איך הגיע לידיו של משתמש מכשיר עם תוכנת ריגול של ה-FBI?

משתמש חסר מזל שקנה מכשיר Pixel 4a משומש, גילה בדיעבד שקנה מכשיר המכיל תוכנות ריגול של ה-FBI ● זה מה שקורה כשקונים מכשיר משומש מפושע שה-FBI מכר לו את המכשיר

מוכרים לפושעים טלפון נעול, עם תוכנות ריגול - כך עוקב ה-FBI אחר פושעים. אילוסטרציה: BigStock

משתמשים רבים פונים לאחר XDA כדי לדווח על תקלות ובעיות במכשירי הסלולר שלהם, אבל בשביל משתמש אחד, מסתבר, זו לא הייתה "סתם" תקלה, אלא יותר סיפור הזוי. אותו משתמש רכש מכשיר Pixel 4a מיד שנייה לא מגוגל ולא מקמעונאי רשמי, אלא בעצם, בעקיפין ובלא יודעין, מה-FBI.

המשתמש פנה לפורום ב-XDA וביקש עזרה בהסרת תוכנת ArcaneOS שהייתה על המכשיר, ובהתקנת גירסה רשמית של אנדרואיד. מאחר שדבר קיומם של ArcaneOS ו-ANOM לא פורסם, איש לא יכול היה להציע לו סיוע. בדיעבד הסתבר, שבמכשיר הותקנה מראש התוכנה ArcaneOS, ותוכנת מסרים בשם ANOM  – שתוכננו בחשאי על ידי ה-FBI כדי לתפוס פושעים שמשוחחים על פעילויותיהם הלא חוקיות.

ArcaneOS מבטלת את האפשרות להתקין את שירותי גוגל (ולכן גם את Play Store), ובנוסף "מחביאה" את האפשרות להפעיל שירותים למפתחים ואף חוסמת את האפשרות לאתחול המכשיר לגירסת האנדרואיד המקורית. נעילה כזו מתרחשת במכשירי Pixel כשמתקינים בה מערכת הפעלה מוקשחת בהיבט האבטחתי, ויש כמה כאלה נוסף על ArcaneOS, כמו CalyxOS או GrapheneOS.

אמנם, המשתמש שלעיל הצליח להיפטר לבסוף מ-ArcaneOS, אבל מכשיר כזה הגיע לידי אתר Vice, שבדק אותו ופרסם פרטים הקשורים לתוכנות הסודיות של ה-FBI, שמוכר את המכשירים האלה לפושעים כדי לעקוב אחר פעילויותיהם ולהשיג ראיות לפעילות פלילית.

אחת האפליקציות המותקנות במכשיר, שמוסתרת מאחורי אייקון תמים של מחשבון, היא ANOM – תוכנת מסרים מוצפנת שמופעלת בחשאי על ידי ה-FBI. פושעים רבים שגילו את קיומה של התוכנה במכשירים מיהרו להיפטר מהם ולמכור אותם, וכך בעצם הגיע לידיו של המשתמש חסר המזל המכשיר ה"מרגל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים