וואווי תתחיל בבניית המפעל האירופי הראשון שלה

חברת הענק הסינית המנודה מתחילה לבסס את נוכחותה באירופה עם מפעל ייצור ראשון בצרפת

מתגאה. וואווי.

האם וואווי תצליח לפעור עוד סדקים בחומת החרם האמריקני? החברה הודיעה שהיא מתחילה לממש את תוכנית ההשקעות שלה באירופה, והמימוש הראשון שלה יבוא לידי ביטוי בהשלמת מפעל שהיא בונה בצרפת לייצור טלפונים וציוד לרשתות תקשורת. הבנייה בפועל הייתה אמורה כבר להתחיל ב-2020, עם השקעה ראשונית של 200 מיליון אירו – לפני שמגיפת הקורונה שמה את המקלות שלה גם בגלגלים האלה.

לפי דיווחים שמגיעים מהממשלה הצרפתית, המפעל נבנה בעיר בריאמט הסמוכה לשטרסבורג, בירת המחוז, וגם מקום מושבו של הפרלמנט האירופי – כך שבחירת המיקום, כנראה, ממש אינה מקרית.

לוח הזמנים לא פורסם בפועל, אבל לפי ההערכות שהושמעו המפעל יתחיל לפעול כבר ב-2025, ועניין יהיה לראות מה יקרה עם הטלפונים החכמים של וואווי, שבשיאה כבר איימה באופן ממשי על המעמד של סמסונג כיצרנית המובילה בתחום.

המייסד של וואווי, רן זנגפיי, סיפר בעיתונות הסינית, כי הייצור במפעל החדש, שאמור להעסיק כ-500 עובדים מקומיים, יהיה חכם וברמה אוטומטית גבוהה, וכן שהחברה תבנה בו מרכז הדגמה שיציג את הציוד שייוצר בו. השקעות נוספות שכבר מתוכננות על ידי וואווי בצרפת כוללות מרכז מחקר בפריז.

צרפת יישרה בהתחלה קו עם ארצות הברית לגבי מניעת רכישה, כולל רכישה חוזרת, של ציוד לתקשורת 5G של החברה, אך החרם הוסר בסופו של דבר באופן משמעותי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים