ציון דרך לשאזאם: זיהתה 100 מיליארד שירים
רבים חששו שאפל תפגע בה לאחר שרכשה אותה – אלא שהמציאות הוכיחה אחרת ● מה אומר המספר הזה? שכל אדם על פני כדור הארץ השתמש באפליקציה 12 פעמים כדי לזהות שירים שהוא לא הכיר
כשאפל רכשה את שאזאם בשלהי 2018, בסכום של כ-400 מיליון דולר, משתמשים רבים חששו שהיא תשתמש בטכנולוגיה של הנרכשת לצורך קידום מוצרים שונים של החברה, ותפגע באפליקציית זיהוי השירים הכה אהובה עליהם. אז לא רק שאפל לא פגעה באפליקציה, היא ממשיכה לתחזק אותה היטב ואף חוגגת בימים אלה ציון דרך מיוחד: חצייה רשמית של קו ה-100 מיליארד זיהויי שירים מאז ההשקה שלה.
מה אומר המספר הזה, שמורכב מ-100 ועוד תשעה אפסים אחריו? שבאופן ממוצע, כל אדם על פני כדור הארץ, גם אם אין לו טלפון, השתמש באפליקציה 12 פעמים כדי לזהות שירים שהוא לא הכיר. מהצד השני, אם רק אדם אחד היה משתמש באפליקציה, הוא היה צריך לזהות את כל אחד מהשירים בשנייה, במשך 3,168 שנים.
"לא רק שציון דרך מונומנטלי זה משקף כמה אנשים נהנים להשתמש בשאזאם, אלא גם את התיאבון שלהם למוזיקה חדשה", אמר אוליבר שוסר, סגן נשיא באפל לאפל מיזויק וביטס. "גילוי מוזיקה הוא הליבה של כל מה שאנחנו עושים, ואנחנו ממשיכים לחדש כדי לוודא שחובבי מוזיקה ברחבי העולם יוכלו ללחוץ על הכפתור של שאזאם – לא משנה היכן הם שומעים מוזיקה מתנגנת".
תגובות
(0)