לקראת הילולת ל"ג בעומר בהר מירון – תוגברו שירותי התקשורת

בצל האסון הכבד שאירע בשנה שעברה ננקטו פעולות לחיזוק שירותי התקשורת הסלולרית באירוע ההמוני שיתקיים הערב (ד'), תוך מוכנות לחירום ומתן קדימות לרשתות התקשורת של כוחות הביטחון באופן אוטומטי

תגבור הקליטה הסלולרית לקראת הילולת ל"ג בעומר.

כלקח מהאסון הכבד בהילולת ל"ג בעומר בהר מירון בשנה שעברה, שגבה את חייהם של 45 בני אדם, צומצמה כמות המשתתפים המותרת באירוע ההמוני שיתקיים הערב (ד') מכ-70,000 ל-20,000 בלבד, דבר שאמור להביא להפחתת הסיכון להישנות אירוע דומה לצד הפחתה של העומס הסלולרי באזור.

משרד התקשורת ביצע בדיקת Drive Test לכיסוי סלולרי, שהוכיחה כי אין תקלות סלולריות באזור בשגרה. עם זאת, הוחלט על נקיטת כמה צעדים נוספים כדי לתגבר את שירותי התקשורת בזמן ההילולה, תוך מוכנות לחירום ומתן קדימות לרשתות התקשורת של כוחות הביטחון באופן אוטומטי. באתר הוקמו אתרים זמניים לתמיכה באירוע ההילולה השנה על ידי חברת פלאפון, סלקום ו-PHI. היכולות של דור 2 , 3 ו-4 תוגברו משמעותית על ידי כל המפעילים הגדולים, והוקצו צוותי חירום ייעודיים לאירוע. כמו כן, תופעל באירוע בועה סלולרית עבור כוחות הביטחון, שתאפשר להם תקשורת יציבה במהלך האירוע.

עוד הוחלט כי יוקמו אתרי קבע לתמיכה בהילולות בשנים הבאות באזורים שונים בהר ועל פי הצעות החברות הסלולריות עצמן.

לירן אבישר בן-חורין, מנכ"לית משרד התקשורת, ציינה, כי  "הצוות המקצועי של משרד התקשורת ערך לפני כמה שבועות סיור מקדים יחד עם נציגי החברות הסלולריות, ובעקבותיו נקבעו הוראות ונהלים לחברות לקראת הילולת ל"ג בעומר בהר מירון. החברות תגברו משמעותית את היכולות בשטח והוסיפו אתרים נייחים לעיבוי הקליטה והכיסוי באירוע. בנוסף, כוחות הביטחון וההצלה במקום יקבלו עדיפות על הרשת הסלולרית בחירום ויכולות העברת מסרים מתקדמות במידת הצורך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים