תכונה חדשה ב-iOS 17.3 – הגנה עבור מכשיר גנוב

הגנת מכשיר גנוב תמנע מהגנבים את היכולת להשתמש בקוד הגישה כדי לגשת לנתונים או לשנות הגדרות חשובות ותדרוש עבור שימושים שמוגדרים כמשמעותיים הזדהות נוספת, ביומטרית

גנבים לא יוכלו לגשת לנתונים אפילו עם AppleID.

אפל אמנם שחררה לפני כמה ימים בלבד את iOS 17.2 כגרסה יציבה עבור כל מכשירי ה-iPhone הנתמכים, אבל במקביל כבר העבירה למפתחים את גירסת הבטא הראשונה של iOS 17.3. עוד לא ברור מתי הגירסה החדשה הזו של מערכת ההפעלה הטלפונית של אפל תושק בפועל, אבל כבר עתה ברור שהיא תביא תכונה אחת חדשה מאוד בולטת.

מדובר בתכונה ששמה "הגנה עבור מכשיר גנוב" (Stolen Device Protection), והיא מוסיפה עוד נדבך הגנה למכשירים במקרה של גניבה. אם התכונה הזאת פעילה, הגנבים יתקשו יותר לגשת לנתונים השמורים בטלפון – וכיום בטלפון מודרני זה כולל כרטיס אשראי, סיסמאות לאתרים ועוד הרבה מאוד פרטים אישיים חשובים.

במצב הנוכחי די בסיסמה ראשית כדי לגשת לנתונים וגם לשנות הגדרות חשובות בטלפון, כמו, למשל, את הסיסמה ל-Apple ID של המשתמש.

לאחרונה, בארצות הברית בעיקר, מתברר שיותר ויותר גנבים עוקבים אחר טרפם כדי לגלות מהי הסיסמה עוד לפני גניבת המכשיר בפועל, או שלאחר הגניבה מצליחים לרמות את המשתמשים ולגרום להם לספק את הסיסמה. התכונה החדשה יכולה למנוע את השימושיות של ה-iPhone מכיוון שהיא תדרוש עבור שימושים שמוגדרים כמשמעותיים הזדהות נוספת, ביומטרית – וזה אומר להשתמש ב-Face ID או Touch ID, וגנבים יתקשו מאוד, כמובן, לספק את הנתונים הללו.

ויותר מכך, עבור שינוי הגדרות שמוגדר קריטי אחרי זיהוי ביומטרי תהיה השהיה של התהליך למשך שעה, ולאחריה שוב יידרש זיהוי ביומטרי. באפל מבטיחים שזה לא יקרה באזורים שמזוהים בדרך כלל כמקום שבו הבעלים האמיתיים של ה-iPhone אכן משתמש בו, כמו בבית או במשרד.

התכונה הזו תהיה זמינה עבור כל המכשירים שניתן להתקין בהם את iOS 17.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים