אריק שמידט: משקפי Google Glass יוצעו לציבור הרחב בעוד כשנה

יו"ר ענקית האינטרנט אמר בראיון כי ייעשו שינויים נוספים על סמך משוב שיתקבל בקרוב מהמפתחים, וציין: "אנו מגבשים נורמות חברתיות חדשות" ● לארי פייג', מנכ"ל גוגל: "אני לא יודע אם זה יהיה מחיר של מוצר יוקרה, אך אין ספק המחיר יהיה גבוה"

יו"ר גוגל (Google), אריק שמידט, אמר בראיון שהעניק לרשת הטלוויזיה BBC על משקפי Google Glass, כי "אפשר לומר שבחודשים הקרובים ישתמשו בהם אלפי מפתחים, ועל סמך המשוב שנקבל מהם נבצע מספר שינויים במוצר. תוך כשנה יוכל הציבור הרחב לרכוש אותם בחנויות".

גם הנושא הכספי קיבל התייחסות מקברניטי ענקית האינטרנט. על תג המחיר שבו מוצעים המשקפיים למפתחים – 1,500 דולרים, אמר מנכ"ל גוגל לארי פייג' בשיחת הוועידה שנערכה לרגל פרסום התוצאות הכספיות של החברה, כי "תג מחיר זה נקבע עבור מפתחים, לצורך המבחנים המוקדמים. אין לי כרגע חדשות בנושא זה. אני לא יודע אם זה יהיה מחיר של מוצר יוקרה, אך אין ספק שהמחיר גבוה".

שמידט התייחס גם להשפעות החברתיות ולסוגיות של פרטיות, הן באשר למשקפיים המדוברים והן לגבי פריטים נוספים של מיחשוב נלבש. "אנו מגבשים נורמות חברתיות חדשות. אין זה הולם להרכיב את המשקפיים במקומות או במצבים שבהם אסור או לא ראוי לצלם או להקליט, ולמעשה סוגיה זו עולה כבר היום ביחס לטלפונים", אמר שמידט. "על חברות כמו גוגל מוטלת אחריות כבדה להגן על הנתונים. גם המשתמשים אחראים להבין כיצד עליהם לפעול, ומוטלת עליהם חובה לציית לתקנות ולכללים הרלוונטיים".

משקפי Google Glass יכולים להקרין תמונות, להשמיע קול ואף לבצע משימות מיחשוב, זאת באמצעות צג אלקטרוני בגודל של בול דואר שמותקן במסגרת המשקפיים. המשקפיים מסוגלים גם לצלם וידיאו, להעניק גישה לדואר אלקטרוני ולהציג מידע מהאינטרנט. מלבד הגרסה הרגילה, תוצע גם גרסה למי שאכן זקוקים למשקפי ראייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים