אמזון שיגרה לחלל שני אבות טיפוס ראשונים של לווייני אינטרנט
שני הלוויינים הראשונים ששוגרו הם הראשונים בפרויקט קוויפר שלה לבנות רשת לוויינים במסלול נמוך, שיספקו גישה לאינטרנט במהירות גבוהה מכל מקום בעולם, שאמור להתחרות בשירות Strarlink של אילון מאסק
יותר מארבע שנים מאז הכריזה אמזון (Amazon) על תוכניתה השאפתנית להשקיע בבניית רשת אינטרנט לוויינית עולמית, ענקית הטכנולוגיה שיגרה בסוף השבוע את זוג הלוויינים הראשון במסגרת פרויקט קוויפר שלה.
"ביצענו בדיקות מקיפות במעבדה שלנו ויש לנו מידה גבוהה של ביטחון בתכנון הלוויין שלנו, אבל אין תחליף לבדיקות במסלול", אמר ראג'יב באידיאל, סגן הנשיא לטכנולוגיה של פרויקט קוויפר בהצהרה לפני השיגור.
פרויקט קוויפר הוא התוכנית של אמזון לבנות רשת של 3,236 לוויינים במסלול נמוך סביב כדור הארץ, כדי לספק גישה לאינטרנט במהירות גבוהה בכל מקום בעולם. החברה מתכננת להשקיע בפרויקט יותר מ מ-10 מיליארד דולר, ולאחרונה השיקה בפלורידה מתקן לתהליכי טרום שיגור בעלות של 120 מיליון דולר.
תחת השם "Protoflight", שוגר מפלורידה טיל של United Launch Alliance, שנשא שני לווייני אבטיפוס – Kuipersat-1 ו-Kuipersat-2, שנועדו לבחון האם אכן הם יכולים להתחבר לאנטנות הקרקע שהחברה התקינה ולהעביר את הקישוריות הזאת למסופי הלקוחות שלה.
אמזון מתכננת להתחרות ב-SpaceX של אילון מאסק, שמספקת את שירות האינטרנט הלווייני Starlink שלה ליותר מ-2 מיליון לקוחות, עם יותר מ-5,000 לוויינים ששיגרה לחלל.
בשבוע האחרון הדגישה אמזון כי לווייני קוויפר הראשונים שהיא מייצרת נמצאים במסלול לשיגור במחצית הראשונה של השנה הבאה – עם תוכניות להתחיל בבדיקות בטא של הרשת עם לקוחות עד סוף 2024.
תגובות
(0)