מי זכו בתוכנית הפיילוטים של הממשלה לסביבת דור 5 בסלולר?

פרלל וויירלס תקיים פיילוט לטיוב פריסת אנטנות סלולריות, ופירסטפוינט תקים רשת סלולרית פרטית בבית החולים ברזילי – במימון שיסתכם בכ-5.3 מיליון שקלים

דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות.

משרד התקשורת ורשות החדשנות הודיעו היום (ג׳) על החלטות ועדת המחקר לאישור מתן מענקים לסבב הרביעי של ביצוע פיילוטים בסביבת דור 5 בסלולר, ועל שתי חברות נוספות שזכו באישור לביצוע הפיילוטים ובמענקים בגובה של עד 50% מעלות הפרויקט, שיסתכמו בכ-5.3 מיליון שקלים.

החברות שזכו הן פרלל וויירלס (Parallel Wireless) – שתקיים פיילוט שיאפשר למפעילים סלולריים גמישות מרובה בפריסת הרשת הסלולרית ושדרוגה. מוצריה מכילים סט תכונות נרחב עם מימוש גמיש המבוסס ענן. בזכות המוצר המפעילים הסלולריים יוכלו לבחור את אופן מימוש הרשת שלהם בצורה קלה ופשוטה לפריסה ולשלב בצורה מודולרית רכיבי רשת מספקים שונים, ובכך ליהנות מטכנולוגיה עילאית יותר, בזמן קצר יותר ובמחיר נמוך יותר – והצפי הוא שיביא לירידת מחירים ושיפור השירות לצרכנים. בפיילוט יבואו לידי ביטוי היכולות המגוונות של החברה בפריסה חיה ובשיתוף פעולה עם סלקום, שיהיה ניסוי ה-Open RAN הראשון בישראל. פירסטפוינט (FirstPoint) תקיים פיילוט בשיתוף משרד הבריאות, וחממות תרביות רה״ן, שיכלול הקמה של רשתות סלולריות פרטיות מסוג דור-5 לניהול החיבוריות והאבטחה (CMP) של רכיבי קצה (IoT) בבית חולים ברזילי, במטרה לשפר את יכולות הניהול וההגנה של המכשור, סגמנטציית הרשת וייעול השירות הרפואי.

התוכנית המשותפת העניקה עד כה תמיכות של יותר מ-23 מיליון שקלים לחברות ישראליות שמפתחות יישומים בטכנולוגית הדור החמישי. להערכת משרד התקשורת והרשות לחדשנות מדובר בטכנולוגיות שהצלחתן מהווה מהפכה דיגיטלית ומנוע צמיחה משמעותי לכלכלה הישראלית כולה.

מנכ"ל רשות החדשנות, דרור בין, מסר, כי "רשות החדשנות החליטה לשתף פעולה עם משרד התקשורת עקב הפוטנציאל העסקי שטמון בפריסת 5G. מבחינת ההסתכלות הכוללת על המשק הישראלי – מחקר של הבנק העולמי מראה, כי גידול של 10% בחדירת תשתיות פס רחב יכול להגדיל את התמ"ג בכ-1.5%. כל העולם ישתנה בעקבות פריסת רשת 5G. מדובר לא רק בהתפתחות טכנולוגית, אלא במהפכה – במגזר הפרטי והממשלתי. הטכנולוגיה תאפשר לעסקים לפרוס יותר מכשירים וחיישנים במקומות רבים יותר וליישם את החזון של ערים חכמות עתידיות, תחבורה אוטונומית, בתי חולים עם יישומים חדשניים (AR), תעשייה 4.0 ועוד. אנו מקווים כי גם ב"קולות הקוראים" הבאים נמשיך לראות אתרי הרצה מגוונים בהם תוטמענה יכולות 5G מתקדמות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים