לא צייתה לרפורמת השוק הסיטונאי: משרד התקשורת קונס את הוט בשישה מ' ש'

משרד התקשורת הודיע לחברת הוט טלקום על כוונה להטלת עיצום כספי בסך של כשישה מיליון שקלים ● הסיבה: החברה לא קיימה כנדרש את הוראות רפורמת "השוק הסיטונאי" והערימה קשיים על  ספקי אינטרנט ללא תשתית לחכור מקטעי תשתית ולשווקם לצרכנים

קנס ממשרד התקשורת להוט טלקום

משרד התקשורת הודיע להוט (הוט טלקום) על כוונה להטלת עיצום כספי בסך של כשישה מיליון שקלים בשל אי עמידה בתנאי הוראות רפורמת "השוק הסיטונאי".

רפורמת השוק הסיטונאי נועדה לאפשר תחרות בתחום התשתיות הנייחות, ובאמצעותה – ספקי שירות חסרי תשתית נייחת בפריסה רחבה יכולים לחכור מקטעי תשתית מבעלי התשתית – בזק או הוט, ולשווק על בסיסם שירותים לצרכן, וזאת על מנת להתגבר על החסמים הקיימים בפריסת תשתית ולייצר מגרש משחקים מאוזן שיאפשר להם להתחרות. על פי החלטת משרד התקשורת מנובמבר 2014 היה על הוט טלקום להתחיל ולאפשר את פעילות השוק הסיטונאי על גבי הרשת שלה החל ממאי 2015. בפועל, ואף לאחר שנקבעו תעריפים מפוקחים לשירותים במהלך שנת 2017, הוט החלה באספקת השירות רק במהלך שנת 2018, וגם לאחר שהחלה – התגלו קשיים שלא אפשרו לספקיות השירות לספק שירותים באורח תקין לצרכנים.

בהודעת המשרד צוין, כי במסגרת הליך הפיקוח מצא המשרד, כי התנהלות הוט טלקום לא אפשרה פעילות שוק סיטונאי תקינה על גבי הרשת שלה באופן שהביא הלכה למעשה להדרת המתחרות מהרשת שלה ולמניעת התפתחות התחרות. "המשרד רואה בחומרה התנהלות מסוג זה, ולכן הודיע לחברה על כוונתו להטיל עליה עיצום כספי בסך של כשישה מיליון שקלים, וזאת בכפוף לשימוע". גובה העיצום הכספי, לדברי המשרד, נקבע, בין היתר, בהתאם להיקף הפגיעה התחרותית, התועלת שצמחה להוט טלקום, משך ההפרה, שיעור המנויים שנחשף אליה ופרמטרים נוספים בהתאם לאמות המידה הקבועות בעניין זה. "במסגרת זו המשרד סבור" נכתב בהודעת המשרד, "כי הפגיעה התחרותית אינה מסתכמת בהיעדר מעבר מנויים לשוק סיטונאי, אלא בפגיעה לטווח ארוך, שיש לה אף השלכות על פיתוח רשתות מתקדמות של המתחרים, הנתפסות כמנוע צמיחה למשק שהתועלת הציבורית בצידם רבה ומגוונת".

לירן אבישר בן-חורין, מנכ"לית משרד התקשורת, ציינה, כי "השוק הסיטונאי הינו אבן יסוד של התחרות בשוק התקשורת, ואנו רואים בחומרה כל ניסיון של שחקני התשתית להקשות, לעכב או להפלות לרעה ספקיות אינטרנט המבקשות לעשות בו שימוש. אנו נפעל בנחישות לסכל כל ניסיון להערים קשיים על ספקיות האינטרנט בעת תהליך החיבור ללקוח –  נסיונות אלו אינם מאפשרים לחולל תחרות בריאה בשוק התקשורת״.

מהוט טלקום נמסר, כי "אנו מופתעים מהודעת משרד התקשורת. הוט מקיימת באופן מלא וקפדני אחר הוראות האסדרה ביחס לשוק הסיטונאי, ומשקיעה בכך משאבים רבים, תוך שהיא מעודדת את ספקיות השירות לעשות שימוש ברשת הוט. לראיה, יותר מ-120 אלף לקוחות חוברו מאז תחילת הרפורמה לשוק סיטונאי ברשת הכבלים. צר לנו כי טענות מופרכות של מתחרים, העושים בהוראות אסדרה שימוש ככלי לניגוח ופגיעה בתחרות מקבלות מקום. הוט תלמד את ההחלטה ותבחן את צעדיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים