תוכן שיווקי

"בעתיד, הנוסע ישלוט על התהליכים שהוא עובר בשדה התעופה"

ראיון עם מיכאל רוף, סמנכ"ל הטכנולוגיות של רשות שדות התעופה, לקראת השתתפותו בפאנל המנהלים הארגון עובר טרנספורמציה דיגיטלית, שיתקיים בכנס הפסגה הדיגיטלית של לשכת טכנולוגיות המידע בישראל ואנשים ומחשבים

24/10/2018 16:16
מיכאל רוף, סמנכ''ל התקשוב של רשות שדות התעופה. צילום: קובי קנטור ז"ל

מהי תרומת המערכות הדיגיטליות של רשות שדות התעופה לקהל הרחב?
"בשנים האחרונות אנחנו עדים לגידול שנתי של בין 13% ל-15% בתנועת הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון. קידום תהליכים חדשים, וייעול ושיפור הקיימים, מבוצעים כמעט תמיד על בסיס מערכות דיגיטליות, מה גם שהכנת תשתיות נוספות, כמו הרחבת הטרמינל או בניית חדש, אורכת שנים רבות. לכן, בנמל התעופה בן גוריון, כמו בשדות תעופה אחרים בעולם, מאיצים את השימוש במערכות מידע.

אנחנו שמים דגש על שיפור חוויית הלקוח שלנו, הנוסע. אחרי זה באים דגשים על בטיחות, ביטחון ויעילות תפעולית. יש לזכור שציפיות הלקוחות שלנו בתחומים אלה גדלות. כולם רוצים להיות מחוברים כל הזמן, להתעדכן ולהיעזר בקבלת השירות".

כיצד המערכות הללו תומכות בגידול המתמשך של הנוסעים?
"אענה על ידי הצגת מספר דוגמאות מהמערכות בנתב"ג:

אפליקציה של השדה (TLV), שמספקת לנוסעים מידע עדכני ומתעדכן על הטיסה שלהם ועל נתב"ג עצמו.

פעילויות בשירות עצמי של הנוסעים מבלי לעמוד בתורים – עמדות להוצאת בורדינג פס, נבחנת הפעלת Self Bag Drop (מסירת מזוודות) ובעתיד אף בידוק בטחוני עצמי.

בשנה הבאה נשנה את פעילות דלפקי הצ'ק אין על ידי הפעלת מערכת אחודה בשדה, כך שלרשות הנוסע יעמדו דלפקים רבים יותר.

75% מהנוסעים שיצאו הקיץ מנתב"ג השתמשו בעמדות הביומטריות או בעמדות ה-'גב יד' של רשות האוכלוסין ולא היו צריכים בקר גבול אנושי שיטפל בהם. ועוד ועוד".

במה מתבטא השיפור העיקרי לאזרח?
"השיפור העיקרי הוא בכך שאנחנו נותנים, ובעתיד ניתן אף יותר, לנוסע שליטה על התהליכים שהוא עובר בשדה. זה מייצר רוגע אצל הנוסעים ובנוסף, אנחנו מסייעים לאלה שפחות מסתדרים. בכל מקרה, המערכות מאפשרות ותאפשרנה מסלול 'חלק', עם כמה שפחות עצירות וכמה שפחות סרבול.

היעילות והאופטימיזציה שהמערכות שלנו, שפועלות מאחורי הקלעים ושהנוסעים לא מודעים להן, משפרות גם הן את חוויית הנוסע בטרמינל".

איך המערכות הללו תומכות במתן השירות לחברות התעופה?
"חברות התעופה נהנות מכל השיפורים והדוגמאות שציינתי בטרמינל, כמו גם ממערכות מתקדמות לניהול הצד התעופתי. מערכות אלה מספקות בטיחות טובה יותר ומאפשרות ליותר מטוסים לנחות ולהמריא מנתב"ג".

מהן התכניות לעתיד?
"להמשיך את המגמות הנ"ל ביתר שאת. כמו כן, להיות עם היד על הדופק ולראות איך נושאים כמו אינטרנט של הדברים, בינה מלאכותית ואנליטיקות מתקדמות מיתרגמים לפתרונות עבור רשות שדות התעופה".

מה תפקידו של המנמ"ר במהפכה הדיגיטלית שעובר הארגון?
"יש לו תפקיד כפול: מצד אחד, כחבר הנהלה, עליו לסייע באיתור הזדמנויות עסקיות ותפעוליות שתקדמנה את הארגון. מצד שני, כאחראי על המחשוב, עליו להוביל את פיתוח המערכות הדיגיטליות. עליו לוודא שהמחשוב הוא גורם משמעותי בפעילות הארגון. פעילות המנמ"ר צריכה להיעשות בשיתוף מלא עם הלקוחות שלו. עליו להיות חלוץ הדיגיטל בארגון, לעודד, לטפח ולתעדף יוזמות בתחום. הוא צריך להיות מוביל ולא נגרר. הוא חייב להיות בקיא בעולמות התוכן של הלקוחות שלו, לצפות צרכים עתידיים על מנת להכין את התשתיות הנדרשות, וכן להתעדכן בחידושי המחשוב בתחומי עיסוק הארגון ובמחשוב באופן כללי, על מנת להצביע על הזדמנויות לארגון ולממשן".

כנס הפסגה הדיגיטלית D4G Digital to Growth של הלשכה לטכנולוגיות המידע ייערך, בהפקת אנשים ומחשבים, ב-7 בנובמבר באולם האירועים LAGO בראשון לציון. הכנס יעסוק השנה בהיבטים שונים של הדיגיטל לצמיחה ולהתעצמות עסקית, ארגונית וטכנולוגית. באירוע תוכלו לפגוש כ-1,000 משתתפים – מנכ"לים, מנמ"רים, מנהלי IT, מובילים דיגיטלים ומקצועני קהילת ה-IT בישראל, וליהנות מכנס מקצועי, מרתק ומגוון.

להרשמה לאירוע לחצו כאן

אירועים קרובים