הסדר סופי בייצוגית נגד אפל בפרשת האטת הביצועים של מכשירי iPhone

אפל תשלם עד 500 מיליון דולר פיצוי לבעלי מכשירי iPhone מדגמים מסוימים שנפגעו מהאטת הביצועים ● עד כה הוגשו שלושה מיליון תביעות ולפי ההערכה האחרונה – כל אחת תפוצה ב-65 דולר

תיכנס השנה למירוץ ה-GenAI, ובענק. אפל.

ענקית התפוח מקופרטינו הסכימה בשנת 2020 לשלם עד 500 מיליון דולר כדי להסדיר תביעה שלפיה ביצעה "אחת מהונאות הצרכנים הגדולות בהיסטוריה" בכך שהאטה בהסתר את הביצועים של דגמי iPhone מסוימים כדי לפתור בעיות הקשורות לסוללות ולמעבדים.

השבוע, שני בעלי iPhone שהתנגדו להסדר הפסידו את ערעורם בבית המשפט לערעורים ה-9 של ארה"ב, ובכך הוסר המכשול הסופי להסדר.

על פי ההסכם, אפל הייתה אמורה לספק למינהל התביעות שמות ופרטי התקשרות לכל מי שהי בבעלותו או שילם דמי שימוש על iPhone כשיר. המועד האחרון לתביעות היה 6 באוקטובר 2020.

על אף שהכחישה עוולה, הסכימה אפל לשלם 310 עד 500 מיליון דולר. עד כה התקבלו כשלושה מיליון תביעות, וההערכה האחרונה מעמידה את הפיצוי על כ-65 דולר לכל תביעה, אולם חלק מן התביעות מצויות עדיין בהערכה, כך שהסכומים עדיין לא סופיים.

דגמי המכשירים הנדונים בתביעה היו מכשירי iPhone 6, 6 Plus, 6s, 6s Plus ו-SE המריצים מערכות הפעלה iOS 10.2.1 ואילך לפני 21 בדצמבר 2017, ודגמי iPhone 7 ו-7 Plus עם iOS 11.2 ואילך, לפני התאריך הזה.

לפי התביעה, שהוגשה ב-2018, דיווחים על כיבויים לא מוסברים של מכשירי iPhone החלו לצוץ ב-2015 והתגברו בסתיו 2016. צרכנים התלוננו שהטלפונים שלהם כבים למרות שהסוללות הראו טעינה של יותר מ-30%. בתביעה נטען, כי ההשבתות נבעו מאי התאמה בין החומרה של הטלפונים, כולל סוללות ומעבדים, לבין הדרישות ההולכות וגוברות של עדכון מתמיד של מערכות הפעלה. אפל ניסתה לתקן את הבעיה באמצעות עדכון תוכנה, אך העדכון רק הפחית את ביצועי המכשיר כדי לצמצם את מספר הכיבויים, נטען בתביעה.

בזמנו הודתה אפל כי היא מאטה במכוון את ביצועיהם של מכשירי iPhone ישנים לאחר שדרוג של מערכת ההפעלה iOS לגרסאות מתקדמות יותר, וטענה, כי סוללות ליתיום-יון הופכות פחות יעילות עם הזמן, לאחר טעינות חוזרות, בשל טמפרטורות קיצוניות ושימוש כללי, והאטת מהירות המעבד נעשתה כדי לשמור על חיי הסוללה ולהימנע מכיבוי לא צפוי של המכשיר, שעלול לפגוע ברכיביו האלקטרוניים.

אפל נתבעה על אותו עניין ב-2020 גם על ידי 33 מדינות ומחוז קולומביה בארצות הברית, והסדירה את התביעה תמורת תשלום של 113 מיליון דולר, בלי להודות בהתנהלות פסולה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים