"אוטומציה – הדרך היחידה לפעול בעולם ה-IT החדש"
"אם יימשך המצב הנוכחי, שבו 70% מכלל התקלות הן בגלל שגיאות של בני אנוש, הרשתות לא תוכלנה לעמוד בדרישות הארגונים", הזהיר רומן קלנדריוב, מנהל ההנדסה של סיסקו ישראל
"השינויים הטכנולוגיים בעולם ה-ICT הביאו להרחבת הפעילות של המחשוב הארגוני: גבולות ההגנה התרחבו ויש מעבר לעבודה בתצורת ענן – מה שמשפיע על ארכיטקטורת ה-IT. עדיין, 95% מהפעילות ברשתות מטופלת בידי אדם ו-70% מכלל התקלות הן בגלל שגיאות של בני אנוש – מה שאומר שאם מצב זה יימשך, הרשתות לא תוכלנה לעמוד בדרישות הארגונים. לכן, האוטומציה היא הדרך היחידה לפעול בעולם ה-IT החדש", כך אמר רומן קלנדריוב, מנהל ההנדסה של סיסקו ישראל.
קלנדריוב דיבר בפתח אירוע Digital Transformation by Cisco#2. הכנס נערך היום (ד') במשרדי סיסקו ישראל בנתניה, בהשתתפות כ-200 מלקוחות החברה. מפגש זה דן ברשתות האנטרפרייז והוא הראשון בסדרה בת ארבעה מפגשים, כשכל אחד מהם מתמקד בעולמות תוכן שונים הקשורים למסע הדיגיטלי.
צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין
לדברי קלנדריוב, "רק על תחזוקת הרשתות ארגונים מוציאים מדי שנה 60 מיליארד דולר". הוא אמר ש-"העולם הולך לכלכלה חדשה, שעומדת על שתי רגליים: תוכנה ואפליקציות. הדגש בעולם זה הוא על חוויית המשתמש, ותשתיות ה-IT הארגוניות נדרשות לתמוך בפעילות זו. מנהלי תשתיות ותקשורת ניצבים במצב שבו ה-IT החדש הביא ציפיות חדשות: המידע צריך להימצא בכל מקום, זמין תמיד, על גבי כל אפליקציה, בכל רכיב ולכל משתמש. השינויים מביאים איתם כמה אתגרים: הרשת מורכבת יותר והוצאות תפעולה גדולות פי שלושה מעלותה; בשל הגידול ברשת, משך הקמת השירות מתארך – הדרישות הן להקמה בתוך שעות, בעוד המענה ניתן אחרי חצי שנה; וכך, נוצרים סיכונים תפעוליים ונפילות, לצד חוסר הלימה למענה העסקי".
הוא ציין ש-"השינויים הללו דורשים מארגונים מענה בדמות מבט אינטגרטיבי וכולל על תשתיות ה-IT – מהדטה סנטר דרך הענן ועד לסניפים המרוחקים, עם מעטפת אבטחת מידע, כשהכל על גבי פלטפורמה אינטגרטיבית אחת".
קלנדריוב דיבר על ההתייחסות והפעילות של סיסקו בתחום. "לפני חמש שנים, גופי המחקר והניתוח של סיסקו זיהו את המגמה של המסע הדיגיטלי של הארגונים – והחברה נערכה לקראתה. כך, במשך כשנתיים ישבו 4,000 מ-24 אלף מהנדסי סיסקו ובנו תפיסות חדשות לעולם ה-IT החדש, שפועל בדטה סנטר ומחוצה לו, בסביבה מרובת עננים. בנינו פלטפורמה חכמה ומאובטחת לעסק הדיגיטלי".
הוא ציין כי "סיסקו משקיעה במחקר ופיתוח משאבים אדירים. היקף ההשקעה השנתי שלנו במו"פ עומד על 7.2 מיליארד דולר ויחד עם רכישות שנתיות בסכום של 6.5 מיליארד דולר – הנתון משקף יותר מ-14% מתקציבה השנתי של החברה, המוקצה למו"פ. ההשקעה עונה לאתגרי המיכון, הנראות, האינטגרציה, הפשטות והאבטחה".
סיפור לקוח: פלאפון
מוטי אלגריסי, אחראי תשתיות תקשורת ונתונים ואבטחת מידע בחטיבת ההנדסה של פלאפון, הציג סיפור לקוח – החלפת תשתיות התקשורת בבניין החברה בגבעתיים, שהיו של נורטל שפשטה רגל, באלה של סיסקו. לדבריו, "רצינו להעלות את רמת הקישוריות שלנו, תוך התחשבות בהיבטי עלויות ויכולת לעשות דברים בעולם החדשנות – כי אנחנו כבר שם עם אינטרנט של הדברים, מכוניות מחוברות, נתונים חכמים והגנת סייבר".
הוא תיאר את מטה פלאפון כ-"מבנה בן שבע קומות, עם 1,000 עובדים ו-1,200 תחנות עבודה. בנוסף, יש לנו תשתיות סלולר, מרכז לוגיסטי, ארבעה קול סנטרים ו-50 סניפי תמיכה".
"הדרישות שלנו", אמר, "היו מיכון, אבטחת מידע, נראות ומארג בתצורת קמפוס. זאת, יחד עם יכולת להרחבת מדיניות הקמפוס לסניפים מרוחקים. הטמענו את פתרון SD-Access של סיסקו, מתגים עם יכולת לניהול מרכזי, מערכת Meraki ושרת DNA עם מערכת ISE לצדו".
אלגריסי סיכם באמרו כי "קיבלנו יכולת לעבודה בשקט מדהים. התועלות הן: מיכון, הפחתה משמעותית של מורכבות התשתיות ופישוט תפעול הרשתות. קיבלנו יכולות נראות – גם בתפעול וגם באבטחת המידע. בנוסף, יש לנו יכולת להקצאה קלה של משאבים, עם הכפפת מדיניות אבטחה לאורך כל הרשת".
תגובות
(0)