מאז ה-7/10 – עלייה חדה בחשיפת קטינים לתכנים פוגעניים וקשים

כך עולה מבדיקת הצוות הבינמשרדי למוגנות ילדים ברשת שמינה שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, שהגיש היום את המלצותיו לפתרונות אסדרתיים וטכנולוגיים להגנה על ילדים במכשירי הסלולר

קידום ההגנה על ילדים ונוער ברשת האינטרנט

הצוות הבינמשרדי למוגנות ילדים ברשת בראשות מנכ"לית משרד התקשורת, עינבל משש, הגיש היום (א') לשר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, את המלצותיו לפתרונות אסדרתיים וטכנולוגיים להגנה על ילדים במכשירי הסלולר.

הצוות מונה על ידי השר נוכח החשיבות הלאומית בקידום ההגנה על ילדים ונוער ברשת האינטרנט והוא כלל נציגים ממשרדי ממשלה שונים – משפטים, חינוך, בריאות, רווחה וביטחון חברתי, ביטחון לאומי, ותקשורת.

בפני הצוות הופיעו ארגונים, עמותות, חברות התקשורת ונציגים שונים, אשר יחד הביאו לגיבוש ההמלצות וכתיבת הדו״ח.

הנתונים שהוצגו בפני הוועדה מצביעים על תמונת מצב מדאיגה ומחדדים את הצורך בפיתוח פתרונות אסדרתיים וטכנולוגיים ואת הצורך לבחון בעתיד המלצות בנושא הגבלת גיל הילדים לשימוש באינטרנט ובפלטפורמות של רשתות חברתיות שונות. למשל, על פי הנתונים שהוצגו לצוות, מאז אירועי ה-7 באוקטובר חלה עלייה חדה בחשיפת קטינים בישראל לתכנים פוגעניים וקשים במיוחד, בפרט דרך מכשירי הטלפון הניידים.

בין ההמלצות המוצעות – עדכון רף סינון לכלי סינון ובקרה עבור מוצר סינון חינמי שיתבסס על יישומון שיותקן במכשירי הקצה, בחינה מחדש של הגדרת תוכן פוגעני בחוק התקשורת, הטלת חובת דיווח ושקיפות על ספקים, קמפיין לאומי להעלאת מודעות לצורך בהגנה על ילדינו ברשתות ובסלולר, הקמת אתר ייעודי להורים וילדים, מעורבות מערכת החינוך והבריאות, יצירת תוכנית חינוכית שנתית ועוד.

שר התקשורת אמר לאחר פרסום הדו"ח, כי "הילדים והנוער מבלים זמן רב בשימוש ובצפייה ברשתות במכשירי הסלולר, וחלק לא מבוטל מחייהם החברתיים והרגשיים כיום, מתנהל על מסך הטלפון. לצד היתרונות הרבים של רשת האינטרנט, המאפשרת קידמה, התפתחות טכנולוגית וצמצום פערים חברתיים, היא מהווה גם פתח לרעות חולות ומזמנת סכנה אמיתית לילדינו. הצוות הבינמשרדי שהקמתי שמע את כלל הגורמים הנוגעים בדבר, כולל ארגוני מגזר שלישי, שלמעשה הציפו בפניי את הנושא הכאוב הזה, והציג בפניי את מסקנותיו. יחד עם גורמי המקצוע במשרדי הממשלה האחרים נפעל ליישמן בהקדם על מנת להנגיש כלי סינון לכל הורה לטובת ביטחונם ורווחתם של ילדי ישראל. אני מודה לכל העוסקים במלאכת הקודש״.

מנכ"לית משרד התקשורת הוסיפה, כי "נושא מוגנות ילדים ובני נוער ברשת הינו חשוב ודחוף מאין כמוהו. הדו”ח משקף שיתוף פעולה פורה ומקצועי של כל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, וכן למידה והקשבה לצורכי השטח, שהתבססו, בין היתר, על מפגשים עם ארגוני הורים, תלמידים, חברה אזרחית וחברות הסלולר. יש לקוות כי יישום ההמלצות יתרום תרומה חשובה לשינוי ולשיפור משמעותי בתחום מוגנות ילדים במרחב המקוון. זהו אינטרס של המדינה, ומחובתה של המדינה על רשויותיה השונות לפעול על מנת לקדם ולהגן על ילדי ישראל ברשת״.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים