מהפך: אפל עקפה את סמסונג ומובילה את שוק הסמארטפונים

יצרנית האייפונים עקפה את המובילה הכמעט נצחית של השוק, לאחר שמכירות הסמארטפונים שלה עלו ב-3.7%, לעומת ירידה של 3.2% במכירות כלל הטלפונים החכמים

עלייה לאייפונים, ירידה לחברה המובילה מבין טלפוני האנדרואיד.

השנה האחרונה שבה סמסונג לא הובילה את רשימת יצרניות הטלפונים החכמים השנתית, לפחות לפי IDC, הייתה 2010. אבל, סיום 2023 בישר על מהפך משמעותי ביותר בצמרת: אפל, שכבר ראתה בעבר איך וואווי ולעיתים גם שיאומי חולפות על פניה כדי לתת מאבק לסמסונג, זינקה למקום הראשון, וגם הגיעה לנתח השוק הגדול ביותר שלה אי פעם.

ההישג של אפל במכירות האייפונים בולט על רקע ירידה שנתית של 3.2% במשלוחים של הסמארטופנים אשתקד – מ-1.206 מיליארד יחידות ב-2022 ל-1.167 מיליארד. לעומת זאת, אפל רשמה עלייה שנתית של 3.7% למכירות של 234.6 מיליון טלפונים ולנתח שוק של 20.1%, בהשוואה ל-18.8% בשנה שעברה.

סמסונג, לעומתה, ירדה למקום השני אחרי ירידה גדולה מאוד במכירות במהלך 2023, שהסתכמה ב-13.7%. הירידה גרמה להצטמצמות נתח השוק של הענקית מדרום קוריאה – מ-21.7% ל-19.4% בלבד, ואנשי החברה מתקשים מאוד לזכור מתי נתח השוק השנתי שלה היה נמוך מ-20%, אם בכלל. סמסונג מכרה אשתקד 226.6 מיליון מכשירים מכל הסדרות, לעומת 262.2 מיליון ב-2022.

שיאומי, בזכות רבעון רביעי נהדר, שבו היא רשמה עלייה של 22.7%, מונחים של שנה לשנה, רשמה ירידה של 4.7% בלבד ב-2023 כולה ונותרה במקום השלישי עם נתח שוק שקטן אך במעט ל-12.5% ומכירות של 145.9 מיליון טלפונים.

עוד מהפך

עלייה מרשימה רשמה גם החברה החמישית בטבלה השנתית, טראנסיון, שהיא חברה אם שמחזיקה תחת כנפיה כמה מותגים, שנהנו מאוד ממכירות חזקות בדרום אמריקה, דרום מזרח אסיה ואפריקה. טראנסיון רשמה צמיחה שנתית של 30.8% ונתח השוק שלה כבר הגיע ל-8.1%, עם מכירות של 949.9 מיליון סמארטפונים. היא מתקרבת לאופו שבמקום הרביעי עם 103.1 מיליון משלוחים ו-8.8% נתח שוק, אחרי שרשמה ירידה שנתית של 9.9%.

טראנסיון הרשימה מאוד ברבעון הרביעי עם זינוק של 68.5% לעומת הרבעון המקביל ב-2022, כשהיא מעלימה את אופו מהחמישייה הפותחת ברבעון ועוקפת גם את ויוו.

"בעוד שראינו צמיחה חזקה של שחקניות אנדרואיד כמו טראנסיון ושיאומי במחצית השנייה של 2023, שנבעה מצמיחה מהירה בשווקים מתעוררים, המנצחת הגדולה ביותר היא, ללא ספק, אפל. לא רק שאפל היא השחקנית היחידה מבין שלוש הראשונות שמציגה צמיחה השנה, אלא היא גם תופסת את המקום הראשון השנתי בפעם הראשונה אי פעם. כל זאת למרות התמודדות עם אתגרים רגולטוריים גדלים ותחרות מחודשת מצד וואווי בסין, השוק הגדול ביותר שלה", אמרה נבילה פופל, מנהלת מחקר ב-IDC.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים