רשת ארצית של אלפי מכשירי קשר תחבר את כיתות הכוננות בארץ

YTCOM תספק 6,000 מכשירי קשר מסוג "Easy Talk" שלה לכיתות הכוננות ● המכשירים יחוברו ברשת אחת עם המגיבים הראשונים וכוחות ההצלה

גבי שמלו, מנכ"ל YTCOM.

משטרת ישראל תצייד את כל כיתות הכוננות בארץ במערכת קשר מבוססת תשתית סלולר.

YTCOM תספק 6,000 מכשירי קשר מסוג "Easy Talk" שלה לכיתות הכוננות ובחודשים הקרובים יתווספו עוד אלפי מכשירים. המכשירים יחוברו ברשת אחת עם המגיבים הראשונים וכוחות ההצלה, לטובת מימוש טוב יותר בהבטי פיקוד ושליטה במצבי חירום. החברה זכתה במכרז החשב הכללי באוצר לספק שירותי תקשורת סלולר בישראל, והיא עושה זאת יחד עם סלקום כספקית סלולר תומכת.

פריסת מכשירי הקשר היא חלק מהחלטת המשרד לביטחון פנים להרחיב את מערך כיתות הכוננות של משטרת ישראל לכל המרחב העירוני ברחבי הארץ, תוך הקמת מאות כיתות כוננות, שיוכפפו למפקדי המשטרה בכל מקום.

במסגרת זו, תתקבל גם יכולת תעדוף ברשת, QOS, שתאפשר לגופי הביטחון והחירום לקבל תקשורת רציפה על גבי תשתית הסלולר. מתן העדיפות ברשת הסלולר של סלקום נעשה על בסיס סים מיוחד של החברה, המוגדר לקבל עדיפות זו. באירועי חירום ובאירועים המוניים, כאשר רשת הסלולר לא מספקת שירותים לאזרחים "רגילים" – יוכלו כוחות ההצלה עם הסים המיוחד להמשיך ולקיים תקשורת PTT ולהעביר נתונים נוספים בין הכוחות והמפקדות.

"Easy Talk" היא מערכת רשת קשר ארצית חכמה, המבוססת על תשתית רשת סלולרית או דיגיטלית. היא כוללת בתוכה כמה שירותים חכמים, בהם: קשר מהיר – PTT, על גבי מכשירי סלולר חכמים או מוקשחים, המוגנים מפני התפוצצות; שידור מצוקה חכם למערכת Dispatch (מערכת הפועלת כעמדת שליטה ראשית לכל מכשירי הקשר של הארגון); אפליקציות מיקום, העברת הודעות וקבצים למנוי או לקבוצה; כיסוי ארצי ועולמי, יכולת חיבור והתממשקות בין מערכות קשר אנלוגיות, דיגיטליות (DMR) וסלולריות (POC); וכן – שמירה ואיסוף נתונים ממכשירי הקצה.

גבי שמלו, מנכ"ל YTCOM, אמר, כי "במסגרת הרחבת מערך כיתות הכוננות לכל רחבי הארץ, ייעשה שילוב של אלפי מתנדבים יחד עם כוחות הביטחון בהתמודדות עם האתגרים הביטחוניים העומדים בפני ישראל. המערכת של YTCOM תאפשר לכוחות האזרחיים ולכוחות הביטחון וההצלה לעבוד יחדיו בהרמוניה מלאה בחירום ובשגרה, תשפר את מהירות התגובה והפעילות בשטח ובכך תתרום להצלת חיי אדם".

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אפי

    מה זה יעזור?? בעת מלחמה התרחיש הכי סביר שהרשת הזו צריכה להתמודד איתו היא נפילה של רשת החשמל, ואיתה נפילה של רשת הסלולר. זה צריך להיות רשת קשר מבוססת אלחוט, ולא סלולר. אלוהים ישמור

  2. יורם

    מה קורה במידה ויש נפילה של רשת החשמל? [כפי שעלול לקרות במצב חירום] מכשירי קשר שאינם תלויים באנטנות סלולר לא עדיפים?

  3. אלי ויסברט

    מנויי סלקום והחברות שרוכבות עליה ייחסמו בעת חרום לתקשור עם גורמי ההצלה 100, 101, 102 ו-106 באזור פיגוע / ארוע קיצון שמכשירי קשר אלה יופעלו, תוך מתן עדיפות ברשת. פריסת אתרי החברות אינה הומוגנית, ויהיו אזורים שחסימה כזאת תהיה טוטאלית. אם רוצים שמערך כזה יוכל לפעול בלי לפגוע באזרחים מכשירי הקשר האלה צריכים להיות מחוברים בו זמנית לכל החברות. התיאור בכתבה שאין מאחריה כותב - מצביע על מחדל חמור, חוסר הבנה וכשל דומה במערך התקשורת כפי שאירע ביישובי העוטף ב-23/10/2023.

  4. זלמן

    אין שכל - אין דאגות מערכת סלולרית ???

    1. אביעד

      המערכת נבדקה ונכשלה הכל קרס ומהר...לסגור את הבסטה חבל על כל שקל שנזרק למערכת שבזמן אמת לא תעבוד.

  5. אחד מהתחום

    Zello כבר עשו את זה יותר טוב, יותר יעיל ויותר זול. לא מדובר בתשתית אלא באפליקציה שגומרת סוללה ועדיין תלויה ברשת הסלולרית. מכרז תפור - דלת מסתובבת

אירועים קרובים