כנס המפתחים של גוגל: ההשקות הבולטות

סמארטפון חדש, שעון חכם ראשון של גוגל, אוזניות אלחוטיות חדשות, עוד מוצרי חומרה, הצצה ראשונה לאנדרואיד 13 ועוד ● והרי ההכרזות בהרחבה

ה-Pixel 6A של גוגל.

Google I/O מוגדר ככנס המפתחים של גוגל. עם זאת, על אף שהיו לא מעט הכרזות שקשורות ליישומים השונים של החברה – ממערכת ההפעלה ועד מנוע החיפוש שלה, היום הראשון של הכנס, שחזר לממד הפיזי, הוקדש בעיקר דווקא למוצרי החומרה של החברה, שלא לומר גאדג'טים.

סמארטפון חדש

בראש ההכרזות עמדה ההודעה על הטלפון החדש של החברה, Pixel 6A. כמו קודמו, Pixel 6, גם הסמארטפון החדש מבוסס על מעבד ה-Tensor הקנייני והמעניין של גוגל, והוא גם נראה בדיוק אותו דבר, אבל כמעט מכל ההיבטים האחרים הוא מהווה גרסה זולה וחלשה יותר של הטלפון הקודם במשפחה. המסך קטן יותר, בגודל 6.1 אינץ', והוא מכוסה ב-Gorilla Glass 3 ומציע קצב ריענון רגיל לחלוטין של 60 הרץ. גם זיכרון העבודה הוקטן – ל-6 ג'יגה-בייט, ואפילו הסוללה הוקטנה במקצת. מאחור יש צמד מצלמות בגדלי 12 ו-12.2 מגה-פיקסל, שזהות לאלה ששובצו ב-Pixel 5, אך עם אפליקציית צילום ששואבת את מירב התכונות מזו של Pixel 6. המחיר יהיה 449 דולר, והמכשיר יצא לשוק ב-21 ביולי.

החברה סיפקה בנוסף הצצה אל הדור הבא של הטלפונים שלה – Pixel 7 ו-Pixel 7 Pro. המראה שלהם יהיה די דומה, אבל לפי גוגל היא תייצר אותם בעיקר מחומרים ממוחזרים. מתי הם יגיעו לשוק? זה עדיין לא ברור, אבל מה שכן ידוע הוא שהם אמורים להיות מבוססים על הדור הבא של מעבד ה-Tensor של החברה.

שעון חכם חדש – וראשון של גוגל

עוד פריט שזכה לתשומת לב רבה היה השעון הראשון של החברה, Pixel Watch, שהוצג בפעם הראשונה באופן רשמי. גם לגביו אין עדיין תאריך השקה, אבל החברה סיפקה כמה דקות של תצוגת תכלית שאישרו את המראה העגול והחלק שלו, עם מסך שנראה כאילו גולש מעבר לקצוות; את ההישענות שלו, שלא במפתיע, על מערכת ההפעלה Wear OS 3, עם הבטחות לממשק מעודכן ונגיש יותר; ואת השילוב של הסייעת הווירטואלית ויכולת תשלום במגע עם Google Pay.

השעון החכם הראשון של גוגל.

השעון החכם הראשון של גוגל. צילום: יח"צ

השעון גם יציג, בפעם הראשונה, שילוב של יכולות שגוגל שמה עליהן את ידה כשרכשה את פיטביט, עם ניטור דופק רציף ומעקב שינה, מידע רב במיוחד על פעילות גופנית, וכן שלל תכונות ספורט מתקדמות. מה שגוגל טרם אישרה הוא התאימות למכשירי iPhone, אך כאמור, יש עוד זמן די רב עד ההשקה בפועל של השעון.

אוזניות אלחוטיות חדשות

יש גם אוזניות נטולות חוטים חדשות. אם תרצו, אלה אוזניות אלחוטיות באמת. מדובר ב-Pixel Buds Pro, שיעלו 199 דולר ויגיעו לשוק ב-28 ביולי. הן מציעות סינון רעשים דינמי, עם אלגוריתם שלפי גוגל יכול להתאים את האוזניות לאוזן באופן אוטומטי כדי להעניק הרגשה נוחה יותר, וגם יכולת השתקת רעשים טובה יותר. את האוזניות, שמוצעות בכמה צבעים, ניתן לחבר לכמה מכשירים במקביל, הן תומכות בטכנולוגיית הצימוד המהיר של גוגל עצמה, וכן יש להן יכולת להבין לבד באיזה מכשיר מבין אלה שהן הוצמדו אליהם משתמש המאזין באותו הרגע. גוגל מבטיחה עד שבע שעות עבודה עם סינון רעשים, ועד 11 שעות בלי.

אוזניות אלחוטיות באמת.

אוזניות אלחוטיות באמת. צילום: יח"צ

מוצרי חומרה חדשים

בגזרת החומרה, גוגל הציעה מעל בימת הכנס הצצה לטאבלט שיושק תחת מותג ה-Pixel של החברה. מדובר בטאבלט הראשון מזה שנים רבות שגוגל משיקה. החברה לא סיפקה יותר מדי פרטים על המכשיר, שאמור להגיע בשנה הבאה לשוק, אבל ייתכן שהיא מכינה נקודות חיבור מיוחדות עבור אביזרים חיצוניים שונים. הוא יגיע עם גרסת מערכת הפעלה שמותאמת למסכים גדולים, כאשר נכון לעכשיו מדובר Android 12L. גוגל הציגה באירוע כמה אפליקציות שכבר מנצלות את היכולות של הגרסה "הגדולה".

המוצר השני הוא משקפי מציאות רבודה, שהוצגו כאב טיפוס. בסרטון שהקרינה גוגל הן נראו כמו משקפיים רגילות, דקות ונוחות, ולפי הידוע, החברה מתכוונת להשיק אותן עם יכולות מוגבלות, ללא אפשרות להתקנת אפליקציות – וכך לאפשר להן להיות דקיקות ואופנתיות. אחד השימושים יהיה תרגום בזמן אמת של טקסט במשקפיים עצמן, כשבמקביל גוגל הכריזה על תוספת של 24 שפות לשירות התרגום המקוון שלה, גוגל טרנסלייט.

עוד חדשות

גוגל סיפקה הצצה ראשונה לאנדרואיד 13, שתציע יכולת התאמה אישית יותר לטלפונים של החברה: לדוגמה, קביעת שפת ברירת מחדל שונה עבור חלק מהאפליקציות, התאמה רבה יותר של הצלמיות של האפליקציות לרקע, ולא רק אפליקציות של גוגל, ועוד. יש גם היבטים של אבטחה במערכת החדשה: ארנק חכם ומאובטח, שיכול לשמור מסמכים רשמיים כמו תעודת זהות ורישיון נהיגה, הגנה אוטומטית על הפרטיות על ידי מחיקה של היסטוריית חיפוש, וגם היסטוריה של העתקות, הגברת השימוש באימות דו שלבי בכל רחבי השירותים והאפליקציות של גוגל, וכדומה.

מנוע החיפוש – שלהזכירנו, הוא עדיין מקור ההכנסות מספר אחת של גוגל – יאפשר לבצע חיפוש רב ערכי, לדוגמה של תמונה ומלל ביחד, כמו גם יכולת חדשה, שתאפשר לאתר עסקים בסמיכות למשתמש בהתאם לבקשתו, ובהתאם לתמונה שמספקים – לדוגמה של מנת מזון. מדובר בהגברת יכולות החיפוש באמצעות Lens – אפליקציית הזיהוי והחיפוש של גוגל. האפליקציה תדע לזהות אובייקטים בתמונה של עדשת המצלמה ולספק פרטים שונים על כל אחד מהם.

כן הוצגו עדכונים לאפליקציית המפות Google Maps. אחד מהם הוא "מבט עוטף", שהיא טכנולוגיה שתשתמש בתמונות שמספקים ומעלים משתמשים, תיירים בעיקר, לאפליקציה כדי ליצור תמונות, אפילו תלת ממדיות, של אזורים שונים, כולל מבט מבפנים למקומות שונים. תכונה אחרת, שכבר הושקה בארצות הברית ובקנדה, היא "נתיבים ידידותיים לסביבה" – אפשרות לקבוע נתיבי נסיעה ליעד שיתרמו לחיסכון בדלק, ובכך גם לאיכות הסביבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים