צניחה בהכנסות היצרניות הסיניות לאור האטה במכירות של מוצרי אפל

זרוע של ענקית הייצור פוקסקון, החברה הגדולה ביותר המייצרת לענקית הטכנולוגיה אפל, רשמה צניחה של כ-20% בהכנסותיה ברבעון הראשון של 2013 ● "המספרים האלה הם סימן ברור לכך שמכירות ה-iPhone וה-iPad אינן מוצלחות כפי שציפו", לדברי אנליסט בחברת מחקר סינית

הוכחה נוספת לירידה במכירות של מכשירי iPhone ו-iPad מגיעה מ-Hon Hai Precision Industry הטייוואנית – זרוע של ענקית הייצור פוקסקון (Foxconn), שדיווחה על צניחה של 19.2% בהכנסותיה ברבעון הראשון של 2013 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. המכירות החמיצו את תחזיות החברה ב-9.6% – המספר הגבוה ביותר מזה ארבע שנים. הדבר מצביע על האטה בהזמנות מצד אפל (Apple), הלקוחה הגדולה ביותר של פוקסקון.

"המספרים האלה הם סימן ברור לכך שמכירות ה-iPhone וה-iPad אינן מוצלחות כפי שציפו", ציין אנליסט בחברת מחקר סינית. לדבריו, הצניחה במכירות מחשבי PC ומכירות חלשות של מכשירי המשחקים של סוני (Sony), מיקרוסופט (Microsoft) ונינטנדו (Nintendo) תרמו גם הם לירידה. יצוין, כי כ-70%-60% מהכנסותיה של היצרנית הטייוואנית מגיעים מקווי הייצור של מכשירי iPhone ו-iPad של אפל וממוצרים נוספים של הענקית מקליפורניה.

לאחר שאפל החמיצה את תחזית ההכנסות של וול סטריט ברבעון שהסתיים בדצמבר 2012 ולאור העובדה שגם מכירות החגים שלה היו מאכזבות, התעוררו חששות על כך שהיא מאבדת את שליטתה בשוק הסמארטפונים. בעקבות חששות אלה שהובעו על ידי משקיעים, ציין בינואר האחרון טים קוק, מנכ"ל אפל, שהחברה אינה מצליחה לעמוד בביקושים הגדולים ל-iPhone 5.

נראה שבקרוב, כאשר אפל תפרסם את תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה, תתברר התמונה האמיתית באשר למכירות המכשירים של ענקית הטכנולוגיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים