"העבודה ההיברידית מחייבת איגוד התקשורת הארגונית במקום אחד"

בתקופה שבה רבים מאתנו עובדים חלק מהזמן מהבית וחלק ממנו מהמשרד, ניהול התקשורת מכמה אפליקציות די מסבך את העניינים ● הפתרון של הסטארט-אפ הישראלי ספייק מציע להוסיף עוד אפשרויות לניהול תקשורת פנים ארגונית לאימייל המסורתי

תקשורת פנים ארגונית יכולה להיות דבר די מסובך – לא רק בגלל האנשים עצמם והקשר הבין אישי, אלא גם כי כדי לנהל אותה דרושות לעתים כמה וכמה אפליקציות: אחת למיילים, אחרת לניהול שיחות וידיאו, ווטסאפ להתכתבויות מיידיות, סלאק ועוד… די כאב ראש. כך יוצא שארגון עלול לשלם על כמה אפליקציות.

הדבר רלוונטי במיוחד בעידן הנוכחי של הקורונה והעבודה מהבית, או העבודה ההיברידית, שמתנהלת בחלק ניכר מהארגונים בימים אלה. לדברי דביר בן ארויה, ממקימי ומנכ"ל משותף בספייק, "עידן העבודה מהבית והעבודה ההיברידית מחייב פתרון שיאגד את התקשורת הארגונית במקום אחד".

מחקרים שיצאו בחודשים האחרונים מחזקים את הטענה שלו וממחישים שתקשורת בין ארגונית טובה קריטית לעבודה יעילה ופרודוקטיבית של ארגונים, במיוחד בימים אלה. כך, נתונים של Expert Market מראים שלפחות בתקופה הראשונה של הקורונה, ב-2020, ארגונים עם עובדים המקושרים ביניהם העלו את רמת הפרודוקטיביות שלהם בכ-25% וש-97% מהעובדים מאמינים שתקשורת טובה משפיעה על המשימות שהם צריכים למלא באופן יומיומי. 28% מהמשיבים ציינו שקשיים בתקשורת גורמת לכך שהם לא יכולים לבצע את העבודה בזמן. עוד נתון הוא שתקשורת לקויה עולה לארגון ממוצע 420 אלף דולר בשנה.

"מתיחת פנים לאימייל"

ספייק הוא סטארט-אפ ישראלי שבא לענות במשהו על הבעיות הללו, שיוצרות לא מעט אתגרים לארגונים, וכאמור – גם עלות כספית לא מבוטלת. החברה, שהוקמה על ידי בן ארויה וארז פילוסוף, סמנכ"ל הטכנולוגיות, מציעה פלטפורמה שמאחדת את אפשרויות התקשורת השונות תחת האימייל הארגוני.

"הפלטפורמה של ספייק לוקחת את שירות האימייל, שקיים כבר כמה עשורים ומובל על ידי חברות גדולות כמו גוגל ומיקרוסופט, ועושה לו מתיחת פנים. היא הופכת את האימייל להיות תקשורת סינכרונית, ישר ולעניין, עם קבוצות, צ'טים, תזכורות ועוד. אנחנו לוקחים את האימייל, שלא השתנה במשך עשרות שנים, והופכים אותו להיות כלי סינכרוני עם שירותים, פתרון אחד ומאוחד לתקשורת וקולבורציה בזמן אמת", אמר בן ארויה. המוצר של ספייק מאפשר למשתמשים לראות את הכול בפיד תקשורת אחד ארוך. בן ארויה אומר שזה הרבה יותר יעיל: "זה שיחתי, ומאפשר לראות את כל השיחות וההתכתבות עם המשתמש האחר במקום אחד, במקום ללכת ולחפש את שלל ההתכתבויות והצ'טים שניהלת אתו".

הפלטפורמה של ספייק. מקור: יח"צ

הפלטפורמה של ספייק. מקור: יח"צ

האם כדי לנהל את השיחות והאימיילים כל המשתמשים צריכים להתקין את התוכנה של ספייק?
"לא. פיתחנו ממשק שמאפשר לנהל את השיחות וההתכתבויות גם עם משתמשים שאין להם את התוכנה שלנו".

בין המשקיעים: אינסייט פרטנרס ומנכ"ל זום

על פי נתוני קראנץ' בייס, ספייק גייסה עד כה 15.3 מיליון דולר בחמישה סבבים, כאשר המשקיעה העיקרית בה היא אינסייט פרטנרס, אחת הקרנות הפעילות ביותר בהשקעות בסטארט-אפים ישראליים. גורמים בולטים נוספים ששמו כסף בחברה הם אריק יואן, מנכ"ל זום, וקרן ההשקעות של Wix. מספר המשתמשים בה עומד על כ-200 אלף, והיחס בין משתמשים פרטיים וארגונים עומד על 50-50.

הפלטפורמה של ספייק זכתה לשבחים בתקשורת. ברדלי צ'יימברס ציין בטור שפרסם באתר 9to5 Mac כי "נדהמתי מהגישה הייחודית שלה לעולם האימיילים. ספייק מביאה את הלוק של אפליקציות כמו iMessege או פייסבוק מסנג'ר ומביאה אותו לאימייל שלכם".

החברה פונה בעיקר לאנשים פרטיים – שמשם מגיעה הגדילה שלה, אבל גם לארגונים – ש-"מהם אנחנו מפיקים את הרווחים שלנו", ציין בן ארויה. היא מציעה חשבון פרטי בחינם וחשבון עסקי בתשלום, עם שבועיים ניסיון. בן ארויה הדגיש כי "אנחנו לא מציעים תוסף לשירותים קיימים, אלא אפליקציה בפני עצמה, שניתנת לשימוש הן בסמארטפונים והן בדפדפנים בדסקטופ".

אתם מתחרים בשוק מול חברות גדולות ושירותי מייל ותקשורת מאוד פופולריים…
"אנחנו לא רק מתחרים מולם, אלא נלחמים בהם. אנחנו ספקי שירות שנלחמים ראש בראש עם ג'ימייל ואאוטלוק, ולא פוחדים מזה. חד משמעית, הגענו למעמד שגוגל ומיקרוסופט מסתכלות עלינו ומכוונים את החיצים אלינו".

למה בעצם לבחור בכם ולא בגי'מייל או אאוטלוק?
"ניקח את גוגל ואת ג'ימייל, למשל. יש לגוגל חיסרון בגודל שלה – יש לג'ימייל 1.5 מיליארד משתמשים – ובעובדה שהיא לוקחת את מוצרי הקולבוריישן שלה, מקרבת אותם לג'ימייל ועושה באנדלינג (איחוד של כמה תוכנות פופולריות במקום אחד – י"ה). אצלנו הכול נמצא מההתחלה במערכת אחת. הגיע הזמן שיהיה שחקן שלישי, שנוגס במיקרוסופט ובגוגל".

מהן התוכניות שלכם לעתיד?
"להגיע לשיעור מכובד, של כמה אחוזים, מהשוק בתוך שנים בודדות, להוסיף שירותים לפלטפורמה, למשל ניהול פרויקטים, ולהשיק לפני סוף השנה את ההפיכה שלנו לספק שמשרת פתרון אחוד (One unified client) מקצה לקצה. אנחנו פועלים על מנת להיות ספק של תקשורת מודרנית של מסג'ינג ואימייל לארגונים עם שירותים נוספים ולהתחרות בגימייל, אאוטלוק וסלאק".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    טעות יסודית. ב-BCP אסור להתבסס על טכנולוגיה אחת ואו ספק אחד. חובה לפזר בין מספר טכנולוגיות ומספר ספקים.

אירועים קרובים