של רשתות מתקדמות, אלא תעכב אותן ותפגע בצרכן הישראלי.

עיקרי ההמלצות שהצוות פרסם הן, כי: 1. לא תוטל כל חובת פריסה על הוט עבור תשתיות מתקדמות שאינן עושות שימוש ברשת הגישה הקיימת. הוט תידרש לאשר מול המשרד את התוכנית ההנדסית של הרשת המתקדמת שבכוונתה לפרוש; 2. לא יהיה כל שינוי בחובת הפריסה האוניברסלית הקיימת של הוט טלקום עבור שירותים הניתנים על בסיס רשת הכבלים של הוט. היה והוט תבחר לספק שירותים מתקדמים על גבי רשת הכבלים הקואקסיאליים שלה, ניתן יהיה לשקול שינויים בחובת הפריסה, והכל בכפוף להצגת תוכנית פריסה, הכוללת משמעויות הנדסיות וכלכליות של התוכנית, למשרד ואישורה; 3. הוט  תוכל להתמודד בהליכים התחרותיים לפריסת תשתיות מתקדמות שאינן מתבססות על רשת הגישה הקיימת באזורי התמרוץ; 4. הוט תוכל לעשות שימוש בשירות BSA על גבי רשתות אולטרה רחבות פס של מפעילים אחרים באזורים שבהם מוטלת על מפעילים אלו חובת אספקת שירות BSA.

לדברי המשרד, מדובר בצעד משמעותי נוסף במתווה האסדרה, המאפשר ומעודד פריסת סיבים ושדרוג רשתות תוך שמירה על מבנה שוק תחרותי בר קיימא. הצוות סבור, כי צעד זה יאפשר להוט להיות שחקן משמעותי בעולם הסיבים, ולכן מקדם את היעד של פריסת תשתיות מתקדמות בהיקף כלל ארצי, לטובת כלל הציבור בישראל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוגב

    מעולה, עכשיו סוף סוף חברות התקשורת יוכלו להרוויח ממה שכדאי להם מבלי בכלל למלא אחרי חובתם לפריסה בכל המדינה של תקשורת מהירה. יתקינו סיבים בבינינים של עשרות דיירים, וכל השאר גם במרכז יאכלו חצץ.

אירועים קרובים