אולימפיאדה

למה אפליקציית ההיכרויות הגאה גריינדר נחסמה בכפר האולימפי?

החברה חסמה את שירותי המיקום, עקב חשש לאאוטינג של ספורטאים וחברי משלחות, כולל ממדינות שבהן הומוסקסואליות אסורה ● החשש מוצדק: חשיפות שכאלה נעשו באולימפיאדות קודמות

לא בכפר האולימפי. גריינדר.

הספורטאים ואנשי המשלחות מהמדינות השונות ששוכנים בימים אלה בכפר האולימפי בפריז, ושנמשכים לגברים, לא יכולים לחפש גברים אחרים להיכרויות – בין אם הן ארוכות טווח או, סביר יותר, לסטוץ חד פעמי. זאת, מאחר שאפליקציית ההיכרויות הפופולרית לקהילת הגייז גריינדר חסמה את שירותי המיקום בכפר האולימפי.

המניע לחסימה הוא לא הומופובי, אלא חיובי: חשש לאאוטינג, הוצאה מהארון, של ספורטאים שמשתתפים באפליקציה, כפי שנעשה באולימפיאדה האחרונה בטוקיו וכמעט נעשה באולימפיאדת ריו דה ז'ניירו, שקדמה לה – ולהשלכות השליליות הנובעות מכך.

יש אמנם לא מעט ספורטאים להט"בים שמגיעים ממדינות ידידותיות לגייז שמשתתפים באולימפיאדה, ובראשם האלוף האולימפי בקפיצה למים הבריטי טום דיילי, אבל חלק מהמתחרים הגאים מגיעים ממדינות הומופוביות, שבהן קיום יחסי מין עם גברים גורר עונש חמור, ולעתים עונש מוות.

"שימוש בגריינדר בכפר האולימפי עלול לסכן משתמשים בארון"

החסימה של שירותי המיקום באפליקציית גריינדר בכפר האולימפי החלה בדיווחים של משתמשים שנמצאים שם ברשתות החברתיות, שציינו שהם לא יכולים להשתמש בשירות ה-Explore של היישומון, שמאפשר לראות פרופילים של גברים שנמצאים בקרבת מקום, וכך לפנות אליהם ואולי גם לקבוע לדייט או סטוץ. גריינדר הודתה ביום ד' האחרון כי חסמה את השירות באופן יזום, לצד ביצוע של כמה צעדים נוספים לשמירה על פרטיות המשתמשים בכפר האולימפי. היא נקטה בצעדים דומים באולימפיאדת החורף שהתקיימה לפני כשנתיים בבייג'ינג.

בפוסט שפרסמה ב-X ציינה החברה כי "אם ספורטאי לא נמצא מחוץ לארון, או שהוא מגיע ממדינה שבה להיות להט"ב זה מסוכן או לא חוקי, שימוש בגריינדר עלול לסכן אותו באאוטינג על ידי משתמשים סקרנים, שייתכן שינסו לזהות אותו באפליקציה ולחשוף אותו".

הצעדים הנוספים לשמירה על הפרטיות שגריינדר ביצעה בכפר האולימפי הם מתן מספר בלתי מוגבל של מסרים נעלמים שהמשתמש יכול להחליט כי יהיו כאלה, יכולת בלתי מוגבלת לבטל שליחת מסרים שכבר נשלחו, מניעת האפשרות לשיחות וידיאו פרטיות, וכן מניעת האפשרות לצילומי מסך של תמונות של משתמשים שהוגדרו כפרטיות.

כאמור, באולימפיאדת ריו כבר קרה מקרה שבהחלט מצדיק את החסימה: ה-Daily Beast רמז אז רמיזות עבות וכמעט הוציא מהארון ספורטאים להט"בים שהשתמשו בגריינדר, כולל אחד שעל פי האתר מגיע מ-"מדינה הומופובית מאוד". האתר התנצל על כך לאחר מכן. מקרה נוסף קרה לפני שלוש שנים, באולימפיאדת טוקיו, אז פורסמו סרטוני טיקטוק ובהם צילומי מסך של פרופילי גריינדר של ספורטאים להט"בים שהשתתפו במשחקים.

נכון להיום, הומוסקסואליות עדיין איננה חוקית ב-64 מדינות, בעיקר באסיה ובאפריקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים