הקניון של אינסטגרם "עושה עלייה" ומגיע לישראל

החברה מרחיבה את אינסטגרם שופינג למדינות נוספות והשירות מאפשר מעתה לכל עסק מכל גודל שהוא למכור את המוצרים שלו – דבר משמעותי במיוחד בימים אלה, שבהם החנויות הפיזיות סגורות

הקניון של אינסטגרם עושה עלייה. מקור: יח"צ

אינסטגרם הודיעה היום (ב') כי היא מרחיבה את הקניון שלה, אינסטגרם שופינג, למדינות נוספות, בהן ישראל. כמו כן, בעוד שעד כה, הפיצ'ר היה זמין רק לעסקים מנוהלים, כעת הקניות באינסטגרם יתאפשרו לכל סוגי העסקים – החל מהמותגים הגדולים ביותר וכלה בעסקים קטנים.

המהלך השני של הרשת החברתית הוא צעד משמעותי בתקופה שבה החנויות הפיזיות סגורות וחלק ניכר מהמכירות מתבצע אונליין, בפרט בהתחשב בעובדה שאינסטגרם היא אחת הרשתות החברתיות הפופולריות, ובמיוחד בקהל הצעיר. כמו כן, המהלך מבוצע כחודש לפני תחילת תקופת הקניות של סוף השנה האזרחית, שבמרכזה עומדים יום הרווקים הסיני, שיתקיים השנה ב-11 בנובמבר, והבלאק פריידיי, שייערך ב-27 בו.

על העסקים שרוצים למכור דרך אינסטגרם להימצא באחד השווקים שבהם השירות פועל (כולל ישראל, כאמור), להיות בעלי מוצר שעומד בדרישות השירות, לפעול בהתאם למדיניות של החברה ולנהל אתר ששייך לו ושממנו מתכוונים בעלי העסק למכור.

באינסטגרם אומרים שהם רוצים שהיא "תהיה מקום בו אנשים רואים בקניות חוויה ולא מטלה, וכל מה שאנחנו בונים נועד כדי לאפשר זאת – בין אם זה להקל על הלקוח ברכישה מהמותג האהוב עליו, או לעקוב אחרי המגמות העדכניות ולגלות דברים חדשים".

בחברה מספרים שמותגים ומשפיענים (Influencers) תמיד היו חלק מרכזי מקהילת אינסטגרם. כך, למשל, 87% מהגולשים שהשיבו לסקר שביצעה החברה ציינו כי משפיענים העניקו להם השראה לבצע רכישות ו-130 מיליון אנשים כבר מקליקים על תגיות מוצרים בפיד, בקניות ובסרטונים.

"לספר את סיפור המותג באופן חופשי"

גורד ריי, מנהל פיתוח מותגים באינסטגרם העולמית, אמר כי "אנחנו רוצים להפגיש בין קונים, מוכרים ויוצרים. אם נחבר את הנקודות בין שלושתם, נוכל ליצור חוויית קניות מדהימה לכולם. אחת הדרכים שאנחנו עושים זאת היא באמצעות הרחבת אינסטגרם שופינג למדינות רבות יותר ברחבי העולם – מה שיאפשר ליותר אנשים לקנות מהמותגים והיוצרים האהובים עליהם באינסטגרם. עסקים בישראל יקבלו כעת גם גישה לחנויות (Shops) שהושקו באחרונה, באופן שיסייע להם ליצור חנות מקוונת ומותאמת אישית, שבאמצעותה אנשים יוכלו לגלות ולקנות מוצרים שהם אוהבים על גבי האפליקציה שלנו. המשמעות עבור הלקוחות היא חוויית קניות פשוטה ומעוררת השראה. עבור עסקים, זו דרך לספר את סיפור המותג שלהם באופן חופשי ולהניע למכירות דרך חנות אחת מותאמת אישית, שמוצגת ברחבי פייסבוק ואינסטגרם".

אינסטגרם שופינג. מקור: יח"צ

אינסטגרם שופינג. מקור: יח"צ

עידו דותן, סמנכ"ל לקוחות בפייסבוק ישראל (פייסבוק היא הבעלים של אינסטגרם), ציין כי "מיליארד אנשים משתמשים באינסטגרם מדי חודש והיא הרשת החברתית השנייה בגודלה אחרי פייסבוק. רבים מהאנשים משתמשים באינסטגרם כדי להיחשף לתוכן חדש ועל מנת לקבל מידע על מותגים או מוצרים שהם אוהבים. 90% ממשתמשי אינסטגרם עוקבים אחרי עסק ו-70% מחובבי הקניות פונים אליה כדי להתעדכן במוצרים חדשים".

הוא הוסיף ש-"במהלך משבר הקורונה הואץ המעבר לקניות מקוונות, כאשר לפי הערכות, 85% מהגולשים ברחבי העולם קונים כעת ברשת. אינסטגרם שופינג יאפשר לעסקים בישראל להקים חנות מקוונת בקלות על גבי הפלטפורמות שלנו ובכך להנגיש את המוצרים שלהם לאנשים בכל רחבי העולם. נוכחות מקוונת חזקה היא קטליזטור משמעותי בצמיחה עבור עסקים קטנים וגדולים כאחד, ומהיום השירות הזה זמין גם בישראל".

יצוין כי לצוות הישראלי במרכז המחקר והפיתוח של פייסבוק בתל אביב תפקיד מרכזי בפיתוח של מוצרי שופינג בפלטפורמות של החברה, וכי הצוות מפתח את המוצרים האלה בהתבסס על בינה מלאכותית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים