דו"ח: ירידה חדה במחיר הממוצע של הטאבלטים ב-2012

על פי IMS Research, הפיחות במחיר, שעומד על ירידה של כ-21% לעומת השנה החולפת, נובע מגידול ההיצע בשוק, וכן לאור החלטתה של אפל להמשיך למכור את ה-iPad 2 במחיר ממוצע של 399 דולרים ● "יש מעט מאוד חדשנות מצד היצרנים שיכולה להבדיל בין הטאבלטים שלהם, לכן מחיר נמוך נראה כמשתנה המוביל שגורם ללקוחות לרכוש טאבלטים", אמר גרי צ'ו, מחבר הדו"ח

המחיר הממוצע של הטאבלטים הנמכרים בשוק ירד באופן ניכר ברבעון הראשון של 2012 – כך לפי דו"ח של IMS Research. על פי חברת המחקר, המחיר הממוצע של הטאבלטים ברבעון זה עמד על 386 דולרים – ירידה של 21% מהשנה הקודמת. מדובר בירידה גם לעומת הרבעון הרביעי של השנה החולפת.

עוד עולה מהדו"ח, כי הפיחות במחיר נובע מגידול ההיצע בשוק, וכן לאור החלטתה של אפל (Apple) להמשיך למכור את ה-iPad 2 במחיר ממוצע של 399 דולרים. "הורדת המחיר הזו של אפל גרמה ללחץ על הספקים האחרים שמוכרים טאבלטים זולים יותר ורוצים למצוא את מקומם בשוק", אמר גרי צ'ו, מחבר הדו"ח.

צ'ו הוסיף, כי למרות הגידול החד במכירות של הטאבלטים בקצה התחתון של השוק – מכשירים שנמכרים לכל היותר ב-200 דולרים, גם בתחום הזה חלה ירידה במחיר שמשכה את המחיר הממוצע הכללי מטה. כך, הורדת המחיר הובילה לגידול במכירות מכשירי הטאבלטים.

"יש מעט מאוד חדשנות מצד היצרנים שיכולה להבדיל בין הטאבלטים שלהם. לכן, מחיר נמוך נראה המשתנה המוביל שגורם ללקוחות לרכוש טאבלטים, להוציא את ה-iPad. נראה שיותר ויותר יצרניות עומדות להתמקד בקצה התחתון של שוק הטאבלטים, והאיזון בין ביצועים ורווחיות למחיר נמוך ממשיך להיות האתגר בתחום הזה", סיכם צ'ו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים