WWDC 2024: מה חדש באפל?

רבים חשבו שהחברה שפעם הייתה ידועה כמי שקובעת את הקצב למוצרים חדשניים ניצבת במסלול של צניחה, אבל אפל לא הכזיבה, ובוועידת המפתחים השנתית שלה הגיבה בסטייל בהכרזות מעניינות

הכריז על Apple Intelligence: קרייג פדגריג'י, סגן נשיא בכיר להנדסת תוכנה באפל.

רבים חשבו שהחברה שפעם הייתה ידועה כמי שקובעת את הקצב למוצרים חדשניים ניצבת במסלול של צניחה, אבל אפל לא הכזיבה, ובוועידת המפתחים השנתית שלה הגיבה בסטייל בהכרזות מעניינות.

ההכרזות החשובות:

ChatGPT מגיע למכשירי אפל – אפל הכריזה כי תשתף פעולה עם OpenAI כדי להביא את ChatGPT ל-iOS 18, iPadOS 18 ו-macOS. עם המהלך הזה, משתמשים יכולים לגשת ל-ChatGPT דרך Siri וכלי כתיבה למשימות, כמו מענה לשאילתות, חיבור טקסט ויצירת תמונות.

בינתיים, השילוב הזה של ChatGPT במכשירי אפל יצר כמה תגובות קולניות, כמו זו של  אילון מאסק, שהביע חששות בנושא פרטיות סביב המהלך, ואיים ב-X לאסור על עובדיו להשתמש במכשירי אפל אם זו תמשיך בהסדר הזה. מנכ"ל טסלה הוסיף, כי אפילו מבקרים יידרשו לשמור את מכשירי אפל שלהם מחוץ לשטח החברה כדי להיכנס למשרדי החברה שלו.

Apple Intelligence – התשובה של אפל למערכת הבינה המלאכותית של החברה הבנויה בהתאמה אישית. אפל הודיעה שמערכת AI זו תהיה מובנית במכשיריה ברמת מערכת ההפעלה כדי להביא בינה מלאכותית למשתמשיה. המשמעות היא, שכאשר iOS 18, iPadOS 18 ו-macOS Sequoia ישוחררו, למשתמשי אפל רבים תהיה תחושה חדשה במכשירים שלהם.

watchOS 11 – מביאה כמה תכונות חדשות, בהן היכולת להציג ווידג'טים רלוונטיים באופן אוטומטי בהתבסס על ההקשר והצרכים של המשתמש. כמו כן, אפל הציגה את אפליקציית Vitals החדשה, שמספקת גישה מהירה למדדי בריאות חשובים. בנוסף, יהיו תכונות חדשות למעקב אחר מחזור, תמיכה בפעילויות חיות ופונקציונליות של צ'ק-אין.

אפליקציית סיסמאות עצמאית לניהול אישורי כניסה בין מכשירים. האפליקציה תאפשר למשתמשים ליצור ולאחסן סיסמאות, בדומה למנהלי סיסמאות קיימים כמו LastPass ו-1Password. אפליקציית הסיסמאות תוכל לסנכרן בין iOS, iPadOS, macOS, visionOS ו-Windows.

Genmoji  – למי שנמאס להשתמש באימוג'י הטעונים מראש במכשיר יוכל כעת ליצור אותם בעצמו באמצעות תכונת ה-Genmoji החדשה, המשתמשת בטכנולוגיית AI של אפל כדי ליצור אימוג'ים מותאמים אישית באמצעות הנחיות טקסטואליות, שניתן יהיה להשתמש בהם בהודעות, לשתף אותם כמדבקות, או להפעיל אותם כתגובות.

אפל חשפה את macOS Sequoia, שתכלול יכולת "שיקוף iPhone". תכונה חדשה זו תאפשר לשקף את מסך ה-iPhone ב-Mac, ותאפשר לגשת לאפליקציות ב-iPhone ולשלוט בהן ישירות מה-Mac באמצעות המקלדת, משטח העקיבה והצג הגדול יותר של ה-Mac. אפל מדגישה, שהiPhone- נשאר נעול בצורה מאובטחת במהלך השיקוף כדי להבטיח פרטיות.

RCS – אפל סוף סוף מאמצת שירותי תקשורת עשירים (RCS), שישולבו בנערכת ההפעלה iOS 18 הקרובה, לאחר שהכריזה על תמיכה בשנה שעברה. בעוד הפרטים על שירותי ה-RCS מועטים, גם iMessage זוכה לשדרוגים, כולל היכולת לתזמן הודעות טקסט ותמיכה בהודעות SMS באמצעות לוויין. אפל משיקה אפשרויות Tapback, שיאפשרו לעצב טקס (הדגשה, קו תחתון והטיה) בתוך הודעות. תוספות אלו משפרות את יכולות העברת ההודעות, כאשר RCS מבטיחים תכונות חדשניות, כמו אישורי קריאה, מחווני הקלדה ושיתוף מדיה משופר. עם זאת, אפל לא חשפה פרטים על יישום RCS או מגבלות, מה שמותיר מקום לספקולציות עד לשחרור iOS 18.

"הקש כדי לשלם" – מזה חודשים היו שמועות שמשתמשי אפל יוכלו לשלם זה לזה מבלי להחליף מספרי טלפון או מיילים. ובכן, זו כבר לא שמועה, מכיוון שאפל חשפה את תכונת ה-Tap to Cash, שתאפשר לשלוח או לקבל כסף באמצעות הצמדת מכשירי ה-iPhone זה לזה, בדומה לשיתוף תמונות עם AirDrop.

התאמה אישית רבה יותר – ה-iPhone מקבל מהפך ב-iOS 18. מרכז הבקרה יהיה ניתן להתאמה אישית עם פריסות ותכונות חדשות. המשמעות היא, שמיקום האפליקציה משוחרר סופית מהרשת ומאפשר לעצב את מסך הבית, כמו גם לנעול אפליקציות ספציפיות לאבטחה נוספת.

Math Notes – מחשבון חדש עם יכולות חדשות, כמו זיהוי משוואות מידות ועוד המשורבטים בכתב יד עם Apple Pencil. בזמן הכתיבה המחשבון יפתור את הבעיות ויציג את התוצאות בזמן אמת, ויבטל את הצורך לעבור בין אפליקציות או להזין חישובים באופן ידני. תכונה זו נועדה להפוך את האייפד לכלי תכליתי עוד יותר עבור סטודנטים, מהנדסים וכל מי שצריך לבצע חישובים תוך כדי תנועה. למרות שתאריך השחרור המדויק טרם הוכרז, הוא צפוי להיות זמין עם iPadOS 18 בהמשך השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים