עלייה של 10% בהוצאות על אפליקציות מובייל
המשתמשים הוציאו ברבעון הראשון כ-36 מיליארד דולר על יישומונים ● למרות נתח השוק הקטן יותר במכשירים, ההכנסות של App Store גדולות בהרבה מאלה של Google Play ● וגם: איזו אפליקציה חזרה למקום הראשון?
היקף ההוצאות של המשתמשים ברחבי העולם על אפליקציות מובייל ממשיך לטפס בהתמדה, והגיע ברבעון הראשון של השנה ל-35.8 מיליארד דולר – כך לפי דו"ח של חברת המחקר סנסור טאור. מדובר בעלייה של יותר ממיליארד דולר לעומת הרבעון האחרון של 2023 ושל כמעט 10% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. העלייה ברכישות של אפליקציות הייתה משמעותית בהרבה – של 19.4% במונחים של שנה לשנה, ואילו בהיבט של המשחקים היא הייתה הרבה יותר צנועה, ועמדה על 2.9% בלבד.
לפי הדו"ח, על אף שהיקף השוק של מכשירי ה-iOS מבית אפל קטן מזה של השוק המבוסס על אנדרואיד של גוגל, היקף ההכנסות של App Store גדול בהרבה מזה של Google Play – והפער ביניהן ממשיך לגדול. החלוקה בין שתי החברות עומדת על 24.6 מיליארד דולר לעומת 11.2 מיליארד לטובת אפל, ושיעור הצמיחה, במונחים של שנה לשנה, הוא 11.5% לחברה של טים קוק לעומת 5.3% בלבד לזו שבראשה עומד סונדר פיצ'אי. חלה אפילו ירידה קלה בהיקף ההוצאה של משתמשי אנדרואיד על משחקים – מ-7.4 ל-7.3 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2024, לעומת 13 מיליארד בחנות של אפל.
כמות ההורדות דווקא יורדת
הסיבה לעלייה בהכנסות של החברות היא, לפי הדו"ח, גידול במחיר הממוצע לרכישה בחנויות האפליקציות. הסיבה לחולשה היחסית של גוגל היא שיש ירידה חזקה למדי בהורדות מחנות האפליקציות שלה בהשוואה לשנה שעברה: ההוצאות על הורדות משחקים קטנו מ-11.8 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2023 ל-10.8 מיליארד ברבעון הראשון השנה, ועל הורדות אפליקציות ככלל – מ-15.2 מיליארד דולר ל-14.8 מיליארד. בסך הכול, מדובר בירידה של 5.2% במונחים של שנה לשנה.
במקרה של אפל, בהיבט של הורדת אפליקציות יש יציבות יחסית, עם עלייה כוללת של 2.1% לכ-8.4 מיליארד. כל העלייה הזו נובעת מגידול בהכנסות מהורדות של אפליקציות שאינן משחקים – מ-6.2 ל-5.4 מיליארד דולר. ועדיין, נתון זה הוא פחות משליש מההורדות לטלפונים ולטאבלטים שמבוססים על אנדרואיד.
עוד עולה מנתוני הדו"ח שאנשים מוכנים להוציא יותר כסף על אפליקציות בידוריות (צמיחה של 18%) ורשתות חברתיות (עלייה של 10%) מאשר ברבעון המקביל אשתקד, למרות עלייה של 1% בלבד בהורדות האפליקציות הבידוריות וירידה של 3% ביישומוני הסושיאל מדיה. את הקפיצה הגדולה ביותר, הן בהוצאות (37%) והן בהורדות (10%), רשמו אפליקציות פרודוקטיביות. לפי סנסור טאור, זה נובע מעלייה בצריכה של פתרונות בינה מלאכותית יוצרת, כשאנשים מוכנים לשלם דמי מנוי תמורת תכונות מתקדמות שמציעות חברות כמו OpenAI, מיקרוסופט או גוגל. גידול בעלויות של שירותים שונים הביא לקפיצה בהוצאות עליהם: בתחום המוזיקה מדובר בקפיצה של 34% ובשירותי עריכת וידיאו ותמונות – בצמיחה של 30%, למרות ירידה של 7% בהורדות האפליקציות בתחום הזה.
מי האפליקציה עם הכי הרבה הורדות בעיר?
כמו בהיבטים אחרים של הדו"ח, גם בבדיקה של האפליקציות המובילות בוצעה הפרדה בין כמות ההורדות לגודל ההוצאות. התוצאות מראות שאינסטגרם היא האפליקציה בעלת כמות ההורדות הגדולה ביותר ברבעון הראשון. היא חזרה להוביל אחרי שהחליפה מקומות עם טיקטוק, שירדה למקום השני. מטא שולטת, כמעט כרגיל, ברשימת ההורדות, כשלאינסטגרם מצטרפות פייסבוק במקום השלישי ו-ווטסאפ ברביעי. ת'רדס, האפליקציה החדשה יחסית של מטא, שרבים כבר הספידו אותה, ממוקמת במקום ה-11. טמו, למרות כל האזהרות, נמצאת במקום השביעי, אחרי ירידה של שני מקומות לעומת הרבעון הקודם. את העשירייה סוגרת הגרסה העסקית של ווטסאפ.
מבחינת ההכנסות, אין שינוי בששת המקומות הראשונים, ובצמרת נשארה טיקטוק עם הכנסות של כ-1.2 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2024. יוטיוב שבמקום השני הרוויחה פחות מחצי מזה – כ-500 מיליון דולר. דיסני פלוס היא מלכת ההכנסות מבין שירותי הסטרימינג והיא ממקומת במקום הרביעי, ואחריה טינדר, שעדיין נמצאת עמוק בעניינים – במקום החמישי. לינקדאין נכנסה לעשירייה הראשונה במקום התשיעי, לאחר שטיפסה שני מקומות. ואם אתם מחפשים את ChatGPT, היא במקום ה-43 בלבד מבחינת הכנסות, אבל זינקה 22 מקומות מהדו"ח הקודם.
גם בשוק המשחקים אין שינויים בהיבט של ההכנסות באפליקציות המובילות (כאן מדובר בחמשת המקומות הראשונים), ו-Monopoly Go ממשיך להיות המלך. Coin Master של מון אקטיב הישראלית עלה שלב אחד למקום השישי, ותאמינו או לא, Candy Crush Saga עדיין במקום החמישי.
מבחינת כמות ההורדות, Garena Free Fire שומר על המקום הראשון ואחריו Roblox, ששומר על המקום השני – וגם על הרביעי מבחינת ההכנסות. Subway Surfers ה-"עתיק" יורד מקום אחד במספר ההורדות שלו והוא נמצא כעת רביעי ברשימה.
תגובות
(0)