iPhone 16, שעון והרבה AI – כל ההשקות מהאירוע של אפל

החברה השיקה סדרת מכשירי iPhone חדשים, כמו גם את Apple Watch 10 ● כולם מגיעים עם שירות הבינה המלאכותית החדש של החברה, Apple Intelligence

iPhone 16.

אפל השיקה הערב (ב') שורה של מכשירים באירוע הסתיו שלה, כשהיא כוללת בהם את שירות הבינה המלאכותית החדש שלה – Apple Intelligence. באופן כללי, המכשירים שהושקו תאמו להערכות המוקדמות.

את הבימה המרכזית תפסו Apple Intelligence וגם, איך לא, סדרת ה-iPhone 16 החדשה, שמלבד המכשיר ה-"רגיל" כוללת גם את "אחיו" – ה-iPhone 16 Plus, וכן גרסאות ה-Pro וה-Pro Max. סדרת הטלפונים החדשה עוצבה במיוחד כך שהיא כוללת את שירות הבינה המלאכותית החדש של אפל, שעל פי החברה מבין הקשרים וגם שומר על פרטיות המשתמשים. בעזרת השירות החדש ניתן ליצור במכשירי ה-iPhone, ה-iPad וה-Mac טקסטים ותמונות תלויי הקשר, ולבצע משימות יומיומיות, כולל באפליקציות. באפל אומרים כי השירות שומר על הפרטיות והאבטחה של המשתמשים, משום שהוא "רץ" על ענן פרטי. הפיצ'רים הראשונים של ה-Apple Intelligence, באנגלית, יגיעו לשוק בחודש הבא – ברוב האזורים בעולם. לא נמסר האם ישראל ביניהם.

Apple Intelligence.

Apple Intelligence. צילום: יח"צ

סירי תבין אתכם טוב יותר

אחד הפיצ'רים החדשים בשירות החדש מבין הקשרים באימיילים. בראשית ההודעה יוצג התוכן החשוב ביותר במייל, לפי מה שהמודל למד, במקום השורות הראשונות שלו. הדבר אף ייתר את הצורך של המשתמש לקרוא את ההודעה כולה. כמו כן, עקב הבנת השפה הטובה יותר והבנת ההקשרים, המכשירים שיכללו את Apple Intelligence יוכלו לתקשר טוב יותר עם העוזרת הקולית של אפל, סירי. כמו כן, אפל הרחיבה את בסיס הידע של סירי, כך שהיא "קלטה" מילים חדשות ומשפטים חדשים, ויכולה לענות על שאלות רבות יותר.

בהמשך השנה ובחודשים שלאחר מכן תשחרר אפל עוד פיצ'רים לשירות הבינה המלאכותית החדש שלה, כולל "גן משחקים" לתמונות ויצירת אימוג'ים (באפל קוראים לזה ג'נמוג'ים – אמוג'ים מבוססי בינה מלאכותית יוצרת) על ידי הקלדת תיאור שלהם, או על ידי בחירת תמונה של חבר או בן משפחה. כמו כן, סירי תדע להעביר למשתמשים בינה שתהיה מותאמת אישית להם. היא אף תדע לראות ולנתח מה קורה על מסך המכשיר של המשתמש, כך שהיא תוכל לבצע פעולות באפליקציות של אפל או מצד שלישי, אם היא תתבקש. בנוסף, עם גרסת iOS 18 ניתן יהיה להשתמש בקלות רבה יותר ב-ChatGPT.

האייפונים החדשים

אחת ה-"בשורות" המרכזיות במכשירי ה-iPhone החדשים היא מעבדי ה-A18, שמותאמים ל-Apple Intelligence. המעבדים הללו מוטמעים בכל הסדרה החדשה של מכשירי ה-iPhone, כאשר אלה שמוטמעים ב-iPhone 16 ה-"רגיל" ובגרסת ה-Plus נקראים בפשטות A18, בעוד שאלה שמוטמעים בגרסאות ה-Pro וה-Pro Max נקראים A18 Pro. באפל אומרים כי מדובר בקפיצה של שני דורות לעומת מעבד ה-A16 Bionic שנכלל ב-iPhone 15, כאשר שש ליבות המחשוב שלו מהירות בעד 30% וחמש הליבות הגרפיות – בעד 40%. המספרים הללו נכונים הן לגרסה הרגילה והן לגרסת ה-Plus. עוד על הליבות – בהמשך.

כמו כן, באפל טוענים לחיי סוללה יותר בשתי הגרסאות המרכזיות של האייפונים החדשים – עד 22 שעות הזרמת וידיאו ב-iPhone 16 ועד 27 שעות ב-iPhone 16 Plus וב-Pro. ב-Pro Max זה מגיע ל-33 שעות. בנוסף, באפל מציינים כי עם מטען ה-MagSafe ניתן להטעין את המכשירים החדשים מהר יותר לעומת הדורות הקודמים – הטענה של 50% בכחצי שעה בלבד.

iPhone 16 Pro.

iPhone 16 Pro. צילום: יח"צ

מה באשר לעיצוב? ה-iPhone 16 מגיע עם מארז אלומיניום ועם זכוכית שלדברי החברה חזקה פי שניים יותר מכל זכויות אחרת לסמארטפון. באפל אומרים כי העיצוב החדש מפזר את החום בצורה יעילה יותר, מה שמאפשר ביצועים טובים יותר, במיוחד כשזה מגיע לחדשים. המשיר החדש מגיע בחמישה צבעים: שחור, לבן, ירוק, ורוד וכחול עז.

צלילה עמוקה יותר למפרט מעלה שכל המכשירים בסדרת ה-iPhone 16 מגיעים עם מסך סופר רטינה XDR, בגדלים של 6.1 אינץ' ל-iPhone 16 ה-"רגיל", 6.7 אינץ' ל-Plus, וכן 6.3 אינץ' ל-Pro ו-6.9 לגרסת ה-Pro Max. במעבדים של מכשירי ה-iPhone 16 וה-Plus יש שש ליבות מחשוב וחמש ליבות גרפיות, ובאלה של גרסאות ה-Pro וה-Pro Max – שש ליבות מחשוב ושש ליבות גרפיות. מכשירי ה-16 וה-Plus מגיעים עם מצלמת היתוך של 48 מגה-פיקסל ומצלמה אולטרא רחבה של 12 מגה-פיקסל, כאשר בגרסאות המתקדמות יותר, מספר המגה-פיקסלים שווה – 48. שתי גרסאות אלה מגיעות גם עם מצלמת טלה-פוטו. כל המכשירים מגיעים עם יציאת USB-C, כאשר ה-16 וה-Plus תומכים ב-USB 2 ושתי הגרסאות המתקדמות יותר כבר תומכות ב-USB 3 – מה שלדברי אפל מאפשר העברות מהירות עד פי 20. כל המכשירים תומכים בדור חמישי וכוללים את שירות זיהוי הפנים Face ID.

מה באשר למחירים ההתחלתיים? ה-iPhone 16 יעלה החל מ-799 דולר עם נפח אחסון של 128 גיגה-בייט, החל מ-899 דולר עם נפח של 256 גיגה-בייט והחל מ-1,099 דולר עם נפח 512 גיגה-בייט. מכשיר ה-Plus יוצע ב-100 דולר יותר לכל גרסה. המחירים ההתחלתיים של ה-Pro: גרסת ה-128 גיגה-בייט תעלה החל מ-999 דולר, גרסת ה-256 גיגה – החל מ-1,099, ה-512 – מ-1,299 דולר וגרסת ה-1 טרה-בייט תתחיל ב-1,499 דולר. ה-Pro Max יעלה החל מ-1,199 דולר עם נפח של 256 גיגה, מ-1,399 דולר עם 512 גיגה ומ-1,599 דולר עם 1 טרה.

Apple Watch 10

לצד האייפונים החדשים אפל השיקה את הסדרה העשירית של ה-Apple Watch, שגם היא מגיעה עם ה-Apple Intelligence. מדובר בשעון הדק ביותר של אפל עד כה, ועם המסך המתקדם והגדול ביותר מבין השעונים של החברה. הוא מציע מדדי בריאות שונים, כולל אק"ג והתראות מפני דום נשימה בשינה. ה-Apple Watch 10 מאפשר גם לסירי גישה למדדים הבריאותיים. כמו כן, המכשיר כולל חיישן טמפרטורת מים, שמאפשר למשתמש לקבל נתונים רבים יותר על השחייה שלו. המכשיר אף כולל אפשרויות טובות יותר לבדוק עמידה ביעדי כושר – מריצה עבור במכשירים וכלה בפילאטיס. הוא יכול לפעול עד 18 שעות, ועד 36 שעות במצב של מתח נמוך. המחיר ההתחלתי של המכשיר עומד על 399 דולר.

Apple Watch 10.

Apple Watch 10. צילום: יח"צ

אפל השיקה גם גרסה "נמוכה" יותר – Apple Watch SE, במחיר התחלתי של 249 דולר. מסך הרטינה שלה מגיע עם בהירות של עד 1,000 ניט (לעומת עד 2,000 ניט בגרסת ה-10), וכמו בגרסה ה-"גבוהה" יותר, היא מציעה התראות על דופק נמוך וגבוה מדי, ועל קצב לב לא שגרתי. מספר שעות העבודה המקסימלי של המכשיר הוא 18.

עוד בגזרת השעונים: החברה השיקה Apple Watch Ultra 2 עם גימור טיטניום בצבע שחור.

מכשירי ה-AirPod החדשים.

מכשירי ה-AirPod החדשים. צילום: יח"צ

כמו כן, הושקו הערב מכשירי AirPod בגרסאות 4 ו-Max, ופיצ'רים שונים לשליטה על השמיעה ב-AirPod Pro 2. אלה יאפשרו, לפי אפל, הגנה על השמיעה, בדיקות שמיעה ועזרי שמיעה. גרסת ה-Max מגיעה בחמישה צבעים: צבע חצות, צבע כוכבים, כחול, כתום וסגול. כמו כן, היא כוללת כעת יציאת USB-C.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים