המסע של בזק בינלאומי: הופכת מחברת טלקום לארגון ICT

"הפניה לשוק העסקי היא עבורנו מגה אירוע - לא פשוט, אבל בעל הזדמנות", אמר רון גלב, מנכ''ל בזק בינלאומי ● לדבריו, "ארגונים ניצבים בפני סערה טכנולוגית - הענן, המסע הדיגיטלי, איומי הסייבר וה-GenAI"

רון גלב, מנכ"ל בזק בינלאומי.

"אנחנו עוברים שינוי משמעותי בשנים האחרונות, והופכים מחברת טלקום לארגון ICT בעל פעילות רחבת היקף. כשארגון בן 26 שנים עובר מהעולם הפרטי-צרכני ומסיט את המיקוד שלו לעסקים וארגונים – זה לא מהלך פשוט בכלל, אלא שינוי בסדרי גודל – ארגוני, תרבותי ועסקי. הטכנולוגיות המתקדמות מהוות עבורנו הזדמנות, 'מסייעות' לנו ונותנות לנו רוח גבית", כך אמר רון גלב, מנכ"ל בזק בינלאומי, בראיון לאנשים ומחשבים.

גלב ציין כי "ארגונים ניצבים בפני סערה טכנולוגית, שכוללת כמה מגמות על: צמיחת הענן הציבורי וההגירה מעבודה בסביבת און-פרמיס לסביבה מרובת עננים; הטרנספורמציה הדיגיטלית; התפתחות מסיבית של איומי הסייבר; וצמיחת הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI)".

"גם אנחנו עוברים טרנספורמציה, והופכים מחברת טלקו לחברת ICT", אמר. "אנחנו עושים זאת תוך כדי תנועה: לא מוותרים על שורשי הטלקו ולצד זה מגדילים משמעותית את פעילות ה-IT. בזק בינלאומי הובילה את שוק האינטרנט הפרטי בישראל. הפניה לשוק העסקי היא עבורנו מגה אירוע – לא פשוט, אבל בעל הזדמנות".

"ההיסטוריה של החברה, שפעלה תמיד בתחומי התקשורת והאינטרנט, יוצרת בידול מול חברות ה-IT האחרות בישראל, כי אנחנו מספקים פתרונות ושירותים שאין לרובן, כגון פתרונות לארגונים גדולים, כמו ממשלה ובטחון, לצד פתרונות לעסקים קטנים. יש לנו רשת של 13 מתקני דאטה סנטר בישראל ובחו"ל, כולל מתקן תת קרקעי. אנחנו מספקים פתרונות קישוריות בארץ ומעבר לים. כ-40% מתעבורת האינטרנט בישראל עוברת דרך הכבל התת ימי שלנו, Jonah. בנוסף, יש לנו מרכז תפעול לאירועי סייבר (SoC), ואנחנו מייצגים חברות בתחומי אבטחת הסייבר והגנת הנתונים. בקלאוד אנחנו עובדים צמוד עם מיקרוסופט ו-AWS, עם פתרונות לעננים הציבורי והפרטי", הוסיף.

"נהיה 'מתווכי הטכנולוגיה' של ארגוני הביניים"

"כחברה היברידית", ציין גלב, "בזק בינלאומי יודעת כיצד לחבר בין העולמות עבור הארגונים, ובאופן רב ערוצי. נספק שירותי IT לכל לקוח ונתמקד בארגוני ביניים. נהיה 'מתווכי הטכנולוגיה' שלהם".

הוא הזכיר כמה מהפתרונות שהחברה מספקת: "היינו הראשונים להציע את Microsoft Modern Workspace – סביבת עבודה שמורכבת מכמה שירותי ענן וכלים של מיקרוסופט, שמאפשרים שיתוף מידע ותקשורת, כש-CoPilot מובנה בכלים. כחלק מהחבילה אנחנו מציעים את Teams Voice – מערכת טלפוניה בענן, שמספקת תקשורת אחודה וחכמה. בעולם הגנת הסייבר יש לנו את פתרון האבטחה של טרנד מיקרו לעסקים קטנים ובינוניים, המשולב עם ה-SoC שלנו. עוד אנחנו מטמיעים את הפתרון של FlowSec להתמודדות עם מתקפות DDoS".

"לצד הפתרונות", ציין גלב, "אנחנו נערכים להציע לשוק שירות ייחודי: רכישת פתרונות IT ותקשורת בערוצים דיגיטליים. כך, לקוח עסקי יוכל להיכנס למרקט פלייס של בזק בינלאומי ולהזמין פתרונות IT בלחיצת כפתור, עם מענה מהיר ומיידי, ללא צורך להמתין לנציג שירות".

"ישראל ממשיכה להוות האב משמעותי לעולם"

"על אף כל מה שקורה בארץ בשנתיים האחרונות, ישראל ממשיכה להוות משמעותי לעולם", אמר. "חברות רב לאומיות עדיין באות ורוצות לבוא לפה, ופותחות מרכזי מחקר ופיתוח מקומיים. ישראל מהווה ציר תקשורת משמעותי, כצומת שמחבר בין אירופה, אסיה ואפריקה. אנחנו מספקים את שירותי הקישוריות הללו של ישראל לעולם ומרגישים את הפוטנציאל".

גלב דיבר על תפקיד המנמ"ר.ית בארגון החדש: "תפקידו.ה הוא להיות חלק מהפיתוח העסקי של החברה, לאפשר לה לשנות את המודלים העסקיים שלה, ולהציע מוצרים ושירותים עסקיים מבוססי IT", אמר. "תרומת ה-IT בעידן החדש היא קריטית – ונעזור ללקוחות לממש את הפוטנציאל הגלום בה. נמשיך לרכוש חברות בעולמות המתפתחים, עם מענה בשלושה תחומים: תשתיות תקשורת ודאטה סנטר, הגירה לענן הציבורי והגנת סייבר".

לסיכום הוא אמר כי "השינוי שאנחנו, בבזק בינלאומי, עורכים יסתיים בשנה הבאה, ובעזרת ההון האנושי שלנו אני בטוח שהוא יזניק את הפעילות של החברה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רוני וולובלסקי-טלרון טלקומוניקציה בע"מ

    בהצלחה

אירועים קרובים