הרשות להגנת הצרכן תקנוס את פרטנר ב-414 אלף ש': הטעתה צרכנים

פרטנר

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה כוונתה להטיל קנס בסך 414,600  שקלים על חברת פרטנר בשל הטעיית צרכנים והפעלת השפעה בלתי הוגנת בתהליך השיווק.

הרשות מדגישה, כי לחברה קיימת זכות הטיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי ולעניין סכומו.

זהו העיצום הכספי השני שהוטל על פרטנר, לאחר שהחברה נמצאה כמפירה בהליך קודם שהרשות ניהלה בשל הטעיית הצרכנים.

הרשות פתחה בחקירה בעקבות תלונות צרכנים, ועלה ממנה, כי פרטנר הציעה לצרכנים באמצעות נציגי שירות ומכירה בחנויות מכר ובמרכזי שירות ומכירה בפריסה ארצית או בשיחות שיווק טלפוניות, להוזיל/לשדרג את עלות המנוי החודשי במסגרת חבילה בעלות הכוללת תשלום עבור מוצר חכם. במהלך שיחות השיווק, נציגי החברה הציעו לצרכנים מוצר נוסף, כגון רמקולים, מצלמה לרכב, טאבלט וכו' תוך הצגת מצג, שלפיו עלות החבילה כוללת בתוכה מוצר נוסף. בפועל, לאחר ביצוע העסקה קיבלו הצרכנים חשבוניות חיוב נפרדות בגין עלות שירותי הסלולר ובגין עלות המוצר הנוסף. למעשה, הצרכנים שילמו על מוצר אשר כלל לא היה להם צורך בו, ולאחר מעשה התגלה להם כי מדובר בשתי עסקאות עם עלויות נפרדות.

הרשות מציינת, כי יצירת מצג שלפיו קבלת המוצר הנוסף כלולה בעלות החבילה מהווה השפעה בלתי הוגנת והינה בניגוד לסעיף לחוק הגנת הצרכן, האוסר על אספקת טובין בתשלום לצרכן, מבלי שהצרכן ביקש זאת.

במספר מקרים, מוסיפה הרשות, עלות המוצר הוצגה על ידי נציגי החברה כמחיר מסוים המשולם בתעריך חודשי ובפריסה למשך 36 חודשים. בפועל, החברה הסתירה מהצרכן כי ניתן היה לשלם בעד המוצר במזומן או בפריסה ל-12 תשלומים, באופן שהיה מוזיל משמעותית את עלות העסקה. אפשרות הבחירה במספר התשלומים לתשלום העסקה נרשמה במסמכי העסקה כעובדה מוגמרת, וכאילו הצרכן הוא זה שבחר פריסת תשלומים זו, בעוד שבפועל אפשרויות הבחירה כלל לא הוצגו לצרכן על ידי נציגי השירות.

בנוסף, במהלך ביקורת שנערכה בסניף החברה נמצאו מספר פריטים, אשר לא הוצגה לגביהם תווית מחיר.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, אמרה, כי "תחום התקשורת נמצא במרכז פעילות הרשות מזה כמה שנים. ישנן תופעות שהצלחנו למגר ואחרות שלבשו פנים אחרות, כמו שאנחנו רואים כאן, מדובר בהטעיה של ציבור הצרכנים באשר למחיר שהובטח להם באשר לעלות המוצרים שאותם קיבלו 'ללא עלות'. כאשר הצרכנים ביצעו שדרוג לחבילת התקשורת שלהם, נציגי החברה הציגו לצרכנים מצג שלפיו הם יקבלו מוצר נוסף במסגרת שדרוג החבילה, ושמחיר המוצר הנוסף כלול בעלות החבילה החדשה, אך למעשה מדובר בשתי עסקאות שונות, והצרכנים שילמו על מוצר שלא היה להם בו צורך. הרשות נחושה במאבקה בחברות המפירות את החוק ותביא לדין כל עוסק אשר יפר את החוק".

מפרטנר לא נמסרה תגובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים