תשע"ד: הבכירים מסכמים ומאחלים

לסיכום השנה שחלפה ובפרוס השנה החדשה, ביקשנו ממנהלים בכירים בענף לסכם את השנה שלהם ולדעת מה הם מאחלים לעצמם, לעובדים שתחתיהם, לתעשייה ולמדינה לתשע"ה ● חלק ראשון

גם מערכת אנשים ומחשבים מאחלת שנה טובה ומתוקה

טתשע"ד הייתה שנה של אירועים רבים בענף. המשיכו האימוץ והפיתוח של טכנולוגיות, מגמות שונות הלכו וצברו תאוצה ומעל לכל היה צוק איתן, שאת ההשלכות המלאות שלו על המשק בכלל ועל ההיי-טק בפרט אנחנו עוד לא יודעים.

לסיכום השנה שחלפה ובפרוס השנה החדשה, ביקשנו ממנהלים בכירים בענף לסכם את השנה שלהם ולדעת מה הם מאחלים לעצמם, לעובדים שתחתיהם, לתעשייה ולמדינה לתשע"ה.

לחלק ב' לחצו כאן

נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל

אז מה היה לנו בתשע"ד?

הייתה זו שנת אבולוציה ולא רבולציה. שנה שבה הייתה תחלופה גדולה במיוחד של בעלי תפקידים בארגונים, המעידה על ציפייה לדרך חדשה. יחד עם זאת, הכיוונים המקצועיים-עסקיים נותרו בעינם: ענן, CRM, דיגיטציה-ערוצים, אנליטיקה, ECM, ו-BPM, והתייעלות. בכל התחומים הללו ראינו התקדמות, אבל לא פריצה.

מעל הכול חווינו כולנו מלחמה אכזרית שיצרה מצב של רבעון שלישי שבו חווה המשק עצירה בפעילות. כעת אנחנו "מתאוששים" ממנה וההשפעות על המשך השנה (הקלנדרית) ועל 2015 עדיין לא ברורות.

יחד עם זאת, הייתה זו שנה שבה החשיבות וההשפעה של ה-IT על עמידת הארגונים ביעדיהם השונים רק התחזקה וגדלה, והציפיות מאיתנו רק הלכו ועלו.

נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל

נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל

כעת, בפתחה של תשע"ה, ראשית נאחל לכולנו שנה שקטה, שנת שלום וביטחון. אני מאמין שאותן המגמות שתיארתי יתחזקו השנה, ונראה יותר ויותר ארגונים נכנסים ומעמיקים את נוכחותם בתחומים שונים ועונים על הציפיות של המנהלים בארגונים הנ"ל.

התמונה הכלכלית עדיין לא ברורה אבל נאחל לכולנו שהמערכת תהיה איתנה ונראה גידול משמעותי במדדים הכלכליים השונים, מה שיאפשר את הצמיחה של הענף שלנו כולו.

אנחנו, ביעל, השקענו רבות בתחומים הללו ורשמנו השנה הצלחות רבות. אני משוכנע שהשילוב של מקצוענות אמיתית יחד עם פתרונות מובילים וכמובן צוות איכותי ומיומן יביאו לשנה מצוינת לנו וללקוחותינו הרבים.

לסיכום, אני מאחל שנחווה שנה שקטה מבחינה ביטחונית לצד פריחה כלכלית. ולעובדי הענף כככל ולעובדי קבוצת יעל בפרט אאחל שנת בריאות (הכי חשוב), הצלחה ורק טוב ברמה האישית.

אלי בויקיס, מנכ"ל דאסו סיסטמס ישראל

השנה האחרונה הייתה רוויית שינויים עבורנו, בדאסו סיסטמס (Dassault Systèmes) ישראל. את השינוי הגדול ביותר אנחנו עושים בימים אלה במערך ההפצה שלנו בישראל והרחבת השותפות שלנו עם סיסטמטיקס. השינוי נמצא עדיין בתחילת דרכו, אך זהו מהלך אסטרטגי שריכז זמן רב של הכנה. מדובר על שינוי מבטיח ואני שמח שהוא התרחש. במבט קדימה, אני מצפה לראות תוצאות במהלך שנת תשע"ה.

אלי בויקיס, מנכ"ל דאסו סיסטמס ישראל

אלי בויקיס, מנכ"ל דאסו סיסטמס ישראל

לדאסו סיסטמס העולמית הייתה זו שנה טובה נוספת. עוד שנה רווייה ברכישות ומיזוגים, שממשיכים להעשיר את פלטפורמת ה-3DExperience של החברה. כדאי להזכיר את Accelrys, שמספקת תוכנה לניהול תהליכים כימיים ופיתוח חומרים עם ישימות למחקר כימי וביולוגי, כמו גם לתעשייה, ואת Quintiq, שעוסקת בתחום ניהול שרשראות אספקה. אנחנו עדיין לומדים אם וכיצד הן ישתלבו במערך המכירות וההפצה בישראל. מעבר לרכישות התחילה דאסו סיסטמס בשנה האחרונה לצאת עם פורטפוליו של אפליקציות בענן. זהו מהלך משמעותי עבור החברה, שימשיך וילווה אותנו בשנה הקרובה. בתשע"ה נשאף לשלב את הנכסים והיכולות החדשים שלנו בשוק המקומי. לחשוף, לבדוק תאימות לגביהם ולהתחיל פעילות.

גם ברמה האישית, הייתה זו שנה של שינויים. לאחר מעל עשור בחברה, מוניתי לתפקיד מנכ"ל דאסו סיסטמס בישראל. התפקיד החדש מצטרף לתחומי אחריות קודמים שלי כמנהל מכירות, שממשיכים למלא חלק ניכר מזמני.

לשנה הבאה אני מאחל לעצמנו שהשינויים שהכנסנו בשוק המקומי עם היכולות לשווק מוצרים נוספים יאפשרו לנו להיכנס לשווקים חדשים ולעבוד עם לקוחות חדשים, תוך הגדלת התוצאות העסקיות שלנו בישראל.

אני מאחל לכלל התעשייה להמשיך לאמץ את פורטפוליו הפתרונות שאנחנו מציעים, גם בענן.

אני רוצה לאחל שנה טובה לכל עם ישראל, ושנדע שנה שקטה יותר, של שגשוג וצמיחה.

יובל בר און, מנכ"ל אלגוסק

כמדינה שמובילה את שוק האבטחה העולמי בפיתוח, ברעיונות וביישום, אני מאחל לחברות אבטחת המידע, לחברות ההיי-טק ולכלל התעשייה שנמשיך להיות בחוד החנית של החדשנות העולמית. שיהיה מרגש ומעניין.

השוק גדול ומגוון, השינויים בו מהירים כברק. ככזה, אני מאחל לעצמי ולאלגוסק שנמשיך להוביל טכנולוגית, שנספק ללקוחותינו פתרונות חדשניים ויצירתיים שיענו על הבעיות והאתגרים המשתנים שהם מתמודדים איתם ביום יום.

יובל בר-און, מייסד ומנכ"ל אלגוסק

יובל בר-און, מייסד ומנכ"ל אלגוסק

לאור ההצלחה והצמיחה, אלגוסק נמצאת בימים אלה בעיצומו של גיוס עובדים מאסיבי. אני מאחל לנו לעמוד באתגרי הגיוס בסטנדרטים שקבענו, תוך שמירה על התנאי הבסיסי של החברה לגיוס אנשים מוכשרים, אך לא פחות מכך נחמדים, לצד שמירה על יחס שווה בין גברים לנשים באיוש תפקידים.

גם כאשר אלגוסק גדלה בקצב מהיר, אני מאחל לעובדים ולי להמשיך ולשמור על רוח ערכי החברה הייחודית שפיתחנו. המשמעות היא סביבת עבודה נעימה ותומכת, חתירה תמידית לשביעות רצון של הלקוחות, יושרה מקצועית של העובדים, עבודת צוות נטולת אגו ומתן קרדיט לאנשים שעושים במלאכה, ולא למנהלים.

אני שמח ששיעור ההשתתפות של החרדים בכוח העבודה עולה. הבנות והבנים החרדים שהצטרפו אלינו עושים עבודה משובחת. משימתנו הלאומית הבאה היא שכל מי שעובד יוכל להתפרנס בכבוד, כולל השומר בקניון ומנקה המשרדים. מזה שבע שנים שאלגוסק דורשת מקבלני הנקיון שלה לשלם לעובדיהם 20% מעל לשכר המינימום, ואנחנו בודקים את תלושי השכר שלהם. אשמח אם כל ענף ההיי-טק ינהג כך. אני מאחל לנו שנטפח את החלשים במקום לנצל אותם. כולנו נרוויח מכך.

בנצי ברנדס, מנכ"ל משותף של ServiceWise

serviceWise, כנציגתה של Salesforce, פועלת בתחום המאופיין בהתרחבות עצומה בשנים האחרונות.

בנצי ברנדס, מנכ"ל משותף ב-ServiceWise. צילום: אור יעקב

בנצי ברנדס, מנכ"ל משותף ב-ServiceWise. צילום: אור יעקב

אני מאחל למדינה ולענף, זו לצד זה, התרחבות בכל הקשור למערכות ענן בכלל, CRM בפרט ושיווק דיגיטלי. שכל חברה תדע למצוא את המערכות הנכונות לה כדי למקסם את ליבת הפעילות שלה. כך יעלה המשק על פסים של הצלחה וכל אחד מאיתנו, כאדם וכחברה, ייהנה מהפירות הללו.

האמונה שלי היא שהסוד טמון בהבנת העוצמה הגלומה בשיווק דיגיטלי ממוקד לקוח ורב ערוצי, ולפיכך מאחל כי בשנה הבאה יושקעו יותר כספים בטכנולוגיות שיווק בתחום זה.

ל-ServiceWise, לעובדיה, לשותפתי, עינת צור-שיין, ולעצמי אני מאחל שנמשיך לשמור על התרבות הארגונית הייחודית המאפיינת אותנו, שנמשיך להתרחב (כפי שקרה בשנה הנוכחית) ולזכות בפרוייקטים גדולים, ונעמיק את הכניסה לתעשיות ולטכנולוגיות חדשות, בעבודה מול מגזרים פיננסיים, אלקטרוניקה ורפואה. כל זאת במקביל לשימוש בטכנולוגיות שיווק דוגמת Marketing Automation ו-Digital Marketing.
שנה טובה!

טל גרנות, מנכ"לית Entry Point

טל גרנות, מנכ"לית Entry Point

טל גרנות, מנכ"לית Entry Point

בפרוס השנה החדשה אני רוצה לאחל לכולנו שתהיה שנת בריאות, שנה של שגשוג, שנה של בחירה ממקום אמיתי. בין המילים בחירה וברירה" מפרידה רק אות אחת, אבל לעיתים, במקום לבחור, אנחנו פונים לדרך הקלה – דרך הברירה. לכן, אני מאחלת שהשנה, כל אחד ואחת ת/יעשה בחירות נכונות , שתהיה זאת שנה בה נוכל להסתכל על עצמנו במראה בגאווה.

במסגרת עבודתי בעולם הטכנולוגי אני פוגשת יום יום את "הבטן הרכה" של הארגונים ולכן, אני מתייחסת לכל אחד מהם באחריות גדולה ובכובד ראש. דווקא במקום זה אני מאמינה בלקיחת סיכונים מחושבים ויציאה מתפיסות מוכרות ומקובעות, תוך כדי חשיבה תמידית מחוץ לקופסה. כמנכ"לית של חברה טכנולוגית אני מאחלת לכולנו שהשנה נשכיל לעודד תעוזה ופתיחות לשינוי מה שיניע את המשק בצורה נכונה, דבר שיגרור בהכרח תחרות בריאה ויתרון משמעותי עבור הצרכנים בכל היבטי התעשייה.

ירון הירשזון, מנכ"ל משותף של ליבי טכנולוגיות תוכנה

ירון הירשזון, מנכ"ל משותף של ליבי טכנולוגיות

ירון הירשזון, מנכ"ל משותף של ליבי טכנולוגיות

הענף, המשק והמדינה כולה עברו בשנה האחרונה תקופה לא פשוטה ובהחלט מאתגרת, ששיאה בחודשי הקיץ, במבצע צוק איתן. לפיכך, אני מאחל למדינה שקט ורגיעה ביטחונית ומדינית, שהרי אלה גורמי השפעה קריטיים על המשק במחשבה על יצאה ממיתון, ובדרך לשגשוג ופריחה.

בתקופת צוק איתן גויסו בצו 8 אחדים מעובדי ליבי, מה שיצר אתגר בעבודה עם לקוחות, אך עמדנו בכך היטב. במקביל, שמרנו על קשר עם משפחות המגויסים, כחלק מהמחויבות של משפחת ליבי. בשנה הקרובה אני מאחל לי ולכל צוות ליבי שנת עבודה והנאות, בסביבת העבודה ובמשפחות.

למשק אני מאחל לקדם את השימוש בטכנולוגיות ההולכות ותופסות תאוצה, ולכל אחת מהן יש תרומה כלכלית חשובה, כמו: הענן, Big Data ,Predictive Analytics ,Balanced Scorecards ותכנון וניהול תקציב..

שתהיה שנה טובה ומוצלחת לכולנו!

דן טולדנו, מנכ"ל רד-האט ישראל, יוון וקפריסין

אני מאחל שהשימוש בקוד הפתוח במשק הישראלי ילך ויגבר בשנה הבאה, ויותר ויותר ארגונים ייהנו מיתרונותיו הגדולים.

דן טולדנו, מנהל אזורי ברד-האט לישראל, יוון וקפריסין

דן טולדנו, מנהל אזורי ברד-האט לישראל, יוון וקפריסין

הסיפור של הקוד הפתוח הוא כבר בן יותר מ-30 שנה. הוא החל ב-1983 כתנועה שמתנגדת לזרם של פיתוח סגור. המהפך חל לפני 10 שנים, לפסים עסקיים ולארגונים הגדולים בעולם, כך שכיום, הקוד הפתוח הוא הכלי הטוב ביותר ליצירת קדמה וחדשנות במהירות רבה. אני מאחל ששינוי התפיסה שנולד בעולם התוכנה ייהנה גם מעידוד הדרג הפוליטי ונראה את שבירת החומות אותן הקימו מערכות סגורות שונות מהסוג הישן, כדי להגן על שוק מסוים ולמנוע פיתוח שוק אחר.

לרד-האט (RedHat) אני מאחל להמשיך להוביל את עולם הקוד הפתוח ולעצמי אני מאחל שנה של הנאה מקצועית ואישית, כפי שהייתה לי בתפקידי בשנה החולפת.

ריכזו את הפרויקט: יהודה קונפורטס ויניב הלפרין

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים