אישום: תושב הרשות הפלסטינית התחזה לדואר ישראל וביצע פישינג

לפי כתב האישום, מוחמד עבאסי שלח לאלפי ישראלים הודעות SMS שבהן נטען שהחבילה שהזמינו בדואר נעצרה במכס, ושעליהם לשלם 297 שקלים כדי לשחרר אותה ● הסכום שגרף: יותר מ-200 אלף שקלים

האישום: קמפיין פישינג רחב היקף.

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (ב') כתב אישום נגד מוחמד עבאסי, תושב הרשות הפלסטינית בן 21, בחשד שביצע קמפיין פישינג, שבמסגרתו הוא התחזה לדואר ישראל. לפי הנטען, עבאסי שלח אלפי לקורבנותיו אלפי הודעות SMS וגרף מהקמפיין רווח של יותר מ-200 אלף שקלים.

בכתב האישום, שהוגש לבית המשפט השלום בתל אביב על ידי עו"ד ענבל קליין מהפרקליטות, מואשם עבאסי בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, העברת מידע כוזב במחשב וחדירה לחומר מחשב כדי לעבור עבירה אחרת. לפי הנטען, החל מחודש ספטמבר האחרון הוא תכנן וביצע הונאת פישינג רחבת היקף, שבמסגרתה הוא שלח הודעות כוזבות לאלפי אזרחים ישראלים וניסה לשלוח עוד עשרות אלפים כאלה. במסגרת ההודעות, הנאשם הציג מצג שווא, שלפיו החבילה שהזמינו הקורבנות הגיעה לארץ באמצעות דואר ישראל, אך עצרה במכס ועליהם לשלם סכום של 297 שקלים על מנת לשחררה. אחרת, איים, תתווסף עמלה יומית לסכום התשלום.

לאחר שמקבלי ההודעות התמימים שנעתרו לקמפיין של עבאסי – בלי ידיעתם, כמובן – הועבר התשלום לאחד משלושה ארנקים של מטבעות דיגיטליים שהיו בשליטתו. במסגרת הקמפיין, חדר הנאשם שלא כדין לשרת של חברה ישראלית – גם כאן ללא ידיעת והסכמת בעלי החברה, במטרה לאחסן על השרת שלה את האתר המתחזה לזה של דואר ישראל, שאליו הובילו הודעות ה-SMS הכוזבות ששלח. בנוסף, לצורך יצירת מצג שווא בפני מקבלי ההודעות באשר למהותם של דפי הנחיתה המתחזים, השיג עבאסי שליטה בדומיינים שניתן היה לטעות ולחשוב שהם שמות מתחם רשמיים של דואר ישראל. אלה כללו, בין היתר, את המילים Post Israel, Doar Israel ו-Post IL. בדרך זו גרף עבאסי, כאמור, רווח כספי של מעל 200 אלף שקלים וניסה לגרוף סכום גבוה מזה.

במקביל להגשת כתב האישום, ביקשה הפרקליטות את מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. הפרקליטות הדגישה, במסגרת בקשת המעצר, את השיטתיות, התחכום וההיקף הנרחב של הנפגעים והנפגעים הפוטנציאליים כתוצאה מפעילותו. כמו כן, ציינה הפרקליטות את העובדה שהעבירות בוצעו באמצעות האינטרנט, ועל כן אין אפשרות להבטיח את מטרות המעצר בדרך של חלופת מעצר.

התיק נחקר על ידי יחידת הסייבר בלהב 433 שבמשטרת ישראל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים